Fået forkert vare fra Lauritz.com...

Diverse d.  28. januar. 2010, skrevet af Escycos
Vist: 1500 gange.

Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 17:55:00
Svar/Indlæg:
420/77
Hej folkens,

Jeg var så så heldig af få købt en lækker kontorstol fra lauritz.com. Og har glædet mig som bare fanden efter at den sku komme hjem til mig, den kom så idag, men tror i så ikke at det er den forkerte kontorstol de har sendt mig 😲 😕

Selvom det er samme mærke Rabami RBM, er det nu en 565 i stedet for en 829... Og der er altså ca. 2K,- forskel på dem... Har snakket med dem lige nu, men han kunne ikke sige om den anden var blevet afsendt, eller om den stadig står hos dem...

Så nu ender det garanteret med at jeg kommer til at ende op med en billigere stol, til dyrere penge...

Det er dælenme trælst. BIG TIME! ☹

Hvad tror i der sker nu hvis den er blevet sendt afsted til den forkerte, så beholder de da den. Tror i ikke?


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Escycos d. 28-01-2010 17:56:11.
ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 17:56:09
Svar/Indlæg:
174/9
Du sender da bare stolen tilbage på dine 14 dages returret og prøver igen hvis ikke de vil sende dig den rigtige.

Du skal frem for alt ikke bare gå med til det!


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 18:01:07
Svar/Indlæg:
7765/230
de ved jo hvor de har sendt din stol hen så det skal nok blive ordnet, ellers bliver handlen jo bare annuleret...havde engang en ring hos dem der blev stjålet og fik da vurderingsprisen....så læn dig tilbage og nyd din midlertidige stol... 😛


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 18:37:25
Svar/Indlæg:
420/77
Den modtagne/forkerte stol er usamlet, så vill ikke bruge den. Men problemet er som jeg kan se det, at en eller anden har fået en bedre stol, og de vil måske sige at de har fået den rigtige. Og så sender jeg min tilbage, og får mine penge retur. Men så står jeg med mine penge, men uden den stol jeg troede jeg havde købt. Og det er bare mega trælst jo.

Da jeg kom hjem var jeg bare mega glad for at se pakken, da jeg havde glædet mig til den sku komme. Men da jeg så fik den pakket op, så røg humøret da godt nok en tand eller to nedad... Og jeg ser sku altid på worst case scenario, og det er jeg får mine penge tilbage og nul god stol... Og det er jeg virkelig utilfreds med. ☹


Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 18:42:53
Svar/Indlæg:
274/47
apropo god kontorstol.. hvad ka i anbefale der? jeg sidder på nuværende tidspunkt bare på en alm spisebordsstol.. og det er langt fra godt for ryggen til denne højde bord..


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2010 22:43:21
Svar/Indlæg:
420/77
#4

Det er svært at svare på udfra at det jo er ens egen mening om hvor vidt en stol er god eller ej.

Nogle siger at en stol fra jysk til en tusse er god. Jeg selv deler ikke den mening. Jeg vil gerne give lidt ekstra for kvalitet, derfor jeg har valgt en RBM Rabami stol, de laver nogle rigtigt fine nogle. Prøv f.eks at kigge på stoleshoppen.dk
F.eks en 534 vil jeg sige er en god stol, med støtte, og kan bruges i længere tid uden at man føler sig belastet af den nogle steder. De andre er jo også gode, der er også HÅG stole, de sku også være rigtig gode, dog er jeg ikke selv så vild med deres design, derfor jeg har valgt RBM da de er mere klassiske i mit syn.

Du kan evt. finde nogle brugte på dba eller guloggratis.


Og der er sikkert også andre gode mærker.

Bare mine 50 cents


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Escycos d. 28-01-2010 22:45:26.


ibanice
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2010 08:42:33
Svar/Indlæg:
145/30
#0 hvis de ikke vil give dig den rigtige stol så send den tilbage på retur retten som #1 siger 🙂


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 17:36:56
Svar/Indlæg:
420/77
#6

HAr snakket med dem idag, de skal bare ha stolen tilbage, og så får jeg pengene igen... Så nu er det bare mig der er blevet buttfu**ed. Troede lige jeg havde skudt papegøjen, og så er det bare en eller anden uhæderlig gut der har fået min, mega billigt...

Så bliver jeg bare ikke fortsat kunde hos Lauritz når de kan lave sådan en brøler, og ikke råde bod på den igen! De var ligeglade. ☹


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 17:51:36
Svar/Indlæg:
2180/15
altså lauritz.com kan jo bevise at de har den stol som den anden gut har købt så ergo ved de at han lyver... så tror ik det bliver noget prøblem


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:03:03
Svar/Indlæg:
420/77
Efter at ha snakket med dem var de ligeglade. Så de sendte bare en seddel som jeg skulle sætte på kassen, og så skal jeg "bare" tage fri fra arbejde for at sende den tilbage... OG så sidder jeg bare tilbage uden den stol som jeg skulle ha haft modtaget. MEn på mandag kontakter jeg Forbrugerklagenævnet for at høre om det kan være rigtigt at jeg skal finde mig i det. For føler mig virkelig taget bag i lige pt.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:11:23
Svar/Indlæg:
2180/15
det er da dårlig service..


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:20:25
Svar/Indlæg:
420/77
Ja de er åbenbart ligeglade med nye kunder. De burde jo ha sagt at de lige ville se om de kunne kontakte ham som sku ha haft min, eller om de lige kunne vente og se om ikke der var en som kontaktede dem. Men problemet er jo at fyren som har fået min, er godt tilfreds med at ha fået en 3k dyrere stol end hvad han har betalt for...


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:23:49
Svar/Indlæg:
2180/15
så må du altså spænde hjelmen og kontakte dem igen....


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:28:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er en ærlig fejl der kan forekomme. Desværre.

Der være en følgeseddel der viser hvilken vare der er blevet afsendt. Det holder du bare op imod din ordreseddel (bestillingen). Stemmer de ikke overens har du en sikker sag og handlen kan gå retur.

Eftersom det (beviseligt?) er deres fejl, skal de også betale forsendelsen. Simple as that.

De kan tilbyde dig at refundere differencen, hvilket de nok også højest sandsynligt vil holde på. Men eftersom de har misligeholdt købeaftalen (ordre kontra faktuelle fremsendte vare), har du købeloven på din side.

Hvis ikke du kan fremvise dokumentation, skal du blot gøre brug af din 14-dages returret.


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:30:39
Svar/Indlæg:
420/77
#12
Det virkede bare som døve øre da jeg snakkede med dem...

De gav mig faktisk bare to muligheder.

Mulighed 1.
Beholde den billige stol til samme pris som det jeg har betalt.

Mulighed 2.
Sende den tilbage og få refunderet mine penge, og så samtidig ikke få den stol jeg har/havde købt.

Så ved sku ikke hvad jeg ellers kan gøre hvis de ikke vil samarbejde mere end det. :no:


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:32:40
Svar/Indlæg:
2180/15
jeg vil seriøst ta en alvorlig(rolig men alvorlig) snak med dem igen.... 🙂


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:33:05
Svar/Indlæg:
420/77
#13

Problemet er at jeg ikke er interesseret i at annullere handlen. Jeg vil bare have den vare jeg har betalt for. Om de så må købe den et andet sted, det er jeg ligeglad med. Bare jeg får det jeg har betalt for. Men ser ud til jeg bare får pengene tilbage og ihgen ny kontorstol... ☹


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:36:00
Svar/Indlæg:
420/77
#15

Ja måske, det ka nder jo ikke ske noget ved. Men virkede bare som om de var ret ligeglade... Så tror sku de er kolde i popo'en...


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:38:00
Svar/Indlæg:
2180/15
jamen det er altid en go ide at tjekke 2 gange for puls før du erklærer kællingen for død😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:40:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Agreed 😎


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2010 18:50:34
Svar/Indlæg:
420/77
#18 #19

Hehe.. Det kan i jo have ret i, tror også jeg kontakter deres hovedkontor i morgen, og snakker lidt med dem.

MEn var der forresten ikke en sag her for noget tid siden, hvor en internetside havde kommet til at sætte forkert pris på en vare så den blev ALT for billig. Og mener de blev idømt til at de skulle sælge varen til den pris de havde sat på deres hjemmeside. Og mener også de var noget om at hvis ikke de havde varen skulle de skaffe den, eller sælge en tilsvarende vare istedet? Kan i huske noget om det? Det var vist her for nyligt (ikke senere end 6 måneder siden)