Jeg har også været VAIO mand (FW51MF) siden december og er ligesom #1 100% tilfreds med dens performance (og kom fra en AlienWare, som ikke ligefrem var sløv)...
De eneste kritikpunkter jeg har på den er at ham der har designet den for Sony øjensynligt har været venstrehåndet, da alle 3 USB porte sidder i højre side, sammen med BluRay drevet. Ikke at det er det store problem, men når man sætter en mus til er stikket og kablet meget ofte i vejen når det stikker ud til højre, samme gælder brug af drev (selvom det for mit vedkommende er meget sjældent)...
Og så forstår jeg i øvrigt stadig ikke hvorfor de insisterer på at sælge en 5400rpm HDD med til en maskine der ellers er fyldt med high-end specs...
Tastaturet er i øvrigt super lækkert at bruge. Dog ved jeg ikke om det på den model du har valgt er mindre end på min, da jeg ikke har NUMpad, men ikke desto mindre er det lækkert at arbejde med. Og skærmens størrelse er super, især hvis man køber den med FullHD opløsningen...
Så herfra kan jeg også kun anbefale Sony VAIO...
PS. Er dog lidt forundret over at der ikke fulgte nogen form for ekstra software med til min. Det eneste jeg fik var en præ-installeret maskine, med noget recovery stads. Så efter skift af HDD mistede jeg alle de fine VAIO programmer der fulgte med (nogle mere brugbare end andre). Men dem skulle jeg angiveligt kunne få hos VAIO support hvis jeg en dag tager mig sammen og savner dem nok.