-> #23
Du stiller et svært spørgsmål, eftersom "de fleste" hifi 'nørder' ville brænde Bose på bålet og pisse i asken. Når det er sagt, så synes jeg ikke selv det store om Bose. Fair lyd, fair design, men helt sindssyg pris.
... omvendt, så er det jo lige netop de kriterier de færreste hifi 'nørder' fatter.
Måske nogle Pod-speakers, fordi der er lidt specielle. Reelt set, så har jeg ikke noget imod Bose. Det er nogle fucking højttalere, på samme måde som en MacBook er en computer og AMD er en CPU. Kan de klare opgaven og gøre ejeren glad, har de jo - til fulde - klaret deres opgave.
Mere kan man vel ikke forlange? 🙂
Jeg er så heldig, at min kæreste godt kan lide "god lyd" og rent faktisk har fattet, at det er det samme som at sige "store/gode højttalere". Nu har jeg en T763 som jeg er enormt glad for, da den leverer præcist den lyd jeg ønsker, og mine DM601'ere spiller ditto op når volumen står på 0 dB.
Næste punkt på listen er et sæt CM7'ere, en detilhørende center og måske nogle CM1'ere som surround. Det minder slet ikke, og langt fra, om dit Bose-setup, men det er nok det nærmeste jeg kommer.
En sub står, for mig, som værende den enhed der leverer det nederste tryk, hvor man lige netop kan ane den, og slukker man for den, mangler der noget.
Med andre ord: Bare lyden er der, som den var ment, er jeg stærkt tilfreds. Jeg lytter ikke til techno eller har behov for at reorganisere mine indre organer. Det står min kæreste for, når jeg siger nogle fjollede ting, såsom: "Din lillesøster er lidt hot"...
- nej vent 😐
Du ved hvad jeg mener 😛 🤣