Nørd
Tilføjet:
08-02-2010 22:59:46
Svar/Indlæg:
178/11
Jeg er løbet ind i et problem som jeg håber i kan hjælpe lidt med. Jeg har skiftet til et Asus P5Q Deluxe, fra et P5Q PRO som røg til RMA.
Den kører perfekt, med alt på standard - MEN hvis jeg clocker den til 9x445/450 FSB, som den nemt kørte på det gamle bundkort, så går den ned i spil.
- Det er ikke grafikkortet! Det er ikke clocket, varmt eller noget - og det kører jo fint når den ikke er clocket.
- CPU er Prime95 stabil (Small FFTs! - 24 timer) Osse når den er clocket.
- Jeg har prøvet at formattere
- Har prøvet at skifte ram sokler
Jeg har så prøvet at køre memtest og når den er clocket, så laver den fejl. Det er underligt, for ved den hastighed jeg kører, ligger ram på samme hastighed og timings som hvis den ikke var clocket.
Når den crasher i spil, så fryser billedet og lyden går i loop. Nogen gange kan jeg trykke CTRL ALT DEL og lukke spillet, det er ikke hver gang. Så starter jeg spillet igen, og så kører det indtil det sker igen, det er meget forskelligt hvor lang tid der går synes jeg.
Den opførte sig osse underligt under Windows installationen, den gik i sort da den rebootede første gang under install. Så startede jeg forfra med at installere. Anden gang opførte den sig heller ikke normalt, og først 3. gang fik jeg installeret det. DEN VAR IKKE CLOCKET UNDER INSTALLATIONEN!
Jeg tror det er en ram fejl? Men vil lige høre jer. Det er bare underligt at de kan køre 533 MHz (5-5-5-15) når den ikke er clocket perfekt - og når jeg clocker den, så laver den fejl i memtest ved præcis samme ram-indstillinger!
Det skal siges at rammene er Corsair Dominator PC8500 2x2GB og er "godkendt" i asus manualen. Og de virkede jo også 100% i mit gamle P5Q Pro.
Vil prøve at teste ramblokkene enkeltvis ved OC og se om det er én bestemt blok den er gal med. Men kom gerne med jeres bud til hvad der kan være galt !!