Superbruger
Tilføjet:
24-01-2010 16:21:56
Svar/Indlæg:
56/9
Hej alle sammen her på hwt
Da min fine gamle zepto nu efterhånden ligeså roligt er begyndt at dø hen, og jeg ikke længere kan smide den på hovdet i zepto, har jeg besluttet mig for at gå tilbage og få mig en stationær igen, men har desværre ikke så mange penge til det lige i øjeblikket, og det er her problemet opstår.
Hvis jeg havde penge ville det være meget simpelt:
Cpu: I7 (eller I5)
GFX: HD 5850
Ram: 3x2gb DDR3 (corsair)
osv...
Problemet er bare at jeg ikke har så mange penge at smide lige i øjeblikket, men min bærbar går tilgengæld mere død fra dag til dag, så har i stedet overvejet at invistere i en mere midlertidlig løsning, sådan jeg i stedet skyder et mindre beløb af fra starten, og så opgradere herefter, men er ikke helt sikker på hvad at gå for herefter.
Ville gerne havde sådan at psu & bundkort er af sådan en type at de ikke skal udskiftet ved de nye opgradering, sådan at jeg bare f.eks. køber en ny cpu og gfx (og evt nogle ekstra ram, og HDD). Men ved ærlig talt ikke hvad jeg skal vælge, og om jeg evt. skulle gå efter AMD?
(Min sidste stationær var AMD, mens min bærbar intel, så er ikke fanboy af nogen af delene, men har hørt megen god omtale om intel i øjeblikket)
Computeren skal bruges til spil, dog i starten bare WoW og evt. warhammer online, så er også derfor jeg i starten godt kan overleve på noget lidt "svagt" indtil jeg får skrabt mere sammen, men skal dog gerne kunne opgraderes i fremtiden, sådan at jeg ikke skal ud og købe helt ny PC om et år. (Derfor helts ingen 775 socket cpu'er).
Budget, tjaa.. vil helst max ligge omkring 5-6k (dette inklusiv en skærm, hvilket i forresten også gerne må ligge råd til hvis i vil) men gerne så billigt som muligt, så længe at den kan opgraderes senere uden at udskifte det hele.
Når men tak fordi i gad at læse det i gennem, og håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.
-Lasse
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sajmon d. 24-01-2010 21:53:42.