Rotere Swifttech GTZ 90 grader?

Vandkøling d.  26. januar. 2010, skrevet af LeetDonkey
Vist: 652 gange.

LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 10:15:59
Svar/Indlæg:
699/41
Hej

Da jeg har mit bundkort monteret i et Silverstone RV01 er bundkortet roteret 90 grader ifht. hvordan man normalt ville gøre det.

Apogee GTZ blokken har nogle ret specifikke instrukser mht. montering grundet den let konkave udformning af IHS'en på CPU'en.

Spørgsmålet er om det har nogen betydning at man ikke følger instrukserne, men kigger på studserne istedet?
Hvis jeg vælger at følge instrukserne vil outlet studsen være nederest og derfor være ganske besværlig at udlufte.
Vælger jeg at montere den 90 grader forskudt mod uret vil outlet studsen være øverst, som på et normalt kabinet.

Skulle det være logisk burde den konkave udformning jo være lige præcis i center på CPU'en, og det burde derfor ikke betyde noget hvilken vej man vender blokken, men jeg savner dog noget praktisk erfaring.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 12:36:32
Svar/Indlæg:
3321/21
Det er fordi selve kernen under IHS er aflang, så det giver bedre temperatur hvis blokken vender rigtigt.

Jeg kan dog ikke se problemet med udluftning, der skulle gerne være så meget flow at luften presses med videre efter max nogle timer. Ellers er det bare at ligge kabinettet ned på siden.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 07:27:18
Svar/Indlæg:
699/41
#1

Du har ret, jeg kunne sagtens ligge kabinettet på siden første gang det starter op.
Nå, men lige nu vender den forkert, jeg skal alligevel skifte radtiator og kølepaste som forhåbentligt dukker op i dag, så kan jeg ligeså godt vende skidtet rigtigt 🙂