Nu formoder jeg at da p-skiltet hed 7-19 er det ikke butikkens parkering, men en mere generel.
Jeg sidder i kørestol og har behov for de pladser indimellem.
Hvis pladsen er lavet rigtigt er den ca ½ gang større end de andre. Det gør at jeg kan komme både ind og ud i min bil (hvis ellers en af de 'hjernedøde idioter' ikke har parkeret tæt på, for... hov, de kan lige klemme sig imellem 'min' og nabo-parkeringen).
Hvis en af de 'hjernedøde idioter' har taget p-pladsen kan det betyde flere ting:
Jeg skal køre længere væk end HIen skulle, fordi der ikke findes en p-plads med bredde.
Jeg må køre hjem uden at gøre mine ærinder (måske skulle jeg også træne?? måske besøge nogle? eller ind og spise et sted?)
Man får ikke bare et handikap-skilt udleveret, nej, tværtimod var min erfaring. Min bror og jeg havde tidl. haft fællesbil da vi var under 18, og da jeg flyttede til den anden del af landet kunne vi stadig det - med hver sin bil ;)
Vedr. toiletterne vil jeg sige at min holdning er, at alle må bruge dem, til AT GÅ PÅ WC... ikke til at grille en sommeraften, sminke sig, skifte tøj og andre ting der tager tid.
Nogle har behov pga. de ikke kan holde sig, andre pga. de ikke kan bruge et alm. wc. I forvejen må vi ofte tage noget længere end andre for at komme på et vi kan bruge :\
I især Tyskland kan man kun bruge de wc'er hvis man har en Handikey - som man kan købe hvis man har behov for at bruge disse wc'er.... det er der ikke i DK (endnu dsværre)...
Pga. de nævnte ting + alm. herværk har jeg derfor oplevet at offentlige handi-wc låses kl 20-21 om sommeren. De alm. er stadig åbne, men dem kan vi ikke bruge.
Det pga. 'hjerneløse idioter' samt at nøglen ikke er indført i dk :(
Betal du bøden og vær glad for at du ikke er NØDT TIL at bruge dem pga. et behov.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Annika d. 24-01-2010 22:22:20.