Nørd
Tilføjet:
30-01-2010 15:00:34
Svar/Indlæg:
178/11
Hej, jeg har et rimelig stort problem som jeg håber i kan hjælpe med! :'-(
I går skulle jeg have grafikkortet ud for at rense det, jeg kom måske til at rive det lidt for hurtigt ud, for glemte at trykke den plastic pind væk i enden af pci-e porten, så det sad lidt fast, men kom ud. Gav et lille "hop" eller hvad man skal sige i bundkortet, da jeg lirkede det ud.
Mit problem er så at efter jeg satte det tilbage igen, kan den ikke starte. Skærmen bliver ved med at stå i standby, men hele computeren starter og power og hdd led lyser bare konstant. Men der kommer intet billede på skærmen.
Har prøvet det her:
- Har testet GFX i anden PC, det virker fint!
- Har haft skilt hele computeren ad 3 gange nu, inkl. køler til cpu (som ikke sidder for stramt) og bundkortet har været skruet ud og sat på alle gangene og er heller ikke stramt skruet på.
- Har haft batteriet ude til bundkortet i noget tid. Nok 15-30 min er ikke helt sikker.
- Selvfølgelig prøvet at holde DEL/INS nede når jeg booster osv..
Jeg ved ikke hvad jeg kan prøve?
Men eftersom GFX virker i en anden PC kan det jo kun være disse 4 dele problemet ligger i:
MB (jeg hælder mest til det er bundkortet den er gal med)
PSU (kan evt. prøve med en anden, vil lige høre jer først)
RAM (Har ikke mulighed for at teste mine ram i den anden PC, da de er for hurtige (Den bipper))
CPU
Forresten så er jeg ikke sikker på om det er mig, men jeg SYNES at den starter med alle FANS på max når man tænder den. Osse GFX køler, ved ikke om det kan hjælpe. Synes
bare ikke den plejer at larme så meget når man tænder den.
Hvad siger i? Nogen der har en idé til hvad der kan være galt!
På forhånd tak 🙂