Smadret 2 stk DiNovo Edge..???

Diverse d.  30. januar. 2010, skrevet af Spagme
Vist: 383 gange.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2010 15:45:35
Svar/Indlæg:
792/52
Hej HWT´er

Jeg har et problem
Her i Nov. måned begyndte mit højt elskede DiNovo at være dårlig til at holde strøm. Ca. en uge eller sådan noget.

Tænkte, fair nok. Det er næsten 2 år gammelt, så på et tidspunkt bliver det vel dårligt. Ringede dog alligevel til Logitech for at høre om der var en slags garanti på den, det så sort ud for mig, havde ingen kvitering (gave fra ekskæreste) og vidste ikke hvor hun havde købt det, men de var flinke inde ved logitech. Skulle bare sende et billede som bevis på at jeg havde tastaturet, og så ville de sende et nyt.

Der gik 2 dage og så stod jeg med mit splinternye DiNovo. Så der vil jeg gerne rose Logitech for yderst god service.

Der var en smule strøm på tastaturet, så det kørte jeg flad, inden jeg opladede det for første gang. Der var vidst strøm på til 3 - 4 dage.
Da det var løbet tør, satte jeg det i opladeren i 24 timer. Og har brugt det lige siden, dvs. godt og vel 2 mdr. Men nu er det nye tastatur så begyndt at holde dårlig strøm. Og det er kommet lige pludselig, det kan holde ca. 1 dag, uanset om det har siddet 2 timer, eller 24 timer.

Er der nogen der mener jeg har "brugt" det nye tastatur forkert?
Fatter ikke hvad der kan gøre at det pludselig går i stykker, så hvis der er nogen der har erfaring med det her tastatur, eller andre der har prøvet at ødelægge et batteri ved at behandle det "rigtig" må meget gerne svare.

Mvh. Spagme
Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2010 18:45:34
Svar/Indlæg:
809/50
Kan det ikke være laderen, som ikke har det så godt længere? Bare et vildt gæt herfra.

Freckles

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2010 02:37:55
Svar/Indlæg:
75/3
Har haft mit DiNovo Edge i omkring et år og det holder stadig strøm i en 2 måneders tid, så det lyder godt nok vildt, at dit ikke kan holde strøm i længere tid, når det er helt nyt.

Som #1 siger, måske er det laderen der er noget galt med? Er der kommet støv eller andet på stikket mellem tastaturet og laderen (en vatpind med lidt sprit kan måske gøre tricket)? Eller hvis man skal være ekstrem, kan fejlen sidde i din stikkontakt? 😛 Prøv at smide laderen i et andet stik og se hvad der sker.

/Freckles

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2010 02:57:48
Svar/Indlæg:
792/52
Jeg har i min brændert åbenbart ikke pakket den nye lader ud, til det nye tastatur da jeg fik det, da jeg mente, "hey, jeg har jo en i stikkontakten"

Nu har jeg så fået den nye lader pakket ud, og ser til min overraskelse at der er forskel, den gamle: 6v 500 mA

Den nye: 8v 300 mA

Så kørte mit nye tastatur helt flad for strøm (tog et par timer :'-( )

Og den er så igang med at lade nu, sidder pt. ved mit gamle DiNovo, og det er blevet fuldt opladt på den nye lader, og det har stadig 100% strøm, dog kun 47 dage.

Men nu må jeg se, håber hvertfald ik jeg har smadret det nye.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spagme d. 31-01-2010 02:58:21.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2010 04:32:27
Svar/Indlæg:
1142/59
Det kunne godt tyde på forkert ladestrøm, hvilket godt kan smadre et batteri. Jeg kører stadig med mit diNovo Edge, som også er ca. 2 år gammelt og det kører i 55-60 dage pr. opladning. Jeg bruger det ca. 8-10 timer dagligt (ja, mit arbejde = IT), så det synes jeg er en god holdbarhed.

En anden gang, så brug altid det nye udstyr selvom du muligvis har noget gammelt der stadig "virker". Jeg synes især det er nice at du fik et helt nyt.

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2010 04:46:01
Svar/Indlæg:
302/31
Som hovedregel må NYE batterier IKKE aflades helt. Lithium så vidt jeg husker. Det er en længere historie at fortælle, men det handler om at de, modsat de gamle, ikke behøver at blive afladet helt for at opnå fuld kapacitet. Det er derimod sundt for batteriet at blive sjatladet, hvor de gamle batterier kunne reagere underligt, hvis de blev opladet ved 50% og derefter tro det var nulpunktet. Næste gang du så lader dem op, vil de 50% være nulpunktet og du har et batteri, der tømmes 50% hurtigere end før. Kender ikke lige de tekniske detaljer dog.