click kørekortfoto = no-go

Diverse d.  10. februar. 2010, skrevet af 1EaR
Vist: 721 gange.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 15:08:00
Svar/Indlæg:
5750/124
Hej Alle sammen, her er lige en beskrivelse af en dårlig oplevelse fra min side af, fra i dag.

Here we go:

Jeg har i dag været ude i click for at få taget nyt billed til mit trailer kørekort, da det andet blev afvist, og jeg blev garanteret af dem dengang at jeg uden problemer ville kunne få taget et nyt, hvis det jeg fik taget blev afvist. Jeg var sågar inde i går for at spørge om det var noget de holdt ved, hvilket svaret til var "selvfølgelig, hvis billedet ikke er accepteret, så er det vores skyld og det skal du selvfølgelig ikke betale for". Jeg kommer så ind i dag med de resterende billeder for netop at få taget nogle nye. I dag var det så chefen selv der betjente mig, han siger også at jeg uden problemer kan få taget et nyt når nu det er deres fejl, og jeg giver ham selvfølgelig de resterende billeder så han kan se dem. At manden så siger at det ikke kan have været dem der havde taget billedet, fordi det er taget med noget andet papir, og de kun bruger Sony og altid har gjort det.

Billedet er godt nok af lidt ældre dato, og er derfor selvfølgelig ikke under 14 dage, som han siger de skal være, hvilket jeg ikke havde fået oplyst før. Dertil skal det så lige siges, at jeg intet forstår af det, for når billedet tages til kørekort, så skal det jo afleveres sammen med en lægeerklæring, og chefen selv må være lidt langt fra virkeligheden, hvis han tror at alle lægeerklæringer er godkendt inden for 14 dage, hvilket slet og ret ikke er tilfældet. Min lægeerklæring blev godkendt efter 3 uger, hvilket ville forlade mig uden chance for at få et nyt, hvis jeg kun har 14 dage til at få det at vide.

Jeg har så i dag været inde hos Chris holm i Odense City i stedet, få taget nogle nye billeder, og håber på de bliver godkendt når jeg skal afsted til køreprøve fredag.

Det jeg prøver på at opnå med denne tråd er at vise at Click i Odense, og vist nok også resten af Fyn har samme ejer, ikke altid udviser retfærdighed i deres kundeservice, og eventuelt heller ikke har kendskab til købeloven, hvor der gives 24 måneders reklamationsret, og det her må jo netop være noget jeg ikke kan have skylden for, da jeg ikke kan ændre på et billed må det være en fejl fra den dag billedet blev taget.

Det skal lige tilskrives at jeg havde tænkt mig at jeg ville handle kommende fotoudstyr hos dem, men det gør jeg ikke lige i nærmeste fremtid, når det er chefen selv der behandler deres kunder på en sådan måde. Jeg handler nok på nettet næstegang jeg skal have noget udstyr, som nok bliver en sigma Linse til mit Olympus E-520.

Er der andre end mig der har oplevet dårlig behandling hos dem, eller andre fotobutikker / kæder, så sig frem, så vi kan få klarlagt hvor problemerne er i landet.

Hilsen: 1EaR
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 15:27:28
Svar/Indlæg:
2211/331
Hvorfor ikke lave det selv,det er fuldt lovligt,her er opskriften http://www.politi.dk/da/borger...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Noltus d. 10-02-2010 15:27:58.

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 15:33:53
Svar/Indlæg:
2038/121
#1 Fordi det oftes er lettere for den enkelte at få taget et billede hos "professionelle" hvis man kan kalde dem det.
Det er heller ikke pointen i tråden om man kan lave det selv eller ej men den service de har ydet som er elendig.

#0 De havde nok ikke sluppet så billigt hvis det var mig der havde fået den behandling 😛

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 16:01:36
Svar/Indlæg:
5750/124
#2 Nu ved jeg at jeg ikke gad at stå og diskuttere mere med chefen selv, men jeg overvejer kraftigt at sende ham en mail hvor han så kan få lov til at læse den her tråd. Manden var fast besluttet på det ikke var noget arbejde der kunne være udført i hans butik, og så må det så være det. Jeg er trods alt også kun en 19 årig lille rolling han næppe kommer til at tjene ret meget på, så at jeg eventuelt boycutter dem, det vil nok ikke have den store indflydelse. Jeg vil da derfor prøve på at sige chefen selv ikke er den bedste til at yde en service, og derfor sprede budskabet gennem Internettet, så må siges at være der hvor jeg da har en chance, og et netværk at advare.

Mit egentlige største spørgsmål, som kan komme butikken til gode er, hvis ikke købeloven gælder for fotograferings arbejde, hvilket jeg dog ikke tror. Og billedet er IKKE over 2 år gammelt, og købeloven giver 2 års reklamationsret, så jeg ville da mene jeg er beskyttet. Jeg ville dog uden problemer have accepteret, hvis det var "du har ikke en kvittering, så desværre kan jeg ikke hjælp", og det havde jeg da så accepteret, og købt et nyt produkt hos dem. Men med den behandling, så vil jeg ikke.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 16:29:53
Svar/Indlæg:
2211/331
Nu var det så også bare ment som et forslag,hvor man så også kunne spare lidt,og gøre det nemmere

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 19:48:34
Svar/Indlæg:
2516/381
Kunne det være motivet det var galt med 🤣 😛 🤡

Ar det gas.. Dårlig service

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2010 20:37:05
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 det er motivet den er gal med på billedet 🤡 Men det er nu kun behandlingen jeg er sur over, for alt det andet, det er jo bare som det er 😉 Man ved jo ikke hvordan de ellers er, hvis man nu fx har købt et objektiv til 15k, og man så kommer med det fordi skidtet ikke virker 😕