Superbruger
Tilføjet:
12-02-2010 16:20:13
Svar/Indlæg:
420/77
Hejsa folkens,
Jeg fik jo lige fat i en Phenom II X3, og ville så se om jeg kunne unlocke den 4 kerne. Jeg ku jo ikke unlocke min gamle Athlon I X2, og efter hvad folk sagde havde jeg ikke muligheden for ACC på mit bundkort. Men nok om den gamle CPU, og lad os komme til den nye.
Jeg proppede jo så X3'eren i mit bundkort (Asus M3A78-T), og efter hvad jeg læste på nettet, så var det eneste jeg nu skulle gøre, for at unlocke den 4 kerne at, sætte ACC til AUTO. Som læst, så gjort.
Men der skete intet. Der stod også noget om at når man så genstartede så skulle de 4 kerner være der... Men efter en genstart var der stadig kun 3 aktive kerner i Windows 😉 Hmm... Men så nemt gav jeg altså ikke op.
For den startede jo stadig op, og så vidt jeg ku forstå skulle den ikke kunne starte hvis 4 kerne var ustabil. Så ind og rode i BIOS igen. Fik så enabled Unleashing mode, og badabing badaboom så var der nu 4 kerne i windows :yes: Så det var jo bare herre lækkert 😲
Som X3 var CPU'en 36 grader varm i idle (26 grader I de respektive kerner)
Som X4 er cpu'en lige pt. 32 grader varm, men har også haft luftet ud for 15min. siden, så den målig holder vist ikke, men igår aftes var den også 36 grader. Troede faktisk at den blev højere med den ekstra kerne.
Men nu vil jeg stress teste den tror jeg, og så tror jeg at jeg vil se hvor meget jeg kan overclocke den med de 4 kerner på luft, (selvom jeg ikke har den vilde forstand på OC, så må prøve mig frem og tilbage, ellers er råd fra folk som har en selv, og prøvet det velkommen til at komme med tips)
Og så lige et Juhu herfra nu jeg kører 4 kerner.
BTW:
Har en lille konkurrence kørende med en kammerat som lige har invisteret 6K i nyt hardware, og kan jeg beate ham i Mhz /score i 3Dmark vantage, så bliver han sku tovlig. Så vill rigtig gerne clocke den op på 3.401Ghz Så hans 965 er slået 😀
EDIT:
Min BIOS er flashet til version 1504, og stepping'en på cpu'en er 0906EPMW.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Escycos d. 12-02-2010 16:39:41.