DLNA steaming fra NAS til PC

Media Center d.  05. februar. 2010, skrevet af Sdammads
Vist: 2069 gange.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2010 17:34:54
Svar/Indlæg:
1037/59
Hej alle sammen,

Jeg har lige sat min LG N2B1 NAS server op, og den understøtter DLNA. Mit Panasonic 42'' plasma har desværre ikke DLNA, så jeg har tænkt mig at bruge min pc som afspiller.

Det eneste problem er, at jeg ikke ved hvilken afspiller er bedst til streaming af DLNA. 😉

Krav:
Stort codec. SKAL kunne afspille .mkv
Må meget gerne kunne afspille undertekstsfiler. 🙂

Har brugt lang tid på google, og kan ikke rigtig finde svar på mit spørgsmål. Jeg ved at det kan lade sig gøre, men det er indtil videre ikke lykkes.

Håber i kender nogle gode programmer. 😀

Mvh.
Mads F. Andersen 🙂
CerB

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2010 19:17:55
Svar/Indlæg:
392/18
du skal bare bruge vlc player og afspille direkte fra din nas server.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2010 19:58:26
Svar/Indlæg:
1726/49
nu sidder jeg selv med et 42" plasma dog fra samsung.

jeg har en Qnap ts-219p nas server som jeg opbevarer alle mine film og lign på.

da jeg så skulle til at afspille film og lign valgte jeg også i starten at bruge en PC til det. efter noget tid begyndte det at blive rimelig irriterende og bøvlet.

så fandt jeg denne løsning: http://www.komplett.dk/k/ki.as...

den er godt nok lidt dyr, men den er absolut det værd. eneste problem jeg har haft med den er vobsub ikke er understøttet ordentligt, men i følge deres forum så arbejder de på sagen 🙂

det var måske lidt off-topic, men for mig har det været en meget bedre løsning, måske det også kunne blive det for dig 🙂

JB

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2010 20:05:58
Svar/Indlæg:
298/27
jeg sidder også med en Qnap Nas, TS-109 PRO II .. jeg har lige erhvervet mig en WD tv live.. og det spiller bare max :) mkv osv, med subtitles. yes sir :D

OO

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2010 20:55:00
Svar/Indlæg:
129/8
Har både en WD TV Live og en af de nye Popcorn Hour A-200, og WD'en er fin nok til de gængse ting men hvis man vil have en afspiller med mange apps / moviesheets og en mere gennemført software så er PCH vejen frem.

Desværre er WD ikke gode til at update deres firmware og en kæmpe fejl er deres "delay bug" på den optiske udgang, derfor er WD Tv Live hos mig blevet til en soveværelses medieafspiller og PCH i stuen :)

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2010 21:34:28
Svar/Indlæg:
1037/59
Nu fungere det max! 😀
Skulle bare lige nørde lidt med VLC, men det er dog stadig lidt kompliceret, især hvis lillebror skal lærer det. 😛

Kunne godt være man skulle anskaffe sig noget lir, som gør livet lidt lettere. 😉

Har forresten dette TV:
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Er der nogle som umiddelbar, ved om TV'et har en eller anden feature, hvis man bare køber et eller andet ved siden af. 🙂

EDIT:
Er det ham her gutten, som er så populær, når det kommer til hjemme bio? 😳
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sdammads d. 05-02-2010 21:37:12.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2010 21:49:46
Svar/Indlæg:
1726/49
ja det er den 🙂

jeg synes dog http://www.komplett.dk/k/ki.as... er bedre, men okay det er en smagssag 😛

den har fast scroll, dvs du kan holde knappen nede og den zoomer der ned af, det mener jeg ikke du kan med WD Live. (noget jeg har fået at vide).

er sikker på der nok skal komme nogle anbefalinger for wd live heh 🙂

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2010 01:22:51
Svar/Indlæg:
1058/59
#0 synes det lyder spændende - får selv en LG N2B1 med 2 TB om en lille måned (hurra for den ny multimedieskat - så betales den før skat 🙂 )

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2010 12:05:16
Svar/Indlæg:
1037/59
Ja, det må vidst være en smagssag, hvis det er den lille feature, som gør den så meget bedre. 😀

Samme show her 😀 Multimedieskat 😛

Glæd dig til den! Det er min første NAS server, og til min glæde, er den utrolig brugervenlig. 🙂

MSF

Enthusiast
Tilføjet:
08-02-2010 23:13:25
Svar/Indlæg:
5/0
# 8 - beklager. Jeg har fået smidt sådan en i nakken også og har lidt problemer med at få den til at samarbejde med min WDTV Live.

Når NAS er tændt, så stall'er WDTV efter hver film den har vist (det var jo ikke meningen, når børnene selv skal kunne betjene den). ☹

Kan jeg koble NAS direkte til fjernsynet? 😕

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2010 15:19:03
Svar/Indlæg:
1037/59
Hmm.. lyder mærkeligt. Havde nok også valgt en anden NAS, hvis jeg kunne, men nu var det en daddy tilbød mig. 😛
Har ikke selv en WDTV Live, så kan ikke sige hvad problemet kan være, men kan godt nævne et par ting, som kan være gældende:

Båndbredte?
Ellers er det nok fordi WDTV Live, med vilje, ikke kan tale ordenligt sammen med LG NAS'er. 😉

Har TV'et DLNA? Ellers er der ikke andre muligheder, hvis du vil tilslutte NAS'en direkte til TV'et, da selve filmen/filen ikke bliver afspillet på NAS'en, men via en afspiller i dit TV, PC eller WDTV Live mm. 😕

MSF

Enthusiast
Tilføjet:
09-02-2010 21:56:06
Svar/Indlæg:
5/0
Hej igen

Nej, TV'et har desværre ikke DLNA - det var jeg simpelthen ikke opmærksom på, da jeg købte det. 😲

WDTV Live burde dog løse den manglende funktionalitet, men jeg kan ikke gennemskue, hvad der går galt 😩

Sådan noget hø!

Båndbredde er OK. Problemet opstår også når jeg kører film på WDTV Live via harddisk (som jo så ikke er på netværk), men forsvinder når jeg slukker for NAS'en.

Det virker helt tosset. ☹

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2010 23:03:03
Svar/Indlæg:
1058/59
#11 Har du opdated firmware?

MSF

Enthusiast
Tilføjet:
10-02-2010 12:27:14
Svar/Indlæg:
5/0
# 12

Jeg har i dag opdateret WDTV firmware 🙂 (de har netop frigivet firmware XX.24) (og har et par gange rykket philips af TV'et for en opdatering - de har nemlig andre problemer, som indbefatter mgl. underteskter på visse HD kanaler.

Jeg har til gode at teste om det virker efter firmware opdateringen (for den er i brug lge nu...). Jeg vender tilbage, når jeg har haft lejlighed til at teste det nye setup. 🙂

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 16:13:13
Svar/Indlæg:
1058/59
#12 Lyder spændende - giv lige en tilbagemelding, er selv lidt i tvivl om hvad det ender med, men overvejer kraftigt en WDTV live, men kunne godt hoppe på et lille mediecenter med en atom dualcore eller evt den her på tilbud http://www.komplett.dk/k/ki.as... 😀

MSF

Enthusiast
Tilføjet:
10-02-2010 22:48:02
Svar/Indlæg:
5/0

Jeg har testet det og det virker nu via NAS. 😀 - Efter opdateringen, som kom meget belejligt må jeg sige.

Til gengæld røg den eksterne harddisk ud af oversigten over tilgængelige medier... øøhhh... 😐

Nå, det kommer nok igen om 14 dage med næste opdatering 😉

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 22:49:21
Svar/Indlæg:
1058/59
#15 Kan du ikke bare sætte den eksterne harddisk til NAS'en så?

Det lyder lidt som en rodebutik med alle de updates 😀

MSF

Enthusiast
Tilføjet:
10-02-2010 23:55:26
Svar/Indlæg:
5/0
# 16

Jo da - den har også allerede smidt alt over (selvom jeg synes, det gik noget langsomt...) 😲

Til gengæld gør brugerfladen, at den lægger filerne i en skjult "service" mappe (backup), som wdtv live ikke umiddelbart kan se. - Man skulle jo nødigt komme til at slette noget... ☹

Nå, hellere at NAS'en virker end den ekstern harddisk. :yes: