Nye discountchips fra AMD

Litteratur d.  25. januar. 2010, skrevet af Emillos
Vist: 967 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-01-2010 23:43:14
Svar/Indlæg:
14079/622
'3,1GHz dualcore processor? 74$, tak'

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 00:35:13
Svar/Indlæg:
2011/185
Selv om jeg er intel tilhænger, må jeg indrømme at AMD forstår at smide nogle spændene CPU´er på markedet til nogle fordel agtige priser. Men personlig hvis jeg skulle snuppe en dual-core CPU ville jeg stadig gå efter en i5 661/clarkdale CPU, jeg er jo tråsalt intel tilhænger. Men intel kunne altså godt lære en ting af AMD i vært fald og det er spændene CPU´er til billig penge. Bevares selvfølgelig laver intel nogle yderst interesandte CPU som clarkdale med indbygget GPU og 32 NM kerner, men til en høj pris. Samt så må jeg sige bravo til AMD med deres black edition CPU´er med ulåste multiplier at de ikke som intel er, griske med en grotesk pris på en CPU med ulåste multiplier. Men engang intel tilhænger. altid intel tilhænger...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 09:21:29
Svar/Indlæg:
3332/33
#1 Jeg kan ikke forstå, hvorfor man skal vælge det ene frem for det andet i sådan en situation som CPU'er.

Vi har 2, store, producenter på markedet. Det er da bare med at tage det bedste til prisen ? Som du selv beskriver, så er der jo fordele om det er Intel eller AMD.

Jeg kan godt lide AMD for at holde deres priser i bund i forhold til, hvad deres CPU'er yder, men det gør da slet ikke Intels dårlige.

Det er ikke for at rakke ned, det er bare for at få lidt diskussion på bordet 😛


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 10:18:25
Svar/Indlæg:
2127/11
#0 Interessant. Hvis ikke det var fordi jeg allerede har en gammel strømsparende cpu liggende til et kommende mediecenterbyg, var jeg sgu sprunget på her.



#1 Tillykke med så succesfuldt at have argumenteret for at du ikke opfører dig som det smarteste menneske på jorden. (for lige at undgå den mest almindelige fejltolkning begået af folk der ikke læser hvad der skrives til dem: Der henvises til dine handlinger, ikke dit intellekt).

Det er ikke et personligt angreb, og jeg kan naturligvis være fuldstændig ligeglad med, hvad du vælger og hvorfor. Det er jeg skam også.

Men det du skriver, ar bare ikke kløgtigt. Jeg er med på at rigtig mange har deres favoritter, og det har jeg også. For mit vedkommende er det AMD og ATI, for nu at gøre det klart. Men fandme nej om jeg ville betale en formue for at holde fast i noget så ligegyldigt og dumt, som en følelsesmæssig præference. Det ville være idiotisk.

For nylig gik en af mine kammeraters maskine op i røg. Jeg skulle i den forbindelse tjekke hans Nvidia 8800GT 1Gb for fejl. Kortet virkede fortrinligt, og jeg havde det siddende i maskinen i knapt et par uger. Bevares; i forhold til mit vanlige kort, et 3850 512MB OC ED sluger et 8800GT rigtig meget strøm. I idle bruger det noget i stil med 50W mere(!). Men jeg skal hilse og sige, at et kig på den anden side af lejren, selvom ingen af vore kort ligefrem er de nyeste, var skide interessant.

Det kan godt være at hans kort bruger en uhyrlig mængde strøm ift mit, men når det gælder, får mit dælme også tæv. Det var lidt som at få en ny maskine, så stor var forskellen. Det er som sådan ikke forbavsende. Et 8800gt 1gb kort skulle sgu gerne være kraftigere end mit. Nej, det interessante kom i at jeg eksempelvis oplevede et par steder, hvor Nvidias driver gjorde mit liv lettere. Fed aha-oplevelse, som jeg naturligvis tager med mig når jeg næste gang skal vælge grafikkort. Ikke mindst koblet med, at ATI vist ikke har fået løst problemet med min 120HZ skærm endnu. Mit kort kører 120HZ uden skyggen af problemer, men samme kan jo ikke just siges for 5xxx serien atm.


Ligeledes; hvis ikke det var fordi Intels cpu'er koster en formue, og til mit forbrug stort set ingen ekstra ydelse leverer, ville jeg hjertens gerne smide en Intel cpu i min maskine. Bare for at prøve det. Nysgerrig skal man da være. Men ikke så længe Intel mener at de sælger guld og diamanter, og AMD prøver at sælge gode cpu'er til almindelige dødelige. Jeg er nysgerrig, men ikke så nysgerrig.

Fanboyisme er uklogt. Jeg kender en fyr der, uanset hvad stort set, ikke kan håndtere tanken om at have Intel og/eller Nvidia i sin maskine. Ham skyndte jeg mig at aflægge fuld og rosende rapport til, da jeg havde fået styr på hvordan min makkers 8800 kører. Ære den som æres bør.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 10:27:54
Svar/Indlæg:
2011/185
#2 jeg hakker overhoved ikke ned på intel og som jeg beskriver så er jeg intel tilhænger. Jeg har både haft AMD og intel maskiner. Og bægge mærker laver gode CPU´er, det er der igen tvivl om. AMD stærk på deres priser, mens intel er stærk på rå ydelse men til en højerer pris. Min egen core i7 920 DO vil jeg ikke på nogen måde bytte til nogen AMD CPU. Det er jo en fabelagtig CPU med masser af power også overclokker ganske pæn. 3-8-4 GHz er inden for række vide bare med luftkølling. AMD og Intel har vær deres måde at være stærke og taber på.

Her er nogle exsempler:

AMD er stærk på priser, men taber til intel på rå ydelse specielt clock for clock.

AMD cpu´er bliver tilsyne ladene mindre varme end intels gør, men kan så hvist nok også så heller ikke klare så høje temperatur som intels CPU´er kan.

AMD skal specielt have ros for deres black edition modeller, ved at de ikke koster en bonde gård for at få ulåste multiplier samt de laver flere forskellige modeller (både dual, triple og quad-core modeller) af black edition. Intel lav kun en model med ulåste multiplier af gange på markedet og den koster en mindre formue (typisk omkring 6000-7000 kr. med deres i7 975 extreme).

Bægge produkcenter laver nogle spændene CPU, men AMD formår bare at have priserne på det rigitge sted. Hvor intel har en tendens til at overprice deres CPU´er lidt synes jeg, specielt deres topmodeller.

Men kort sagt, så har bæggge produkcenter deres svage og stærke sider 😛


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 10:34:48
Svar/Indlæg:
2011/185
#3 Tja der er jeg så lige omvendt, jeg er intel/Nvidia mand. Jeg har skam både haft AMD og intel maskiner. Jeg synes bare at intels CPU´er giver det ekstra kick som jeg savnede ved AMD CPU´er også er jeg bare ligeså stillet blevet mest tilfres med intel tros højerer priser.

Men hvorfor skal ati og Nvidia nu blandes ind i det. Nu er det jo CPU´er det handler om?


Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 11:06:35
Svar/Indlæg:
274/47
Jeg har nu også altid været intel/nvidia mand, men det stammer tilbage fra dengang hvor amd ikke var så stabile som intel, og så har jeg altid bare haft nvidia fordi det kender jeg og ved hvordan det fungerer..
men nu ska jeg så ha ny computer og det bliver en amd/ati, da det er en del billigere og jeg alligevel ikke OC noget som helst..


PumbA
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 11:16:42
Svar/Indlæg:
29/2
nu vil jeg sige en overset intel cpu til mediecenter er nok celeron 4xx serien med et tdp på 35watt og som med et nogenlunde bundkort trækker det uden problem full hd kører den personligt selv på et dg45fc som trækker full hd uden problemer samtidig med den kører server i raid5 +en 2.5" hd til os og det kører da upåklageligt.
men men vis amd kommer med en endnu mere strømbesparende cpu SOM IKKE ER ONBOARD så begynder vi at snakke ihvertfald hvad angår mediecenter/server for det er jo ting JEG har stående tændt MEGET

bare lige mine tanker der oftopic eller ej


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 16:02:01
Svar/Indlæg:
1915/57
#4 ja det var noget med at da du fik din nye maskine havde du ikke opgraderet i flere år. det vil sige at den AMD maskine du havde minimum havde 3-4 år på bagen. og der er sket en del med AMD processorene siden da 🙂 Så det er måske et lidt tyndt grundlag at sammenligne på 🙂

Intel er jo så kommet med i3 cpuøerne som er i den billige ende, men de koster lidt mere en en X3 720 og de får klø af den. http://en.inpai.com.cn/doc/ens...


Warfair
 
Enthusiast
Tilføjet:
26-01-2010 18:00:28
Svar/Indlæg:
1/0
Har netop bygget en PC til svigerforældrene med en Phenom II 550´er og et 785G bundkort - rigtig fin kontormaskine til prisen. Hvis man skal samle en maskine på et stramt budget mener jeg ikke at Intel kan konkurrere med AMD.



Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2010 19:42:41
Svar/Indlæg:
736/274
#9 Enig. Har lige samlet 3 maskiner som din, men dog med en Athlon X4 istedet. Hvis der havde stået Intel på skiltet, havde det været til en væsentlig højere kr/ydelse.

Jeg kører dog selv privat med Intel, men det var det bedste for pengene dengang (delvist købt brugt - kører Q6600 3,4 GHz).

Men som andre skriver: Man betaler dyrt for de sidste 15%