Herunder er en trin for trin guide til at få Lotus Symphony 3 Beta 2 op at køre med Dansk stavekontrol. Jeg har selv lige lavet en geninstallation for at være sikker på at alle trin kom med.
1) Hent IBM Lotus Symphony 1.3 installationsfilen IBM_Lotus_Symphony_w32.exe og Languagepack updateSite_da.zip(de kan hentes individuelt, så de der har installeret Symphony 1.3 kan nøjes med at hente updateSite_da.zip og springe til trin 3). Gem updateSite_da.zip et sted du kan huske.
2) Installer IBM Lotus Symphony 1.3
3) Åbn Lotus Symphony og gå ruten Filer-> Program -> Installér
4) I vinduet Funktionsopdateringer vælges Søg efter nye funktioner, der skal installeres og Næste
5) Vælg Tilføj ZIP/JAR-Filplacering...
6) Find updateSite_da.zip og sig OK til Redigér lokalt websted
7) Sørg for at der er flueben ud for filnavnet updateSite_da.zip og vælg Afslut
8) Sæt flueben ud for updateSite_da.zip i Opdateringer vinduet og klik Næste
9) Marker Jeg accepterer vilkårene i licensaftalerne og klik Næste
10) I vinduet Installér vælges Afslut herefter installeres sprogfilerne og du bliver bedt om at genstarte(det er kun Lotus Symphony der genstartes) vælg Genstart nu.
11) Efter genstarten skulle der være Dansk stavekontrol, hvilket hurtigt kan kontrolleres ved at skrive lidt i et nyt dokument.
12) Luk Symphony 1.3
13) Hent Lotus Symphony 3 Beta 2 (jeg valgte den engelske version) filen hedder det samme som den for Symphony 1.3 men programmet er bestemt ikke det samme.
14) Installer Lotus Symphony 3 Beta 2 og åbn programmet.
15) Du skulle nu, som jeg, have en Lotus Symphony 3 Beta 2 installation på engelsk men med Dansk stavekontrol 🙂