Nysamlet computer, uden billede på skærmen

Grafikkort d.  15. februar. 2010, skrevet af JF_Fredsgaard
Vist: 1396 gange.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 13:27:22
Svar/Indlæg:
1000/101
Jeg har samlet hele min computer med nyt grafikkort og nye harddiske, hvilket betyder at jeg skal have installeret OS på den som det første.

Da jeg så tænder min computer får jeg intet billede på skærmen, så jeg prøver at skifte DVI stik på grafikkortet, men der sker stadig ingenting.

Nu bliver jeg så lidt i tvivl, og tænker om det er grafikkortet den er gal med, eller om min computer simpelthen ikke kan håndtere at få både harddiske og grafikkort skiftet ud på samme tid.
- Men hvordan skulle man så få en computer til at virke til at starte med, tænker jeg så..

Er der ikke nogle kloge hoveder herinde der kan komme med et godt råd til hvad jeg kan gøre?

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2010 13:37:57
Svar/Indlæg:
792/52
Du har husket evbt. ekstern strøm til grafikkort?

Der skulle ikke være nogen problemer i at skifte harddisk og grafikkort på samme tid, overhovedet. Medmindre der er noget onboard grafik, på bundkortet, men det er der ikke hvis det er det kort der er i din profil.

Men hvor meget har du haft adskilt? er det kun gfx og harddisk du har sat i?

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 13:42:29
Svar/Indlæg:
1000/101
Har haft hele computeren skilt ad for at lave hele vandprojektet færdig, men af nye dele er der kun kommet grafikkort og en enkelt ny harddisk til OS.

Jeg har strøm til GFX, Motherboard, Harddiske og det hele, og har tjekket alle data-kabler sidder som de skal.

Jeg fatter ikke hvorfor der ikke sker noget :S

kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:05:06
Svar/Indlæg:
996/49
har du prøvert at tage rammene ud, måske kun prøve med en blok.. du har ikke en anden gfx du kan prøve?

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:12:09
Svar/Indlæg:
792/52
Jeg vil anbefale dig at prøve at tjekke alle strømkabler igen, gjorde det samme igår, der ville den heller ikke vise noget på skærmen, efter Grafikkort og PSU skift, det viste sig at jeg havde sløset lidt med p4 stikket, det var ikke klikket i bund.

M@rty_Mcfly

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:22:33
Svar/Indlæg:
243/52
Det har jeg prøvet mange gange og hvergang har det været rammene som bundkortet ikke kunne køre med. Det er det sikkert også i dit tilfælde.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:24:32
Svar/Indlæg:
1000/101
Rammene har jeg ikke rørt..
De har kørt i det bundkort siden december uden problemer, så det ville undre mig hvis de pludselig skulle volde problemer.

Har ikke andre GFX hjemme, men ellers må jeg vel se om der bor en venlig sjæl i nærheden af Brabrand som vil låne sit GFX ud i en times tid eller to.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:46:13
Svar/Indlæg:
1704/19
Sluk strømforsyning, kabel ud...

Tag batteri ud og ryk den jumper der hedder CLRTC et trin til højre...vent 10 sekunder og ryk jumper tilbage igen og batteri i...

Tænd pc igen , kan kræve en reboot.

Så har du lavet en fuld CLRTC (batteri alene løser ikke problem).

Mangler du evt manuell til dit MB så kan du få det fra mig som pdf...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 15-02-2010 14:47:19.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:51:36
Svar/Indlæg:
1000/101
ALL:

Jeg har omsider fået den startet, og er gået igang med at installere Win7.
Nu kommer den så og spørger efter en driver til mit DVD-drev?!
WTF..
Jeg aner ikke hvilken model min DVD-brænder er, udover at den er sort og fra Samsung.

Andre der har oplevet samme problem?

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 14:57:34
Svar/Indlæg:
1704/19
Det står på top af dvd drev og drivere kan hentes på deres globale hjemmeside..

Er det en ældre brænder så er det sket før, win7 har mange drivere indbygget men nogle ting har man "glemt" eller prioteret unødvendige.

Men en nyere bør være på DVD hvis det er en købt Win7 nogle af dem fra sider vi ikke snakker om kan godt mangle dem fordi der skal ligge 2 udgaver på en DVD på 4,7GB og det er ikke nok plads hvis begge skal være der...

Har du netværkskabel i så kan du risikere at install selv finder driver...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 15-02-2010 14:58:44.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2010 09:46:14
Svar/Indlæg:
1000/101
Nu nåede jeg så til at den ville læse skiven fra mit DVD-drev (wuhuu)

. Men så..

Nu kan den ikke finde nogen harddiske, på trods af jeg har to siddende i, som jeg ved virker.
Det er ved at gå mig temmelig meget på nerverne det her !