Macbook Pro Guest OS (Vista)

Software d.  01. februar. 2010, skrevet af Recin
Vist: 755 gange.

Recin
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2010 19:09:01
Svar/Indlæg:
46/14
Hej

Jeg overvejer pt at købe en macbook pro (når nyeste version kommer på markedet).

I den anledning overvejer jeg at investere i Parallels og køre Vista som Guest OS installeret på en SSD harddisk

Er der nogen som har erfaringer med dette? Er dagens SSD harddiske blevet udviklet nok til at det kan lade sig gøre, og at man ikke støder på "write-issues"?

På forhånd tak.
JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2010 19:11:26
Svar/Indlæg:
1000/101
Jeg har godt nok ikke en SSD, men har kørt både XP, Vista og Win7 RC1 med Parallels, det er møgnice 🙂

Btw skal du nok forberede dig på at få 50 forslag om hvilken PC du skal købe istedet for en Mac :no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JF_Fredsgaard d. 01-02-2010 19:12:10.


Recin
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2010 19:23:10
Svar/Indlæg:
46/14
Tja, folk må da gerne komme med forslag - men de er spildt på forhånd, da jeg allerede har besluttet mig 🙂

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg "stoler" på SSD. De fleste reviews jeg har læst siger at SSD's ikke holder så længe, da det er begræset hvor meget der kan skrives på dem (write). Noget med at når sektorerne er brugt, så kan de ikke genbruges - er det stadig et problem?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Recin d. 01-02-2010 19:23:29.


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2010 19:24:54
Svar/Indlæg:
1000/101
#2
SSD'ere skulle eftersigende være rimelig sikre at investere i..
Mon dog om de ville smide dem i en computer (som den eneste disk) hvis de ikke var holdbare i længden ?


Recin
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2010 19:27:03
Svar/Indlæg:
46/14
True - de eneste reviews jeg kan finde stammer dog fra primo/medio 2009. Så ved ikke hvad der er sket inden for den teknologi på det seneste.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2010 20:48:37
Svar/Indlæg:
2072/117
Har rodet både med Vmware, Parallels samt Bootcamp på mine Macs dog ikke med SSD harddiske.

Men hvis du er istand til at få installeret OSX på den SSD burde både Parallels samt Vmware køre uden problemer, da det jo er en virtuel maskine der kører inden i OSX.

Men hvad skal du bruge Parallels til? Min erfaring siger at bootcamp fungerer bedst, og af de to virtuelle systemer fungerer Vmware LANGT bedre end Parallels.

Men kan altså ikke se hvorfor du skulle have problemer med en SSD, dog mener jeg NoNig har haft nogle problemer? Men det var vist med en specifik type, prøv og hør ham.

Men du vil elske din MBP, har selv en foran mig og skal have købt en til min søs 😛


Recin
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2010 21:31:36
Svar/Indlæg:
46/14
Det skal lige siges at jeg er ny mac køber. Så alt hvad jeg ved om macbooks er hvad jeg har kunne studere på nettet.

Ang. Parallels og VMWare, så har jeg læst denne guide:
http://lowendmac.com/mac2win/1...
Umiddelbart virker de to programmer til at være meget tæt på hinanden.

Årsagen til at jeg vil køre Parallels (eller VMWare for den sags skyld) er at jeg har nogle programmer til mit studie som IKKE kan køres på mac. Dem vil jeg gerne kunne have adgang til uden at skulle genstarte i windows - og da jeg har en aldrig benyttet windows vista for mac liggende i skuffen, kan jeg lige så godt bruge den.



JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2010 22:25:13
Svar/Indlæg:
1000/101
#6
Windows Vista For Mac ?!
Du kan smide en ganske almindelig Vista/XP/whatever skive i din Mac og installere i Parallels.

#5
Jeg må indrømme at jeg er rigtig glad for Parallels (på min MacBook Pro), da jeg af samme grund som topic starter, har programmer der ikke virker med Mac, og ikke gider at genstarte computeren for at køre det.
- For at genstarte en Mac tager satme en halv krig 😲


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2010 22:48:19
Svar/Indlæg:
2072/117
#7 Det tager da ikke lang tid at genstarte en Mac? Går pænt hurtigt 😕


dsbmx
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-08-2010 14:08:44
Svar/Indlæg:
1/0
Hejsa.

Jeg ved godt at det ikke er det rigtge forum jeg er i.
Men det er ang. en macbook som jeg har installret vista 64bit på.
Før manden som ejer den havde en uorginal vista som ikke kunne opdatres efter som den ikke var orginal.
Han købte så en ny orginal vista som jeg lage på.
Og hermed mit spøgsmål:

Før jeg installret den ny vista var der installret et eller andet program/software som gjoder at man f.e.s. kunne trykke på edject knappen og så viste den den tegn på skræmen, samt at de andre taster der på også have de funtioner som de skulle.
Men men men.... de har ikke de funktioner mere.
Jeg har prøvet at installere boot camp men når jeg prøver det, skriver den at dettte program ikke kan køre på denne her computer.
Jeg kunne godt installere driveren fra den dvd med det program på.
Men stadigvæk mangler de taste funktioner.

Er der nogle som kan hjælpe mig med hvad jeg gør ???