Spørgsmål til apple bruger

Hyggehjørnet d.  02. februar. 2010, skrevet af bamselinen
Vist: 360 gange.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 08:52:59
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har et spørgsmål til alle de mennesker der er så vilde med apple.

Hvorfor vil i betale så meget ekstra for noget hardware i kunne få til den halve pris..??

Ja ok OSX er et okay styre system men det er Win 7 altså også og hvis folk virkelig sværger så meget til OSX hvorfor er det så at alle dem jeg kender som bruger mac maskiner har windows installeret i en eller anden form..??

Det er bare et rent spørgsmål om nysgerrighed og der er ingen grund til at kritisere folk der kan lide apple. Så hvis du ikke har en mac eller bruger en mac til dagligt så er der ingen grund til at poste.
oban666

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 09:00:51
Svar/Indlæg:
1440/318
Tror ordet du leder efter er FanBoy 😛

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 09:45:20
Svar/Indlæg:
1000/101
Jeg har arbejdet med rigtig mange computere i mine sølle 20 år, og må ærligt indrømme at ingen af dem har givet mig så stor glæde som min MacBook Pro..
Dens hardwareudnyttelse er ekstrem i forhold til en PC. Den har "gadgets" som gør arbejdet på en computer meget nemmere.
Multitouchpad er virkelig genialt tænkt, og det fungerer pissegodt - det vil jeg godt betale ekstra for!

Grunden til at Macbrugere har Windows på deres computere, er at nogle softwareudviklere ikke har opdaget at Apple sidder på 17% af computermarkedet i verden (hvilket er ret mange computere), og derfor ikke udvikler deres software til Mac OSX. - that's why!

Og drop nu det evige tuderi over at nogle vil betale ekstra for en Mac.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 10:12:23
Svar/Indlæg:
2145/218
Hmm det er skam ikke tuderi, det er bare en undren over at man betaler ekstra for noget og jeg har personligt ikke kunne finde den grund derfor spørger jeg på dette forum da jeg ved at der er brugere herpå siden der bruge mac maskiner.

17% er selvfølgelig en del men lad os sige at kun 5% af de 17% skal bruge dette program er det muligvis ikke værd at bruge udviklings tid på dette hvilket muligvis kunne være årsagen til at der endnu ikke bliver lavet så mange windows programmer til mac...???

Men fint at høre du er glad for din mac maskine #2 hvilke programmer bruger du primært...??

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 10:38:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Fordi det fucking bare virker. End of story.

Min Mac kan ikke noget jeg ikke kan gøre på min/en PC. Den gør det bare bedre, nemmere og mere intuitivt.

Prisen?

Ja, den er latterlig. Men helheden er bare så meget mere sammenhængende, det retfærdiggør prisen i min optik.

"Alle" kan jo lave en Mp3 afspiller, men det er Apple der lavede iPod'en.
"Alle" kan jo lave en multi-touch flade, men det er Apple der fandt på det.

Skal vi være lidt fanboiske, så ser jeg Apple som værende en blanding af Olympus og Canon. Hvor altså Olympus er først med det sidste, og Canon tager overpris for det.

Om man er til det ene eller det andet, må være 112 % op til folk. Det jeg ikke fatter er, hvorfor fanden i Helvede "folk" flæber så meget. Om så det er Windows eller Mac brugere.

... jeg fatter det bare ikke. Det er en skide computer.

Få dig et liv, få dig noget fritid og indsé, at der er vigtigere ting i denne Verden, end hvad folk bruger af computer, musikafspiller eller what-ever the fuck.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 10:48:03
Svar/Indlæg:
1704/19

Som start vil jeg nu lige sige at jeg selv har rodet lidt med Mac og er fuldt tilfreds med det, syntes ikke det fungerer bedre for mangler lidt kræfter til visse opgaver men OSX er lækkert, er det mer prisen værd må vuderes af den enkelte og samme med den hvide farve.

Dog vil jeg lige rette på dine tal om markedsdele de 17 % du nævner er helt hen i vejret næsten alle jeg kan finde er ca 7-7,2 % og en enkelt optimistisk der siger 8% hvilket er en væsentlig anderledes situation omkring mængde dog er de i fremgang eller standby hvor windows har haft en smule tilbage gang, skyldes så at industrien/virksomheder har taget det meget med ro i at opgradere deres systemer.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 10:49:45
Svar/Indlæg:
5474/39

tja Mac er fint nok, men savner dobbelt musekapper i Oset. Når jeg ikke kan få mine spil og ting sager til at køre på den.

bliver der lagt dobbelt boot ind også bliver resultatet, at windåsen som vinder...

Hvis mac Oset blev lovligt køre på andet end macs eget grej. Så kunne jeg godt finde på prøve oset i form af Demo eller måske have det som primær styre system...

Når man har prøvet køre linux, så går jeg ud fra at det er stil med Mac... 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-02-2010 10:51:46.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 10:49:50
Svar/Indlæg:
2145/218
#4 Jeg synes personligt ikke der er nogen grund til at svine mig til jeg har ikke skrevet noget nedsættende eller noget andet i den stil.

Jeg havde bare en reel interresse i hvad der er så specielt og dertil også måske spørge ind til hvilke programmer som folk bruger, hvilket jeg også gør i #3.

Men okay hvis det er sådan folk vælge at svare så OK. Ja muligvis kunne spørgsmålet være skrevet anderledes, men det gjorde jeg fejlagtigt ikke, det beklager jeg.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 11:04:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Hvordan fanden kan du i #4 læse dig frem til, at jeg sviner dig til?! 😐

Jeg snakker om de psykopater der siger:

"MAC ER BARE DET BEDSTE FORDI WINDOWS SUTTER RØV!!!!!!111111"

Og:

"MAC SUTTER RØV. MAN KAN SLET IKKE BRUGE DET TIL NOGET *ROFLMAO*"

😎

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 11:08:51
Svar/Indlæg:
2145/218
#8 sry kom bare til at tage følgende ud af kontekst

Få dig et liv, få dig noget fritid og indsé, at der er vigtigere ting i denne Verden, end hvad folk bruger af computer, musikafspiller eller what-ever the fuck.

Jeg må være træt, beklager. Men hvilke programmer bruger du meget på din mac maskine..??

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 11:14:29
Svar/Indlæg:
1000/101
Primært program: Firefox 😛
Derudover er det nok Photoshop, Reason, Adium og Final Cut Pro.

Jeg tænker f.eks på spil.. Hvorfor skal det tage så meget længere tid at lave et spil til Mac, når Blizzard kan levere spil til både Mac og PC på samme skive?!
Modern Warfare er komme til Mac, men hvor bliver 2'eren af ?
Og hvorfor skal det være så skidedyrt at købe spil til Mac?
Battlefield 2142 koster stadig 399 til Mac, hvor det til PC koster 139.. Hvis nu priserne fulgtes ad, ville de nok sælge væsentlig flere spil til Mac også.

Vi tænker stort set ens 🙂

Jeg snakker Apple som producent.. De sidder på ca 17% af markedet (Fortalt af Kaj Grønbæk i en forelæsning i Store IT-Innovationer på Århus Universitet) hvor producenter som HP og Acer sidder på omkring 18-20% også..

Nu har jeg kun prøvet Linux Mint, men sammenlignet med det, synes jeg Mac OSX virker langt bedre, og er mere brugervenligt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 11:18:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Helt i orden 🙂

Jeg bruger:
- Photoshop
- TextEdit
- FireFox
- Premiere
- VLC
- After Effects

I den rækkefølge.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 14:52:21
Svar/Indlæg:
2145/218
#10 jeg tror at det har noget at gøre med at de stadig ikke ser det helt store marked i OSX spil endnu muligvis har de den indstilling at en mac bruger kan installere windows og derved få adgang til de spil der er på markedet og derfor vælger de at ikke bruge for mange penge på at lave spillet til OSX( det er hvad jeg tror ).

De fleste spil idag skal jo allerede konverteres en del gange xbox, PS3, WII, PSP, PC og nogle endda til PS2 stadig væk og da de allerede anser PC for en mindre vigtig spil platform i forhold til konsoller tror jeg de vil være endnu sværer at overbevise desværre.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 15:02:38
Svar/Indlæg:
1000/101
Ja, men når Blizzard kan lave det på en fælles DVD, hvorfor kan andre producenter så ikke?
- Det er dér jeg undrer mig.