BLURAY materiale .MKV afspiller lyd proble

Software d.  28. januar. 2010, skrevet af DetIkkeVidereVilde
Vist: 1214 gange.

DetIkkeVidereVilde

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 01:29:45
Svar/Indlæg:
77/9
Hejsa derude :)

Jeg har en masse .MKV filer ( High definition video og lyd ) til at ligge på min maskine. Der er selvfølgelig DTS HD og DOLBY HD osv. problemet er jeg ikke kan finde en afspiller der kan dekode både video OG lyd. Wmp tager kun video delen ( dog virker det fint med .avchd) VLC player har jeg også kørt med, den kan hellere ikke dekode lyden ordenligt ( heller ikke .avchd). PowerDVD virker heller ikke.

Så i kan godt se jeg har det super forfærdeligt. Fordi som i ved, så kan man ikke se en film uden rigtig lyd!.

Håber der er nogen der har en guide til at mig så jeg kan få det til at virke, Jeg har simpelthen ligget søvnløs de sidste nætter !

p.s jeg har også nu jeg tænker mig om, installeret K-lite codec pack OG også ffdshow.

Mvh Simon
IntelH2O

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2010 02:01:58
Svar/Indlæg:
295/83
Du skal brug VLC 🙂

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 07:27:55
Svar/Indlæg:
645/33
Hej

Hvor vil du dekode din HD lyd henne? forstærker (så det lille blå HD lyd tænder) eller i din pc?

men jeg kan give dig lidt læsning her:
http://www.avforums.com/forums...

og her:

http://www.avforums.com/forums...

Genrealt: Hvis du vil dekode i forstærkeren så er der 2 lydkort at vælge imellem ($200) eller at du køber et ati5xxx som kan bitstreame til din forstærker. Men pt. bliver man nød til at lave et "hack" for at få det til at lykkes. der arbejdes på sagen af flere derude. vistnok også en løsning så man kan gøre det med ati4xxx 😲 😲 😲

Hvis det er i software skal du vist bare følge hans guide under ffdshows indstillinger. (den skal sættes til at dekode dts-HD osv. så klare den det selv. Men du får den ikke til at tænde det blå lys i din forstærker, som er det eneste bevis du har for at du høre rent HD lyd.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Funcky d. 28-01-2010 07:32:58.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 09:22:02
Svar/Indlæg:
2676/147
Søg evt. efter popcorn hours' audio converter. Den laver et eller andet med mkv filer, så filen bliver 500-1000 mb størrer, men tilgengæld kan du høre lyd/tale.

Jeg bruger den selv når jeg skal se blueray på min WD TV box, da den ikke kan finde ud af det med DTS lyd i mkv filer. Jeg har billede og lyd, men ingen tale, men det fixer det program for mig på 5-10 min :)

DetIkkeVidereVilde

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 11:23:06
Svar/Indlæg:
77/9
#2 Lige præcis hen i min forstærker så den "lille" ( store aflange kæmpe lampe) tænder. Jeg har som sagt fået pcen til at gøre det før, bare med .avchd filer.

Problemet er at når lampen ikke lyser er der ikke 5.1 men kun 2.1 og det gider jeg simpelthen ikke. Forstærkeren dur bare ikke i 2.1 ( eller jo det gør den, men ikke godt nok) Så jeg skal som sagt bare have den til at sende lyden ud i alle kanaler uden at det gøres til virtuel surround.

Har ikke tænkt mig at bruge flere penge på den maskine her, da det udelukkende kun er en maskine til lidt sjov. Jeg kigger nærmere på de FFDSHOW indstillinger her senere og gir en tilbage melding. Jeg kigger helt sikkert også på det bitstream med HD4xxx.

Tak for svaret 🙂

Jeg kigger lige på det. Jeg bruger min playstation i stuen som min hjemmebiograf. Den har ingen problemer med at afkode .mkv filer perfekt. Så den tilmed også 100% lydløs næsten 🙂 Men hvis det program kan afhjælpe mit problem på PCEN kunne det jo være lækkert.

Tak for svaret 🙂

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 11:27:39
Svar/Indlæg:
645/33
Problemet er at pt. kan man kun bitstreame i stereo med 4xxx. det er som sagt kun et driver problem, så mon ikke det bliver løst af nogle kloge hoveder derude...

Jeg vil da også hellere have DTS 5.1 @1,5Mbps end DTS-HD 2.1...

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 17:06:54
Svar/Indlæg:
1704/19
ZoomPlayer 7 og husker jeg ret også 6 klarer opgaven...

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
13-02-2010 14:50:07
Svar/Indlæg:
1369/75
Måske der er nogen der kan hjælpe mig her. Når jeg afspiller mine Blueray skiver i PowerDVD virker alt perfekt også bitstreaming (via 5870 gfx) af DTS-HD til min Pioneer Receiver. Men hvis jeg tager backup med DVDFAB og vælger Full disc med DTS-HD lydsporet og afspiller dette backup med PowerDVD, så kan jeg ikke få PowerDVD til og bitstreame HD-lyden 😕 Jeg kan slet ikke vælge det inde i indstillingerne. Nogen der ved hvad jeg gør galt her?