Sortarius:
Jeg ville blive ENORMT glad, hvis du i min artikel bider mærke i, at sektionen design og OC er kraftigt udeladt, da kortene har VIDT forskellige køledesignløsninger monteret.
Jeg foretrækker som tekniker og tester og af pers. erfaring løsningen med fuldt dækkende radialblæsere, der puster luften UD af kabinettet, som på AMD-pre release refrencekortet der indgår i denne test og som på de HD4770-kort XFX har udbudt til salg på markedet (som de eneste jeg har kunnet finde på markedet pt.).
Da HiS-kortet er tilgået os til CrossFiretest, så er dette IKKE testet med OC "stand-alone" - og ej heller har jeg målt temperaturer med kabinetsiden på, eller ikke da jeg udelukkende har udført CrossFiretesten.
Derfor vil jeg mene, at dine erfaringer skal ses af adnre brugere, som et supplement til min artikel/test/anmeldelse for hvordan et non-radialblæser setup virker/performer i et lukket kabinet.
Og sådanne kommentarer der supplerer en artikel er yderst velkomne, da de viser hvordan givent kort performer i givent setup 🙂
Følgende kommentar skal IKKE ses, som en holdning fra HwT af for, om radial fulddækkende køleløsninger er det "eneste" rigtige, eller ej - da producenterne gennem deres valg af komponenter og BIOS-optimeringer kan levere løsninger der "leverer varen", uden disse benytter AMD/ATi's referencedesign, hvilket jo er meget set hos, bl.a. HiS, Sapphire og Asus med eks. vis iCooler eller andre tilpassede køleløsninger.
Jeg foretrækker personligt radialblæserdesignet, da jeg har en personlig, samt test-PC med monterede sideplader. Og det fordi jeg ønsker støjsvage løsninger, samt korrekte temp. målinger, hvilket altid fremgår af mine tests/anmeldelser 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af WinterSilence d. 05-02-2010 02:04:13.