Hjælp ang. køb af bundkort?

Bundkort / CPU d.  14. februar. 2010, skrevet af Insulin
Vist: 950 gange.

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 00:14:01
Svar/Indlæg:
5/2
Hejsa alle 🙂.
Jeg står i det dilemma at jeg skal have opgraderet min gamle pc til noget nyt.
Jeg har kiggede lidt på forskellige dele og er kommet frem til at jeg godt kunne tænkte mig en af de to her men hvilken en skal jeg vælge frem for den anden? og hvorfor? håber i kan hjælpe.

Motherboard 1: Gigabyte GA-EX58-UD3R

Motherboard 2: Asus Rampage II Extreme Intel X58 S.1366

på forhånd tak 🙂
ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2010 09:22:39
Svar/Indlæg:
95/13
Du nævner ikke noget om hvad du ellers har tænkt at komme under hjelmen.

Det er svært at give vejledning uden at kende mere til dit setup.

Men pris forskellen vil da for mange betyde at valget bliver gigabyte,

http://www.edbpriser.dk/Produc...

http://www.dustinhome.dk/pd_50...

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 09:43:29
Svar/Indlæg:
2687/71
du kunne da også have fundet 2 lidt mere forskellige bundkort 😉

gigabyte ud3r er til hvis du bare skal have en i7 maskine der duer, kan lidt oc osv..

rampage er mere hvis du rigtig har tænkt dig at lege med oc, godt vil have lydkortet der medfælger osv.

ellers det her måske? http://www.edbpriser.dk/Produc... en opfrisket udgave af det første ud3r, det her har bare usb 3 og sata3 oveni + lidt flere ram slots og pci-e porte

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 10:42:58
Svar/Indlæg:
8762/174
To meget forskellige bundkort du har fundet 😐

Hvis du gerne vil have et rigtig godt bundkort som ligger i samme prisleje som Asus bundkortet så ville jeg klart tage det her Gigabyte EX58 UD7

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 11:41:58
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for svarene 🙂.
Altså så meget inde i computer er jeg heller ikke og bestemt heller ikke inde i overclocking men vil bestemt gerne lærer så meget som muligt indenfor alt med computer 🙂.
Computeren skal være noget der virkelig sparker røv som er fremtidssikret 🙂.
og skal hovedsaglig bruges til at spille store krævende spil på. på højeste opløsning og grafik uden nogle som helst Lag 🙂.

Her er hvad jeg selv havde tænkt på:
Intel Core i7-920 2,66GHz LGA1366 8MB (Intel Boxed)
Asus Rampage II Extreme Intel X58 S.1366, Eller Gigabyte GA-EX58-UD3R
x2. Kingston HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz
Thermaltake 850W W0131 140mm fan
Mit nuværende grafik kort: Zotac Nvidia geforce 9500Gt.

Mit spørgsmål er så er der nogle ting som ville være rigtig fornuftigt at udskifte til noget bedre/hurtigerer for at få en hardcore gamer pc ^^ ?

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 11:53:12
Svar/Indlæg:
2687/71
bundkortet er IKKE så vigtigt hvis du bare skal spille på den, så kan du ligeså godt tage det jeg linkede til, ingen grund til at give 1000 kr ekstra for noget du egentlig ikke kommer til at bruge 😉

mht ram så skal du finde enten 3x1gb eller 3x2 gb, da x58 er til triple channel, så find sådan et stæ på enten 3 eller 6gb og under 1.65v

det du skal gøre i stedet er at bruge penge på et grafikkort der kan noget, det der gamle 9500gt er lidt til grin over for så heftigt hardware du sætter det sammen med, tag et 5870 eller 5850, det er noget der sparker røv.

og så tag en god køler over overclock den cpu til 3.5-4ghz ca, den tigger om det

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 12:11:16
Svar/Indlæg:
5/2
Hej igen 🙂.
Rammene kan jeg ikke finde nogle af der er under 1.65v?
er det sådan du kan hjælpe mig med det? 🙂.
Du siger også at jeg "Bare" skal overclocke cpu'en til 3.5-4Ghz men hvordan skal man lige gøre det?. Har dog også hørt fra nogen at det ikke skulle være så smart at gøre, pga det hurtigt kan gå i stykker og sådan? men hvad ved jeg? 🙂.

Jeg har nogle få krævende krav, nu ved jeg godt at man ikke må linke til andre hjemmesider med computerdele, men syns nu det virker ret relevant.
Jeg er ikke ret god til at samle en pc og dvs. at jeg skal have en computer butik til det, det Skal så være endten

Mm-vision.dk
eller Dataworld.dk

Håber ikke at det er for meget at forlange og om i gider hjælpe med at sammensætte nogle produkter ala de ting jeg lidt havde tænkt på og som du havde tænkt på ang. grafik kort og det.
Håber det er til at forstå :/

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 12:15:34
Svar/Indlæg:
2687/71
husk lige at det koster 500 som udgangspunkt at få samlet en pc hos en forhandler, hvis du også skal have installeret windows osv så koster det ekstra, og jeg ville vælge mm-vision, super service osv.

og hvem har dog fortalt at du ikke må linke til andre sider mht dele? hvis vi ikke måtte det så ville der sku ikke ske meget på denne side

1, giv os et budget,

2. skriv dine krav.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af (FIH) The Don d. 14-02-2010 12:16:11.

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 12:24:15
Svar/Indlæg:
5/2
Jeg har talt med dataworld ang. at samle min pc med kommende produkter fra deres lager. og det ville koste 500kr i alt. og det er inkl. af og påmontering af dele, derefter tjekker de om den kører upåklageligt.
Mm-vision har jeg talt med de vil kun sætte ting i for deres eget lager.
hvor derimod dataworld kunne jeg komme med mine egne dele så ville de med glæde sætte dem i og tjekke om alt kører 🙂.

Mit budget: 7-8000kr. mere eller mindre 🙂.

Mine krav: At kunne spille i højeste opløsning og grafik uden nogen som helst form for lag, plus at den skal være fremtidssikret.
alt i alt en virkelig Hardcore gamer pc.

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2010 12:33:46
Svar/Indlæg:
438/15
Af grafikkort kan jeg kun varmt anbefale enten 5850 eller 5870, og så kan du jo beholde dit nvidia grafikkort til physx - virker fint med de nyeste drivere og physixmod 1.02 😉

Synes selv det er pære-nice at have købt et 5850 og så bare sætte et brugt Geforce GTS 250 i til physx - uden at betale overpris for at kunne bruge physx. 🙂

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 12:40:09
Svar/Indlæg:
5/2
Hej Morguefish! 🙂.
Nu snakker du om ati's nyere grafikkort, dem har jeg også selv kigget lidt på 🙂.
Men trods min lille viden ved jeg dog også at man skal have crossfire for at kunne bruge 2 grafik kort og der skal de være ens 100%.?
også siger du at jeg kan bruge mit nuværende grafikkort til Physx hvad er det lige det er? 😳

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 12:42:27
Svar/Indlæg:
2687/71

Insulin

Enthusiast
Tilføjet:
14-02-2010 12:58:55
Svar/Indlæg:
5/2
Tak nu ved jeg da lidt hvad PhysX er 🙂.
Men hvordan ser det ud med de dele har du fundet noget spænden The don 🙂?

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2010 16:20:53
Svar/Indlæg:
1248/70
#4 + #8 "fremtidssikret" ? - bliver du ALDRIG indenfor PC hardware-verdenen.

Hardware er kun "nyt" i ca. ½ år og forældet efter 2-3 år. Så vil du være så vidt muligt "fremtidssikret" så køb det billigste, nyeste hardware og OverClock det, så det svarer til noget væsentligt dyrere hardware.

Sælg det så igen indenfor det første år og køb så igen efter samme princip. Kun på den måde bliver du "fremtidssikret",

(kun min mening/erfaring efter mange år med hardware som interesse)

--------CB