Ville lige høre hvad i syntes om denne sammensætning? Jeg er også lidt i tvivl om CPU'en er kraftig nok og hvordan grafikkortet er på det bundkort, om det understøtter de RAM og om jeg overhovdet skal købe en ekstra CPU køler (den skal helst ikke larme så meget).
Det er vel ligegyldigt hvor kraftigt grafikkortet er, det er til bedsteforældre? (Går du fra det er at surfe og skrive mails, at computeren mest skal bruges til).
Ellers er computeren rigelig fin til det den vel skal bruges til.
Ja det er lige det! Men den skal i hvert fald bare kunne køre ALT det som de laver uden problemer. Men er det i alle Core i3 og i5 der er grafikchip i?
Nej ikke alle i5 i hvertfald, kun i5-6xx serien mener jeg, har selv i5-750 hvor der ikke er indbygget grafik. Jeg ved ikke om alle i3 har indbygget grafik, men i3-530 har i hvertfald.
Problemet er at bedsteforældre (og mange andre) ikke er så gode til at vedligeholde deres software - ofte klikker de på alt muligt der blinker (bannere og sådan). Så er det rart at computeren har lidt overskud sådan den ikke bukker under for en lille smule crapware.
AMD Athlon II X2 240 2.8ghz Asus MA785 bundkort (der er et par stykker, men måske den med DDR2?) Kingston valueram PC6400 2x2GB WD Caviar 320GB en budget 400w psu og kabinet.