Problemer med ATI HD5770 og Battleforge

Grafikkort d.  28. januar. 2010, skrevet af Fearless Angel
Vist: 933 gange.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2010 23:25:40
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa, jeg har nogle ret vilde problemer med mine HD5770 kort i battleforge.
det er til en sådan grad at jeg overvejer RMA af begge kort,

her er hvad der sker umidbart , Random problemer = ka aldri vide hvornår de kommer men typisk efter et godt stykke tid in game.
+ Har kørt med Msi afterburner for at monitor GPU temps på mine gpu´er, mens jeg kørte spillet og inden crash, Aldri set over 80grader efter jeg har haft monteret blæsere til at skubbe luft ind mellem de 2 gfx.

Prøvet med kun 1 gfx i, stadig problemer, random lags/freezes/gfx error screen hvorefter pc fryser og skal genstartes.

Har haft samme problemer med 1 og 2 gfx i, dog tydeligst imo med 2 sat i.

Det er IKKE temp problemer på cpu og på gpu, har undersøgt.
pt. har jeg prøvet følgende.

Format C: og geninstall stort set alt.
Kørt med ATI catalyst 9.11
Kørt med ATI Catalyst 9.11hotfix
Kørt med ATI catalyst 9.12
kørt med ATI catalyst 9.12hotfix.
kørt med ATI Catalyst 10.1

Kørt unclocked på cpu. (ingen ændringer)
Kørt lavt clocked på cpu. (ingen ændringer)
Kørt det jeg alm køre på cpu. (ingen ændringer)

er selv af den opfattelse at det enten er begge gfx der har fejl på, eller at det er en af mine HDDs´der gir problemet, men har ikke lige mulighed for at teste dette umidbart.

Forslag anyone ???
SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 02:09:24
Svar/Indlæg:
1455/78
har du installeret de nyeste chipset drivers, hver gang du har geninstalleret?

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 02:21:09
Svar/Indlæg:
2687/71
jeg har ingen problemer med det spil, hverken med 9.12 eller hotfixen, har du prøvet med hvert kort? ikke i CF med med et ad gangen? hvis det så stadig gør dette så skal du nok lige køre nogle test af dit system, ex noget memtest osv,

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 07:44:42
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 nej, det har jeg dog ikke..

#2 ja jeg har prøvet med 1 af gangen vær i sær. Stadig random crash, har lagt mærke til de få gange jeg kun nå at tabbe ud så snart jeg fik sort skærm(inden grafikfejl´en/frozen skærm når at komme går skærmen i sort i få sec.) at det er driveren der normalt stopper med at fungere, dette resultere så i at spillet også stopper med at fungere. desværrer.. :'-(

er helt på bar bund her, har aldri oplevet noget ligende, ska nok prøve at installere flere af mine spil i dag, men so far er det kun battleforge den gør det i, (har prøvet at spille i længere tid i assasins creed + altitude men ingen af de spil giver nogen fejl).

som jeg skriver, er sku helt lost, ka ikk forstå hva det ka være. og er ellers ret vandt til fejlsøgning osv, har trods alt rodet MEGET med pc´ere de sidste 7-9 år efterhånden.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2010 08:36:57
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvis 2# kører det fejlfrit er det ikke spillet, drivere eller ATI den er gal med, så du skal kigge andre steder. Har du problemer i andre spil ( prøv nogle flere titler.) giver du dit chipset nok at leve af.?

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2010 01:32:48
Svar/Indlæg:
4536/104
Tja, har moske fundet fejlen, men forstår dog intet, mine gfx har før fint kørt spil hvor de blev 70-85 grader varme.

og vil skyde på at det er meget alm med 2 kort i cf der blocker lidt for hinanden, men nu i battleforge har jeg problemer med mindre at jeg sætter GFX blæseren (med 1 kort i maskinen) til 80-100%. hvilket er virkli underligt imo, for kortet blev ikke over 70 grader ved 50% på blæseren..

jeg forstå nada af det her lige nu, men det må jo være et temp isue så.. eller ???

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2010 16:26:49
Svar/Indlæg:
4536/104
Ok problem løst, kortet er defekt,

det laver også fejl i andre spil nu..

det ryger til rma.

tuwk

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2010 00:20:22
Svar/Indlæg:
8/2
Har du sendt det til RMA?
Jeg har selv haft lignende problemer med 5770 da jeg koerte dualmonitors, og fejlen var den, at jeg roede med opsaetningen uden om Catalyst'en - og saa crashede driveren for et godt ord.
Nu roder jeg kun med opsaetningen i Catayst'en; ingen problemer overhovedet.
Jeg tror ikke paa at der er noget galt med dine kort (har selv haft sendt mit retur ;)

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 01:00:47
Svar/Indlæg:
4536/104
#7 mit V2 kort, også fra HIS, køre uden problemer med HDMI over i mit samsung tv, og DVI op i pc skærmen, og det var 100% samme skærm setup på det andet kort, har ikke rodet med skærm opsætning og har prøvet alt med det kort, også hvis man kun havde 1 skærm koplet til var der problemer..

så jo det ene kort er defekt. og det ryger til rma i den her uge.

det andet fejler umidbart intet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 02-02-2010 01:01:46.