Forskel på div. printermærker

Diverse d.  07. februar. 2010, skrevet af jrl
Vist: 1473 gange.

jrl

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2010 17:18:30
Svar/Indlæg:
212/61
Skal have mig en ny printer, da den jeg har er kaput.

jeg ved at HP printeres skrive hoved sidder i blækpatronen og skiftes hvergang man skifter blækpatron.

Har hørt at det forholder sig modsat på lexmark printere hvor skrive hovedet ikke bliver skiftet sammen med blækpatronen.

Da jeg gerne vil have lidt forskellige mærker at vælge imellem vil jeg spørge om det er andre mærker hvor skrivehovedet skiftes sammen med blækpatronen

input please!
SqueeZe

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2010 17:47:04
Svar/Indlæg:
243/11
Det er gennerelt sådan at hvis der kun er 2 patroner er disse patroner med indbygget print hoved.

Hvis printeren er bygget op om seperate patroner til hver farve har den indbygget printhoved (umiddelbart den bedste løsning økonomisk set og hvad jeg vil anbefale).

Dette går på tværs af de forskellige mærker.

HP vil jeg kun anbefale i buisness class hardware da det meste af deres hardware henvendt til consumer markedet (Bilka, føtex, Elgiganten, Computercity, etc.) er blevet noget billigt crap... og har været det i nogle år efterhånden.

Lexmark ville jeg aldrig nogenside anbefale...

Ville selv købe Canon/Brother i blæk eller Konica Minolta/Brother i laser.

jrl

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2010 17:56:51
Svar/Indlæg:
212/61
printeren er til hjemme brug, med behov for at udskrive et "rigtigt" billede i ny og næ (ikke ofte)

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2010 20:14:28
Svar/Indlæg:
2516/381

Jeg har selv haft en på hp, dem har jeg altid været glad for. den sidste var en 5500
Har haft 3 andre inden den.

Men de sidste 3 printer har været fra Canon.. da jeg ville prøve en printer den kunne printe på printbare skiver
Og hvis du tænker,, han har da godt haft mange printere, kan jeg kun sige ja..

7 stk på 10 år..

Grunden til jeg skiftede til canon var at de er billigere at fylde farve på, hvis man printer meget, da der er stor mulighed for uorginale patroner. De fleste canon printere i ok kvalitet og pris klasse, køre med seperate patroner

Den første jeg havde var en pixma ip4200, den døde fordi jeg printede for lidt i farve.. Den havde jo fast printerhoved..

Så blev det til en pixma ip 3300, døde af samme fejl,, ja, eller min fejl,, havde godt nok sagt til mig selv, at selvom jeg ikke skulle printe i farve i et stykke tid, ville jeg en gang om måneden printe lidt farve, bare for at holde liv i den,, men skulle flytte, og der gik 5 måneder, hvor den ikke var stillet op,, = død..
Kunne godt få liv i den igen.. i sort.. og alle farver, men printede man et billed, blev det nu med striber..

Og nu har jeg en pixma MP 640, Sådan en alt i en, som er virkelig lækker,, trådløs og det hele. og alle pengene værd..
Skal som sagt bare huske at bruge den, med jævne mellem rum..

Men hvorfor dog blive ved med at købe canon, når de ikke holde for mig.. tja.. kan godt lide deres softvare, og at de kan printe direkte på cd/dvd skiver,, ser jo nice ud..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 07-02-2010 20:15:21.

SqueeZe

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2010 23:05:40
Svar/Indlæg:
243/11
Kan kun slutte mig til Canon MP640 og hvis det skal være en billigere multi maskine så kan jeg anbefale Brother DCP-375CW.

Hvis den kun skal printe så er Canon IP4700 et fornuftigt valg.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2010 23:18:10
Svar/Indlæg:
6531/410
før i tiden ville jeg have sagt HP men imo er de blevet håbløse at have med at gøre.

Har denne gang købt mig en cannon den fungere super selv det trådløse net i den er super nem at have med at gøre.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
08-02-2010 08:28:43
Svar/Indlæg:
4033/364
Lexmark og HP har printerhoved i patronen

Epson, Canon og Brother har det ikke - dog har nogle modeller chips der skal skiftes eller lign. (konen har en Canon IP4600 - der koster en uden chip 28kr og en med 48kr - kopi patroner der virker fint).

jrl

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2010 19:48:07
Svar/Indlæg:
212/61
havde tænkt mig en multi. maskine (print, kopi, scan)

Ændre det på svarene?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2010 19:55:46
Svar/Indlæg:
6531/410
ikke efter min mening min Canon MP620 fungere super og virker skam også men win 7