Skifter ip adresse 70 gange på en md.

Software d.  25. januar. 2010, skrevet af vandmanden
Vist: 791 gange.

vandmanden

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2010 16:18:23
Svar/Indlæg:
421/101
Mit internet går ned ca hver anden time 😩 jeg bliver så nød til at genstarte hver gang øvøv. Jeg tænker så at det kan være min router der driller, men nej det går stadig ned. Jeg ringer så til perspektiv bredband og forklarer hvad problemet er, de siger så at min ip adresse har skiftet 70 gange inden for 1 md,,,og det havde han aldrig set før 😳 håber sku ikke det er en virus :no: han ville så sætte min hastighed ned og se om det bliver stabilt,,måske har du oplevet det samme.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 25-01-2010 22:35:48.
proof

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2010 17:07:05
Svar/Indlæg:
120/14
Jeg har næsten sikker på det var din udbyder der tildelte dig en Fast IP adresse..

kan slet ikke se at hastighed har noget med det at gøre..

KHC

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2010 17:32:39
Svar/Indlæg:
174/41
Hej. Det er fordi du har for hurtig en forbindelse.

Har selv det samme problem med Perspektivbredbånd og det er pisse irriterende. Sad på en 10/xx mbit forbindelse og tabte forbindelsen 3-4 gange om dagen. Ringede til dem rigtigt mange gange.

De sendte endelig en tekniker ud der ikke kunne finde nogen problemer, det var først da de fik TDC som ejer kobberet til at måle på det at han på 1 minut kunne erklære at kobberet ikke understøttede de 10 Mbit.

Blev sat ned til 5 Mbit og det har spillet 98% siden (kun 98% da jeg indimellem falder af, men med ugers mellemrum).

Og nej det er ikke din hardware der er problemet, jeg har ekstra modem, router, switch og har prøvet alle forskellige konfigurationer.

Sig til dem at de skal prøve med den halve hastighed og se om ikke det hjælper.

Hvis du har brug for mere hjælp eller eksempler så bare skriv her eller til klavshc (snabel a) gmail.com

vandmanden

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2010 17:40:06
Svar/Indlæg:
421/101
Okay ja for der er ikke sket noget siden han sat den ned, jeg skal flytte om 1 md og så ryger jeg nok over i you see, men takker for info 🙂

phg

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2010 22:19:47
Svar/Indlæg:
1399/43
netop derfor har jeg ikke de amatør udbydere,det burde sku da ikke være nødvendigt at sende en tdc tekniker ud til at måle koberet det,burde udbyderen sku da have styr på inden han sælger den første opkobling.
så derfor bruger jeg sku TDC det kan godt være det er dyrere,men det DUR sku det de leverer.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2010 22:32:36
Svar/Indlæg:
14079/622
->#4

Perspektiv kører på TDC's centraler - det er sågar TDC's WholeSale der står for leveringen rent teknisk. Så rent faktisk ER det TDC #0 har; faktureringen sker bare til et andet firma, så at sige. Så... 🙂

->#0

Fejlen du beskriver, er noget der forholdsvist ofte forekommer på ADSL-forbindelser. Bliver en forbindelse leveret, som kobberforbindelsen til dig ikke kan trække, kan forbindelsen blive ustabil. Den kan så rettes ved, at sætte den leverede hastighed ned. Det er der intet odiøst i. Dog burde Perspektiv Bredbånd kunne se det, uden at sende en tekniker ud. Men det er jo aldrig til at sige 100%. 🙂

Lad os håbe, at du ryger på kabelTV-nettet i stedet, på din nye adresse; eller ligger tættere på en ADSL-central. :yes:

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Emillos d. 25-01-2010 22:37:05.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 00:27:32
Svar/Indlæg:
1399/43
#5 ja undskyld er det så ikke den udbyders ansvar og finde ud af wtat the f... han sælger,jeg kan ikke se hvad det har med tdc at gøre,mange andre større udbydere der lejer sig ind på TDC's net kan godt finde ud af at hvis man bor 5 km fra centralen ja så kan man ikke få en 10Mbit forbindelse,derfor kalder jeg det et amatør firma

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2010 00:34:20
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6

Så er det fordi du ikke har tilstrækkelig viden omkring emnet.

Det er TDC WholeSale, der skal afvise en ordre, såfremt en hastighed ikke kan leveres. Længere er den sådanset ikke. Fejlen kan ske uanset hvilken ISP du vælger - så at kalde Perspektiv Bredbånd for amatører på dén baggrund, er så tyndt, som noget kan være. :yes:

Kun hvis du vælger Fibernet eller Coax, kan du være (nogenlunde)sikker på en given hastighed.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 26-01-2010 00:35:38.

vandmanden

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 01:40:04
Svar/Indlæg:
421/101
det virker stadig ikke hahaha det er jo til grin

vandmanden

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 01:53:41
Svar/Indlæg:
421/101
Jeg havde telia internet og digital tv på et tidspunkt, og det var noget skidt, jeg ville have en 20 Mbit, men de glemte bare at sige at når jeg ville se digitale tv, så ville den tage mellem 6-8 Mbit 😲, jeg spurte så om du kunne give mig 20 Mbit inden jeg bestilte og det kunne de, men nej de kunne kun giver 12, så det vil sige at jeg kom ned på mellem 3-4 Mbit når kæresten skulle se digital tv haha, det jeg fik afvide var at telia og nogle andre udbyder bruger de gamle kabler igennem telefonstikket, og yousee bruger kabelTV-nettet som er meget mere stabilt og nyere kabler, og de kan give dig en garanti på din forbindelse som de siger du kan få, ved så ikke hvad der er sket siden 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-01-2010 11:00:06
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvor ærgerligt. Kontakt supporten så. 😕

Fordelen ved Coax(Yousee fx) er, at nettet er fiberbaseret næsten helt ud til husstanden, hvor der typisk er et par kilometer kobber det sidste stykke ud til slutbrugeren på ADSL. Og på kobber er der som bekendt tab jo længere ledningen er, hvor der intet tab er på fiber. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 26-01-2010 11:01:35.