Problemet er løst!

Bundkort / CPU d.  11. februar. 2010, skrevet af LMS-01
Vist: 285 gange.

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2010 16:18:13
Svar/Indlæg:
8/2
Hej alle på HWT, jeg har et problem som jeg håber på I kan hjælpe mig med at løse.

Igår havde jeg taget alt hardware fra mit gamle kabinet over i det nye.
Da jeg tændte den gik det fint nok, bortset fra at usb enheder (mus/tastatur osv) ikke gad at virke. Så det gik jeg igang med at ordne. Da jeg havde skiftet rundt på nogle kabler og sådan prøvede jeg at starte computeren. Den startede og kørte i under 1 sekund, alt blæserne gik lige igang og der kom lys i dem og så slukkede den med det samme. For mig lyder det som om, at bundkortet eller psu'en er gået i stykker.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og evt. har nogle fifs til hvordan man kan ordne det?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af LMS-01 d. 19-02-2010 15:32:52.
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2010 16:30:37
Svar/Indlæg:
792/52
Tjek alle kabler en gang til. pil dem ud og sæt dem i igen. Prøv at clear Cmos, ved at pille strøm fra strømforsyningen og pille batteriet ud af bundkortet i et par minutter. husk at sætte det ekstra 4/8 pins stik i bundkortet også.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at pil grafikkort ud og sæt det i igen, husk evt, ekstra strømkabel.

Ellers så er der kun at pille alt fra. Harddisk, DVD drev, front USB og Lydind/udgange. Alle ram pånær 1 blok, og prøv med de forskellige ram blokke du har.

Hvis det ikke virker, så pil alle ledninger fra strømforsyningen så tager du det brede 24 pins stik der sidder på bunkortet og piller ud og finder en metaltråd, evt. en papirklips du retter ud og så sætter du den klips til den blå ledning i stikket og til en af de sorte ledninger der sidder på begge sider af den blå ledning, på den måde starter du strømforsyningen uden at have sat den til noget som helst. tjek om blæseren kører rundt i strømforsyningen.

Og husk at udfylde din profil 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Spagme d. 11-02-2010 16:31:24.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2010 16:32:12
Svar/Indlæg:
792/52
Og du har husket at sætte afstandsstykker i kabinettet så bundkortet ikke rammer selve kabinettet i skruehullerne?

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2010 18:24:58
Svar/Indlæg:
8/2
Lyder som nogle gode råd, det vil jeg lige prøve!

Ja, har sat afstandsstykker i kabinettet ;)

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2010 19:42:13
Svar/Indlæg:
8/2
Nu har jeg fået gang i computeren og jeg er kommet ind til windows-login skærmen, men jeg kan ikke logge ind, da jeg stadig har problemer med usb. Mit tastatur/mus virker ikke!

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2010 20:07:17
Svar/Indlæg:
792/52
Hvordan fik du så gang i den?

Og har du sat tastatur og mus til via usb på bundkortet? eller via front usb på kabinet?

Kan være der er en indstilling i bios der gør at du kan bruge usb osv. Hvis du da kan komme i bios

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2010 20:15:28
Svar/Indlæg:
8/2
Jeg tog bare alle "unødvendige" stik ud og batteriet og sat så batteriet i igen.

Jeg har prøvet både med usb front og bag på bundkortet.

Jeg kan ikke komme ind i bios, tastaturet lyser ikke engang når computeren starter, jeg har prøvet tastaturet på en anden computer.

LMS-01

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2010 22:01:15
Svar/Indlæg:
8/2
Nogen forslag?