-> #6
Det er også 112 % min egen skyld, eftersom jeg ikke rigtig har fortalt hvad jeg skal bruge kameraet til.
99,9 % af tiden kommer det nok til at ligge på en hylde, eftersom jeg har et EOS 30D jeg elsker næsten lige så højt som min dill... jeg mener, kæreste. Selvfølgelig mener jeg min kæreste. Hvorfor insinuerer du overhovedet at jeg snakker om min penis?! 😐
... du er jo syg.
Anywho.
Det er til noget videosjov i forbindelse med en fødselsdag, hvor der skal laves en dokumentar alá Anders' "Gasolin" - såfremt du/I har set denne. Dvs. alle optagelser kommer til at foregå på stativ, som så meget andet. Hvis ikke jeg har givet udtryk for det, så er jeg ikke en video-mand, men en foto-mand (ingen af delene, særligt godt 😳).
Der skal optages en række interviews og video-delen skal blandes sammen med en masse gammelt VHS, DVD og DV og alt derimellem, sågar lidt "ekstra årgang '85 og opad"-hvad-jeg-nu-kan-finde-på-eks.-Youtube.
Med andre ord: Fis og ballade og intet seriøst.
Grunden til, at jeg måske går lidt efter noget HD (og dem jeg nævner i #0 er langt fra at være et minimumskrav, men skal blot tolkes som et "det her har jeg kigget lidt på, og jeg håber at det provokerer jer nok til at komme med nogle rigtigt gode forslag") er fordi der skal arbejdes lidt med noget Keying.
Hvis du har lyst, kan vi godt tage lidt af det over PM - som sagt, jeg er en nar til video. Men det med Photoshop falder mig let for, og jeg tænkte at After Effects (som jeg har arbejdet lidt med før) nok nemt skulle kunne tjene mit formål. Jeg mener, CS4 er jo installeret, så hvorfor bekymre sig om alt muligt andet?
... hvorom alting er.
Jeg aner ikke hvad sådan noget skal kunne, skal koste eller skulle hedde.
Mine eneste krav er det vanligt irriterende:
"Skal have ret ok billedkvalitet, men må maks. koste kr. 100,-"
- you get the point.
Så jeg tænkte, at noget alá EOS 500D (så kan jeg i det mindste 'genbruge' mine EF-S optikker og kæresten har et kamera at lege med) måske kunne tjene formålet?
Nikon D5000 var også blot et forslag, men jeg er - mildest talt - imponeret af billedkvaliteten på de D3s optagelser jeg har set indtil videre.
... måske jeg bare skulle smide slanterne og få købt det D7? 😐