#0 Interessant. Hvis ikke det var fordi jeg allerede har en gammel strømsparende cpu liggende til et kommende mediecenterbyg, var jeg sgu sprunget på her.
#1 Tillykke med så succesfuldt at have argumenteret for at du ikke opfører dig som det smarteste menneske på jorden. (for lige at undgå den mest almindelige fejltolkning begået af folk der ikke læser hvad der skrives til dem: Der henvises til dine handlinger, ikke dit intellekt).
Det er ikke et personligt angreb, og jeg kan naturligvis være fuldstændig ligeglad med, hvad du vælger og hvorfor. Det er jeg skam også.
Men det du skriver, ar bare ikke kløgtigt. Jeg er med på at rigtig mange har deres favoritter, og det har jeg også. For mit vedkommende er det AMD og ATI, for nu at gøre det klart. Men fandme nej om jeg ville betale en formue for at holde fast i noget så ligegyldigt og dumt, som en følelsesmæssig præference. Det ville være idiotisk.
For nylig gik en af mine kammeraters maskine op i røg. Jeg skulle i den forbindelse tjekke hans Nvidia 8800GT 1Gb for fejl. Kortet virkede fortrinligt, og jeg havde det siddende i maskinen i knapt et par uger. Bevares; i forhold til mit vanlige kort, et 3850 512MB OC ED sluger et 8800GT rigtig meget strøm. I idle bruger det noget i stil med 50W mere(!). Men jeg skal hilse og sige, at et kig på den anden side af lejren, selvom ingen af vore kort ligefrem er de nyeste, var skide interessant.
Det kan godt være at hans kort bruger en uhyrlig mængde strøm ift mit, men når det gælder, får mit dælme også tæv. Det var lidt som at få en ny maskine, så stor var forskellen. Det er som sådan ikke forbavsende. Et 8800gt 1gb kort skulle sgu gerne være kraftigere end mit. Nej, det interessante kom i at jeg eksempelvis oplevede et par steder, hvor Nvidias driver gjorde mit liv lettere. Fed aha-oplevelse, som jeg naturligvis tager med mig når jeg næste gang skal vælge grafikkort. Ikke mindst koblet med, at ATI vist ikke har fået løst problemet med min 120HZ skærm endnu. Mit kort kører 120HZ uden skyggen af problemer, men samme kan jo ikke just siges for 5xxx serien atm.
Ligeledes; hvis ikke det var fordi Intels cpu'er koster en formue, og til mit forbrug stort set ingen ekstra ydelse leverer, ville jeg hjertens gerne smide en Intel cpu i min maskine. Bare for at prøve det. Nysgerrig skal man da være. Men ikke så længe Intel mener at de sælger guld og diamanter, og AMD prøver at sælge gode cpu'er til almindelige dødelige. Jeg er nysgerrig, men ikke så nysgerrig.
Fanboyisme er uklogt. Jeg kender en fyr der, uanset hvad stort set, ikke kan håndtere tanken om at have Intel og/eller Nvidia i sin maskine. Ham skyndte jeg mig at aflægge fuld og rosende rapport til, da jeg havde fået styr på hvordan min makkers 8800 kører. Ære den som æres bør.