Zyxel dårligt signal

Diverse d.  31. januar. 2010, skrevet af SharkDK
Vist: 1151 gange.

SharkDK

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2010 19:45:18
Svar/Indlæg:
42/17
Har Telenor med en Zyxel P-660HW-D1, den virker fint, men signal styrken er meget ringe på det trådløse.

Har kontaktet Telenor, men de kan ikke hjælpe.

Mit TV samt Mediacenter ville jeg gerne ha koblet sammen. Jeg har en Linksys WRT54 version7 og dens signal er meget bedre, men den kan jeg ikke portforwarde så det virke.
Zyxel tillader ikke at jeg bruger linksys som trådløs, da så vil Samsung Sharemanager ikke virke.

Da jeg ikke kan portforwarde Linksysen, kan jeg ikke nøjes med den, så jeg formoder at alternativet er at jeg skal have et accesspoint ?

Eller ha en ny modem/router der kan har et godt signal og kan portforwarde.

Men hvad skal man vælge og det skal virke med Telenor.

På forhånd tak.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2010 20:00:19
Svar/Indlæg:
3340/386
Kender ik Zyxel, men LOCATION LOCATION, altså placeringen af den trådløs router/Acess Point er vigtigt. Hvis de bliver skærmet af beton osv. bliver signal styrket jo svag 😉

SharkDK

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2010 21:14:25
Svar/Indlæg:
42/17
Direkte linie måske 8 mtr. Der er kun gasbeton....signalet kan ses men det er kun rimeligt og åbenbart ikke nok til at den vil gå på.

penol

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2010 22:47:46
Svar/Indlæg:
570/21
kan du ikke sætte din linksys til at lave en bridge mellem den og zyxel og så koble på den?

SharkDK

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2010 15:35:12
Svar/Indlæg:
42/17
Zyxel (Cybercity) der kan jeg nemt slå Wireless fra og bruge min Linksys istedet.
Den har et bedre signal.

For at få Samsung ShareManager til at virke så skal den sidde på Linksys, da Zyxel ikke vil lave hul igennem, det har jeg spurgt Cybercity om og de kan ikke hjælpe.

Så lader jeg Linksys stå for det wireless og sætter min stationære på den så virke Samsung ShareManager, men så er der porte jeg ikke kan få åbnet.

Har forsøgt manuelt og med et portforwarding program.

Damn jeg har næsten lyst til at skifte udbyder bare pga. dette. 😳

penol

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2010 18:24:48
Svar/Indlæg:
570/21
Når du nu har sådan en god router selv, kan du så ikke bare få byttet din zyxel til en uden trådløst net og herefter sætte en N-router efter denne? Det burde da give et godt signal + det sparer dig vist også for et par kr om måneden.