Sony VAIO

Diverse d.  12. februar. 2010, skrevet af Artemis
Vist: 739 gange.

Artemis
 
Overclocker
Tilføjet:
12-02-2010 23:40:23
Svar/Indlæg:
73/22
Sad og kigge på http://www.sony.dk/product/vn-... som jeg syndes ser pænt nice ud, men hvordan er Sony's bærbar?

Holdbarhed, service etc
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2010 00:46:46
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg har en Sony VAIO NW21MF/S, og jeg er 100% tilfreds med den.
http://www.sony.dk/product/vn-...

Jeg har haft den i ca. 1 måned, og indtil videre spiller det hele som det skal. Jeg kan altså ikke svare på service osv.

Men den gør sit arbejde, selve computeren virker solid, der er ingen dele der rasler eller knirker, og tastaturet er bare lækkert at skrive på.

Så jeg kan kun anbefale VAIO serien.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mp_3 d. 13-02-2010 00:47:08.


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2010 02:10:18
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har også været VAIO mand (FW51MF) siden december og er ligesom #1 100% tilfreds med dens performance (og kom fra en AlienWare, som ikke ligefrem var sløv)...

De eneste kritikpunkter jeg har på den er at ham der har designet den for Sony øjensynligt har været venstrehåndet, da alle 3 USB porte sidder i højre side, sammen med BluRay drevet. Ikke at det er det store problem, men når man sætter en mus til er stikket og kablet meget ofte i vejen når det stikker ud til højre, samme gælder brug af drev (selvom det for mit vedkommende er meget sjældent)...
Og så forstår jeg i øvrigt stadig ikke hvorfor de insisterer på at sælge en 5400rpm HDD med til en maskine der ellers er fyldt med high-end specs...

Tastaturet er i øvrigt super lækkert at bruge. Dog ved jeg ikke om det på den model du har valgt er mindre end på min, da jeg ikke har NUMpad, men ikke desto mindre er det lækkert at arbejde med. Og skærmens størrelse er super, især hvis man køber den med FullHD opløsningen...

Så herfra kan jeg også kun anbefale Sony VAIO...

PS. Er dog lidt forundret over at der ikke fulgte nogen form for ekstra software med til min. Det eneste jeg fik var en præ-installeret maskine, med noget recovery stads. Så efter skift af HDD mistede jeg alle de fine VAIO programmer der fulgte med (nogle mere brugbare end andre). Men dem skulle jeg angiveligt kunne få hos VAIO support hvis jeg en dag tager mig sammen og savner dem nok.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2010 08:32:01
Svar/Indlæg:
1317/46
#0 Så længe du holder dig til de store VAIOer så er det sikkert fint. Jeg mindes en anmeldelse af en lille VAIO(en der størrelsesmæssigt befandt sig mellem netbook og mobil) af Nicolai Sonne fra DRs So Ein Ding og den fik ikke meget ros for at sige det mildt.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
13-02-2010 11:31:56
Svar/Indlæg:
5363/442
#3 At Hr Nicolai Sonne ikke kunne lide den Vaio P har intet med om de små modeller er dårlige at gøre.. Uanset størrelse laver Sony nogle rigtig nice maskiner, og de modeller der er lidt "ved siden af" kan man sagtens selv udelukke. Den han snakkede om havde en for lille skærm og kombinerede Vista med sløv processor = fail.. Har kun haft gode erfaringer med Vaio..


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2010 12:09:27
Svar/Indlæg:
2823/238
Var rigtig tæt på at købe en Vaio for et halvt år siden, en med 16" Blu Ray drev og andet godt 🙂 den var vidst på tilbud til 6000kr designet er lækkert og specs var da også gode, men jeg synes pesonligt at den var en smule for meget plastik fantastic agtig, det sammen med størrelsen gjorde at jeg valgte en macbook pro 13" med aluminiums unibody...

Den er nu solgt, så har ikke noget :'-(

men køber nok en af de nye Asus eee seashell med den nye atom cpu..