Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2010 19:43:53
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.
Det hele starter med at min puter nogle gange godt vil starte, andre gange ikke. Så en dag sker det uungåelige, nemlig at den ikke længere vil starte(Suprise!).
For at gøre en lang historie kort, så har jeg nu prøvet med nyt bundkort, CPU og GFX. Men den vil stadig ikke starte op.
Hvad kan der være galt?
Jeg har prøvet at "jumpstarte" PSU'en på det store stik til bundkortet, den starter og jeg kan høre blæseren. Når PSU'en er sat normalt til, så på bundkortet lyser en fin lille grøn diode, så strøm må der da være? Jeg har ikke haft mulighed for at låne RAM et sted fra, men jeg har 4x1gb PC6400. Men kan defekt RAM være skyld i at en puter slet ikke vil starte op? Plejer den ikke bare at te sig tosset og biip/hyle hvis der er fejl på disse? Jeg har nu et Asus P5Q Se Plus bundkort, kan man nøjes med éen ramblok, eller skal DDR2 køre i par? Tænker på at teste alle ramblokke hver for sig så.
Jeg har desuden prøvet at kortsluttet "power knappen" direkte på bundkortet, hvis nu knappen på kabinettet var defekt. Heller ikke der fejlen ligger.
Min puter kørte perfekt inden nedbrudet, ingen fejl, spontane reboots osv..
Så hvad kan få en puter til overhovedet ikke at gide at starte op?