Med fingrene i kagedåsen! (whine/licens)

Hyggehjørnet d.  27. januar. 2010, skrevet af Anzelz
Vist: 1403 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 16:38:40
Svar/Indlæg:
2343/272
Wtf DR licens RINGEDE til mig og afhørte mig. Gik i panik og fik fremstammet at jeg da havde en bærbar som kunne gå på nettet.. :'-(

Så nu kan jeg trygt og sikkert se.. Al det BÆ tv dr udbyder og som tv2 kan lave gratis? Jesus..
Hvorfor er det et problem at lave login hvis man vil flå flok 😐

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Anzelz d. 27-01-2010 16:39:17.
Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2010 16:44:04
Svar/Indlæg:
809/50
Ja?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 16:48:59
Svar/Indlæg:
23132/740
Apropos... Så opkræver Telia mig et eller andet TV-gebyr, til trods for at jeg aldrig har set fjernsynsudsendelser på mit TV. Jeg ser ikke fjernsyn, for der er enten nyheder, Vild med Dans, X-factor eller noget andet bras.

Jeg ser ikke fjernsyn! Men det fatter Telia ikke. Så derfor er jeg tvunget til at betale for (d)en TV-pakke. Se dét er fucked 😐

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 16:58:44
Svar/Indlæg:
7765/230
Hørt... tror der er mange af os der betaler for nogle kanaler vil aldrig ser noget som helst på.. 😴

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 17:08:32
Svar/Indlæg:
1972/260
Nu hvor du nævner telia... er din regning også lidt større end den plejer at være, NoNig?

jmose

Moderator
Tilføjet:
27-01-2010 17:09:42
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg tror faktisk ikke at man betaler for noget man ikke bruger - men noget man har MULIGHEDEN for at bruge...

Det svarer lidt til at Dr.dk opkræver penge, fordi de sender på internettet og man med internet da klart ser deres lo.....t....

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2010 17:19:55
Svar/Indlæg:
2127/11
Ja det er skægt.. På dette område gælder en forkvaklet udgave af den omvendte bevisbyrde. Ikke alene skal DR ikke bevise at man ser deres lort, det er ej heller nok at man selv beviser at man ikke gør det. Næe nej.. Man skal sikre sig en telefon der er ussel nok til ikke at kunne bruges til at se klip på nettet, leve med en ultra langsom internetforbindelse OG se de film man køber eller lejer på sin pc, med mindre man enten køber en projektor, eller betaler i dyre domme for at få deaktiveret tv tuneren.

Helt ærligt fatter jeg har af at man ikke for længst har erklæret det svineri for grundlovsstridigt, og pålagt DR at følge almindelig dansk lovgivning. Det er wack.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 18:47:31
Svar/Indlæg:
3065/208
En vis Lars har på Facebook lavet en gruppe imod DR og deres licensopkrævninger.

Facebook-gruppen: http://kortlink.dk/facebook/7d...

og mere på 180grader.dk: http://www.180grader.dk/Krimi/...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 27-01-2010 18:50:52.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 18:57:44
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg synes i princippet at licensen skal betales over skatten. Ja, det kræver en let skattestigning, men når det kommer til en skatteforhøjelse, så er det kun rimeligt at erhvervslivet også skal betale en del. Fx en hævelse på 0,5 eller 0,125% for borgerne og det halve til erhvervslivet, som jo nok betaler skat af et meget større beløb.

Nu synes jeg selv en del om DR og især deres journalistiske arbejde, men også deres nye skud på stammen, DR K, Update, (HD) og Ramasjang er velplacerede kanaler, der nemlig tjener public service formålet ved at være informative - især DR K (kultur?) der har en masse historie og kultur som emner. Ramasjang er egentlig også meget underholdende. Radiokanalerne er også fri for reklamer og med nyheder hver time... og det er der da rigtig mange der benytter sig af.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 19:02:00
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg både ser og betaler DR med glæde.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 19:05:06
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg ser også DR og betaler Medielicens med glæde.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 20:28:53
Svar/Indlæg:
879/122
#9 og 10

Samme her.. Syntes det er kanon tv og radio de laver og betaler også med glæde..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af greves d. 27-01-2010 20:33:10.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 20:42:12
Svar/Indlæg:
2823/238
P3 styrer btw!

greves

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 20:43:58
Svar/Indlæg:
879/122
Lige præcis... 😛

AlienDK

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2010 20:45:17
Svar/Indlæg:
18/4
Lol. DR er noget værre venstreorienteret lort. Ikke værd at se på, og deres "medielicens" er en fuldstændig sindsyg idé. Tænk hvis man gik ind i et supermarked og butikschefen kom hen til en og tvang en til at købe en Faxe Kondi Pro (Kondivand uden brus, ad).

Zero-X

Nørd
Tilføjet:
27-01-2010 22:09:56
Svar/Indlæg:
163/4
er også rigtig glad for DR. må indrømme at jeg ikke betalte licens den gang jeg studerede, men nu da jeg har lidt flere penge at gøre godt med betaler jeg selvfølgelig min licens og er ok tilfreds.

Syntes dog godt de kunne sende lidt bedre film i weekenden i stedet for det gamle l*** de sender nu 😩

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 22:19:35
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har aldrig betalt, betaler ikke og kommer aldrig til at betale licens i nogen som helst form.

Ene og alene af den grund at jeg ikke betaler for noget jeg ikke bruger.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 22:25:40
Svar/Indlæg:
1915/57
Jeg tror sgu at jeg vil lave mig nogle hjemmesider og så sende jer alle sammen en regning. I har jo mulighed for at gå ind på de hjemmesider..

KasperK

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2010 22:34:24
Svar/Indlæg:
25/6
#17 nej endnu bedre.. vi laver en hjemmeside og sender DR en regning :D

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 22:42:57
Svar/Indlæg:
2343/272
#17,18 - Det har jeg også tænkt flere gange 🙂

Synes det er ok at betale når man har tv, men sgu ikke får deres latterlige hjemmeside. Og så holder det jo NO WAY at betale 180kr om måneden når man kan få de fede sattelitpakker med mange flere kanaler for mindre.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2010 22:45:22
Svar/Indlæg:
2127/11
#17 + 18 Ja, hvis det ikke vor fordi den slags ikke er lovligt (for andre end DR altså), så var det en alletiders ide.

I øvrigt: Jeg har fuld forståelse for at der er nogle der gerne vil se DR's programmer, selvom jeg informeres om, at det meste af hvad de sender, vist er noget de har sendt de sidste 20 år. Det kan sgu ikke koste mange penge, så licenspengene må jo gå til noget andet.

Det er helt fint at DR har et trofast publikum. Hvis bare resten af os kunne slippe for at blive blanket af via deres i bund og grund ulovlige metoder.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 22:59:17
Svar/Indlæg:
5474/39
Tja jeg er jo tvungen til betale licens til "Dansk Diktator Radio"... Ellers skal man jo leve i "Stenalderen", men lov er jo lov. Ellers kan jeg lige så godt pakke sammen og tage ud i verden, og få mig et liv. 🙂

Bare fordi at de er dårligere til lave bugtet der over på Djævle ø. Deres flotte DDR by, også videre.

Nogle gange kan de da lavet noget ordenligt tv på D(DR)... Når Dr-byen er gæld, som koster kassen, og mener at de er vigtigere end mange andre skatter. Så derfor vil det blive så H*lv*ds dyrt...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 27-01-2010 23:17:38.

jmose

Moderator
Tilføjet:
27-01-2010 23:28:16
Svar/Indlæg:
3863/538
Dr har selv indrømmet at mange af licenspengene gik til at lave "X-faktor" og "vild med dans"....

Nu er manden jo godt nok rejst...Men skulle jeg gide betale for at se en statsminister kone danse??? For dælen mand....Jeg kunne fise i byen og se det gratis! Og hvis jeg tog 2200 med i byen, ville jeg temmelig sikkert også have det sjovere end at se "genbrugs-tv" på DR 🤣

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 00:53:06
Svar/Indlæg:
486/13
http://www.dr.dk/OmDR/Licens/P...

Hvis I er utilfredse, så afmeld jer og skriv som jeg gjorde:
"Blah blah blah har solgt alt elektronik og vil leve af naturens resourcer"

Vil igen opfordre alle der ikke bryder sig om DR og licensen til at melde sig ind i:
http://www.facebook.com/group....

Edit: Det værste der kan ske er at I bliver gentilmeldt.. Og det koster ikke noget ekstra.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af obimac d. 28-01-2010 00:54:28.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 06:15:19
Svar/Indlæg:
2335/16

Dit facebook link virker ikke måske DR har fået nedlagt siden..
Hvad sker der lige for dem? Nu syntes jeg godt nok de går over stregen.
Det er bare ikke i orden det der.

Citat fra 180 grader:
Baggrunden er, at DR-advokat Peter Skov med en anmodning til Facebook har fået lukket gruppen "Støt Lars' kamp mod DR Licens" med knap 16.000 brugere....

http://www.180grader.dk/Krimi/...

Helt enig jeg har også altid undret mig de stadig kan få lov til det de gør. :no:

Til jer der forslår det skal ind over skatten,hvorfor skulle det nu det?
Det er nu engang ikke alle der ser DR eller bruger ders hp.
Så hvorfor skal de være tvunget til at betale for noget som i syntes er godt?det hænger jo ikke sammen.

Jeg selv bruger DR,men derfor skal alle andre sq da ikke betale for noget de ikke bruger,det er mig da en sær indstilling at have,at man skal betale for noget man måske bruger.Stalinisme når det er bedst. 😕
Pay Per View er opfundet,brug det.

Regeringen råber op om at nu skal vi have konkurrence og alt skal privatiseres så alle kan byde på hver enkel opgave til fordel for os alle sammen bla bla bla.. 😴
Men DR køre bare derudaf på frihjul,det er da så konkurrenceforvridende som noget kan være. 🤣

Og ja jeg betaler licens men det er også under frivillig tvang. 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 28-01-2010 06:15:56.

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 07:40:07
Svar/Indlæg:
645/33
Jeg har en bil. skal jeg så:

- betale for parkeringsbøder hver dag fordi jeg har muligheden for at holde ulovligt?
- betale for at køre over store bælt t/r. fordi jeg har muligheden for det?
- skal jeg fængsles, fordi jeg har en køkkenkniv og dermed har muligheden for at slå et andet menneske ihjel?
ect ect evt.

ej du, jeg synes det er noget mærkeligt noget, ærligt. vi snakker 2010, ikke 1950 mere.

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 10:09:59
Svar/Indlæg:
486/13
#24 Linket virker fint her.. ? Den gamle gruppe blev lukket ja, men den nye kører for fuld damp. 🙂

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 10:13:02
Svar/Indlæg:
5474/39
Man siger Danmark er et fritland, men det er bare ikke helt min opfattelse. Dog er det da også fint nok med nogle faste udgifter til skoler, sygehuser og ellers hvad vi mere eller mindre har nu. Det eneste, som jeg ikke syntes skal blandes er 3. og 4. stats magt...

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 10:19:32
Svar/Indlæg:
1478/40
2# helt samme her...betaler også igennem telia, og ser bogstaveligt talt aldrig tv eller høre radio 😲

Vi ejer ikke engang et fjernsyn 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SIOUX d. 28-01-2010 10:20:30.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 11:03:39
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja nu gør det 🙂 det gjorde det så ikke her til morgen,det kan være de ikke var stået op 😴

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 28-01-2010 11:03:57.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 14:48:42
Svar/Indlæg:
3065/208
#24 Nu er det sådan at licens går til at sørge for at der ingen politisk indblanding i DR's journalistik er. Hvis der ikke betales nogen licens, er der INTET på TV når du slutter stueantennen til. Generelt mener jeg DR tjener almenvellet i et politisk og demokratisk samfund: de tjener demokratiet på den måde at borgerne skal holdes underrettede om samfundets gang, så demokratiet kan leve fordi borgerne kan tages stilling til noget. Men jeg mener absolut ikke, at TV2 Film, TV2 Sport, TV3, Canal+ eller Kanal 5 tjener almenvellet overhovedet. Der er ikke én af de kanaler der har en nyhedstime, som DR og TV2 har. Selvfølgeligt står det borgerne frit for, om de vil gå på jp.dk eller politiken.dk for at underrette sig om samfundets ve og vel - og de der gør det burde da belønnes. Det er for demokratiets skyld, at der skal betales licens, men demokratiet bør finansieres over skatten.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 16:08:15
Svar/Indlæg:
1972/260
#30 - Kunne ikke være mere uenig. Nævn 1 kanal som ikke også kunne tilbyde hvad du beskriver.

De gør det ikke fordi vi konstant bliver tæppebombarderet med det fra DR. Så er der ingen der gider at se det samme på de andre 417 kanaler. De fleste af os vil også gerne have hjernedød underholdning, som bliver sendt på de andre kanaler. Hvis nu DR og regeringen gav plads til de andre kanaler, ja så ville vi nok have fået mere nyheds-/samfundspræget tv, med bedre kvalitet og til ordentlige priser.

Desuden bliver langt det meste af licenspengene brugt til at dække underskud og åbne nye kanaler.

Giv os nu selv lov til at bestemme hvad vi vil se og hvad vi vil betale for! Hvorfor skal vi tvinges? DR er ikke en fundamental byggeblok i vores demokrati så det skal ikke gå under skatten!

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hessi d. 28-01-2010 16:09:05.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 16:11:00
Svar/Indlæg:
4156/111
Vi betaler jo allerede licens igennem skatten, så jeg synes det er lige grov at tappe folk for deres udbetalte penge!

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 16:13:03
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg betaler forresten medielicens da min kæreste ser DR's kanaler. ☹

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 16:36:32
Svar/Indlæg:
1972/260
#30 - Jeg vil gerne modargumentere...

Nu er det sådan at licens går til at sørge for at der ingen politisk indblanding i DR's journalistik er.
- Hvordan er det lige licenspenge kan gøre det? DR er trods alt stadig regeringsejet og det er nu alligevel mennesker der med holdninger der laver programmerne og er værter. Vil du påstå at man ikke kan mærke på deres udsendelser at de er præget af bestemte synspunkter og med formålet at retfærdiggøre og rigtiggøre disse synspunkter?

Hvis der ikke betales nogen licens, er der INTET på TV når du slutter stueantennen til.
- Hvorfor dog det? Der er da massere af andre kanaler med kvalitetsprogrammer. Skal vi nu alle se DR fordi du mener deres programmer er de eneste der er noget værd? Hvis jeg kan slippe for mindre afgifter og få samme kvalitet, hvilket jeg få ud af mange andre kanalers programmer, så vil jeg da hellere det... goodbye DR,

Generelt mener jeg DR tjener almenvellet i et politisk og demokratisk samfund: de tjener demokratiet på den måde at borgerne skal holdes underrettede om samfundets gang, så demokratiet kan leve fordi borgerne kan tages stilling til noget.
- Okay, og derfor skal vi andre mene det samme... eller hvad? SKAL borgerne holdes underrettede? Er det ikke noget de selv bestemmer? Det må da være den enkeltes ansvar at underretter sig og tage stilling. Desuden er der mange andre der kan tilbyde os de samme informationer for brøkdele af pengene.

Men jeg mener absolut ikke, at TV2 Film, TV2 Sport, TV3, Canal+ eller Kanal 5 tjener almenvellet overhovedet. Der er ikke én af de kanaler der har en nyhedstime, som DR og TV2 har.
- Nej, det er da klart når de ikke har en chance. DR tvinger sig til overdrevet meget licenspenge og har derfor langt mere at gøre godt med, selvom det meste af det går til nye kanaler og underskud. Hvis nu DR kunne gøres til privat ejet så ville de skulle konkurrere med de andre kanaler på lige fod og det ville betyde at de andre kanaler ville have en fair chance når det kommer til informations- og journalistiktv.

Selvfølgeligt står det borgerne frit for, om de vil gå på jp.dk eller politiken.dk for at underrette sig om samfundets ve og vel - og de der gør det burde da belønnes. Det er for demokratiets skyld, at der skal betales licens, men demokratiet bør finansieres over skatten.
- Hvorfor skal man belønnes for noget, man gør af egen fri vilje for sin egen skyld og som kun gavner en selv? Der er ingen der holder sig underrettet om samfundsrelaterede problemer, for at tage stilling så det gavner samfundet og demokratiet. Næh, stillingen bliver taget med udgangspunkt i hvad der er bedst for en selv. Det burde bare ikke være sådan, men det er en anden snak. DR er som sagt ikke en fundamental demokratisk byggeblok og de skal derfor ikke stå i ly under skatten. Opgaven DR varetager burde stilles frit til alle der ønsker at varetage den.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 17:20:33
Svar/Indlæg:
23132/740
... det hele står og falder med om jeg føler at jeg får noget for pengene.

Gør jeg det?

Næh.

Hvornår ser jeg fjernsyn?

Stort set aldrig. Kun når jeg er på besøg hos folk der ser TV.

Hvornår hører jeg radio?

På arbejdet.

Bruger jeg DR's tjenester, overhovedet?

Næh. For deres hjemmeside er fucked. 404, konstant.

Har jeg dårlig samvittighed over ikke at bidrage?

Overhovedet ikke. Jeg betaler stolt min skat, det kommer der SU, bistand osv. ud af.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 17:45:40
Svar/Indlæg:
798/19
Der er sgu ikke andre end DR, der lægge ting ud på internettet og ud fra det opkræver folk for muligheden for at gå ind og se det. Det svarer jo til at jeg uploadede et billede af mig og en giraf, og begyndte at sende regninger ud til folk, fordi de havde muligheden for at kommet til at se det.