Internet hos Telenor - Godt eller bad?

Diverse d.  04. februar. 2010, skrevet af munity
Vist: 315 gange.

munity
 
Nørd
Tilføjet:
04-02-2010 16:31:23
Svar/Indlæg:
58/9
Hejsa.

Jeg har pludselig fået lukket internettet, da jeg lukkede mit TV-license/lign..

Jeg står så uden internet, og har hårdt brug for internettet da jeg har IP-telefoni og 3 computere.

Jeg har så kigget lidt rundt, og fundet billige priser på fullrate.dk. Så har jeg kigget ind på Telenor.dk, og 6 Mbit til 199 kr., og så 6 måneders gratis mobil internet.

Jeg vil så vide, om Telenor er gode internet-udbydere? Jeg har kigget på trustpilot, men de fleste negative ting er omkring mobiler osv.

Evt. hvis I kan nævne andre [B]GODE[/B] og [B]BILLIGE[/B] udbydere - mange tak!
kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2010 16:47:12
Svar/Indlæg:
1436/25
Har haft Telenor (Cybercity) i rigtig mange år og er rigtig godt tilfreds. Betaler ca. 400 kroner for fri fastnettelefoni (ringer meget til min mor 😛 ) og en 10/2 forbindelse.

Jeg har endda flyttet 3 gange og alle gange har jeg taget det med selvom der er andre som er lidt billigere. Men pris er ikke alt. Sidst jeg flyttede fik jeg flytningen gratis efter at have spurgt om det 🙂

Har selvfølgelig også prøvet at have lidt ustabilr forbindelser men det har været yderst begrænset.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2010 17:11:27
Svar/Indlæg:
2011/185
Har telenor (tidligerer sonofon) som mobil udbyder og jeg er også ganske tilfres med dem. De er da godt nok ikke en af de billigste udbyder, men de er reelle og har endnu ikke prøvet at snyde mig. Der har været en enkel ting (men det er over en 10 års periode som jeg har været hos dem), men det hviste sig at være en fejl fra deres side af og efter en telefon samtale var det problem løst.

Så alt i alt. de er ikke de billiste der ude, men deres service og kunde politik er i orden.


munity
 
Nørd
Tilføjet:
04-02-2010 17:27:36
Svar/Indlæg:
58/9
I orden, mange tak for hjælpen begge to.

Jeg ville så spørger, at jeg har et problem med min nuværende internet udbyder, hvor alle mine porte er lukket, så jeg skal manuelt åbne dem.

Hvis jeg skifter til Telenor, bliver det så fixed?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2010 18:12:43
Svar/Indlæg:
8762/174
#3

Nej det er gør det ikke.

Jeg har selv telenor (cyperpicity) forbindelse og jeg skal også lukke en port op hvis jeg f.eks vil på min nas server eller jeg vil ind og spiller COD MW2.

Udover det så er jeg blevet ret godt tilfreds med mit internet. Der var en del problemer på et tidspunkt og deres kundeservice kan være noget tunge at danse med.



pax
 
Overclocker
Tilføjet:
04-02-2010 19:53:18
Svar/Indlæg:
96/6
Har også Telenor (tidligere Cybercity)...kører fint med 10/2 🙂

Har ikke haft nogen problemer med COD MW2......virkede fra dag et!

Kan godt anbefale det.....


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2010 21:08:02
Svar/Indlæg:
1058/59
#3 men de har en udførlig guide til hvordan du skal åbne portene på deres hjemmeside (havde i hvert fald)

Normalt skal du bare logge ind i din router (typisk ip 10.0.0.1, port 2033) og så skal du skrive dit password. Så skal du ind i to undermenuer og åbne porten til din ip. Super nemt... Men du kan selvfølgelig betale dem for at gøre det.


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2010 21:11:08
Svar/Indlæg:
2151/51
Synes det begyndte at køre af helvede til, efter de skiftede navn. De siger der intet er lavet om, men det kørte mærkbart dårligere efter, så det undrer mig lidt. Havde aldrig nedetid før, men efter de skiftede navn skete det regelmæssigt.

Mit download/upload faldt også fra ca. 19/2 til 16/1 - så et eller andet har de da lavet. Nu har jeg så YouSee 20/2 og det kører perfekt indtil videre og holder de lovede hastigheder..

Men det kan jo være det kun er i mit område, eller at jeg har været meget uheldig.


FSP
 
Superbruger
Tilføjet:
04-02-2010 21:12:07
Svar/Indlæg:
423/28
Også gode anbefalinger herfra.
Har haft dem i 4 år og har kun oplevet 1 nede dag.
Havde for et ½ år siden en lidt ustabil forbindelse. Det viste sig, at jeg boede forlangt væk fra centralen med den 10/2 forbindelse jeg havde. De satte den ned til 6/1 og så satte de prisen ned så jeg kun betaler 169.- pr. måned.
Flot service.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
04-02-2010 21:24:50
Svar/Indlæg:
5678/460
Får du den rigtige router køre de pisse godt ....jeg havde en router hvor mit net ikke ville over 10mbit og den var nede på 1-2db så skifted så sendte de mig en ny "strømspare" router og så røg jeg op på 6-10db og køre 20/2 stabilt ....

og det er den eneste router der fungere Zyxel P660-D1 mener jeg den hedder ...resten er crap :) for mig ...ustabil og hopper af hele tiden


men når du har den rigtige router så køre det godt jeg har ik problemer



Ps. firmware i deres router er ca. 2 år gammel :)


Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2010 09:37:26
Svar/Indlæg:
2502/221
Jeg har telenor 10/1 og har haft det i 2 år, det har ikke været nede en eneste gang, trods jeg bor langt ude på landet. desuden koster det kun 199kr. om måneden :)

Jeg har desuden Telenor trådløs net som køre OK, ikke noget vildt.

og til sidst telenor mobil abonn. har jeg dog kun haft nogle måneder, men ingen problem der.