Hjælp til 3D studio max

Software d.  02. februar. 2010, skrevet af AberdeeN
Vist: 420 gange.

AberdeeN

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2010 20:39:25
Svar/Indlæg:
327/125
Hej der ude. Jeg sidder og roder med 3Ds max og hold da op et fedt program 😛. sagen er at jeg lige er begyndt på det og mangler en del hjælp til at lære det at kende, jeg ville høre om der er nogen af jer der ude som roder med det og om i har nogle gode råd til at komme godt igang med det?
Tutorials!
Jeg er af den type der skal se hvordan det bliver lavet samtidig med der bliver fortalt hvad og hvorfor det gør som det gør for at lære bedst.

Håber på at få nogle gode råd 🙂
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 20:44:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

... og så er det ikke engang for at være næsvis: http://www.google.dk/search?hl... - Men. Fy for en dufteand, hvor er der meget materiale og tutorials på nettet.

Søg også på "royalty free", hvis der er noget du leder efter 🙂

Programmer som 3DsMax, Photoshop osv. er bedst med "learning by doing". Efter et stykke tid finder du ud af, at det ikke nødvendigvis er alle tutorials der er lige gode, og at du måske selv finder på smarte måder at løse visse problemer på.

Der findes ligeledes tonsvis af programmer, bøger og små foldere, der alle giver dig den fornødne - grundlæggende - kendskab til 3DsMax. Når du så har styr på værktøjerne (et godt råd: Lad være med at fokusere så meget på resultatet), kan du begynde for dig selv.

Og et altoverskyggende råd: Lad være med at have for høje forventninger til dine egne evner, og tag tingene en ad gangen. Ellers stræber du for højt og bliver skuffet, hvis du ikke lige får lavet en "Toy Story 2" på din computer 🙂

AberdeeN

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2010 20:55:20
Svar/Indlæg:
327/125

Ved der er rigtig mange på nettet derfor jeg søgte efter lidt råd til hvor de kunne være brug bare.

Men jeg vil rode mig igennem skoven og prøve mig frem. Og jeg er helt enig med dig at det skal læres ved at bruges. 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2010 20:57:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Det er i hvert fald det jeg selv har erfaret. Man kan anbefale til højre og venstre, men som i skolen, er der altså bare nogle mennesker som kommunikerer bedre med end selv, end med nogle andre.

Jeg skal da heller ikke lukke muligheden for dig, at der kan være specifikke råd derude.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2010 22:05:59
Svar/Indlæg:
228/8
jamen, jeg synes du skal starte med at lære nogle basale modellerings teknikker - jeg kan selv anbefale spline modelling. bare søg på det, gerne video tutorials - og så er det ellers bare i gang.