Snapdragon vs intel/amd?

Diverse d.  18. februar. 2010, skrevet af Clintin
Vist: 329 gange.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2010 09:20:00
Svar/Indlæg:
1317/46
Inden for det seneste års tid er der for første gang kommet bredere interesse for hastigheden af processorer i mobiler især til smartphones.

Som de fleste ved så er der stor forskel på om en 1ghz processer er en pentium III, athlon64 eller core2, og jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvor en snapdragon befinder sig hastighedsmæssigt sammenlignet med kendte processormodeller fra amd/intel.
LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2010 10:41:40
Svar/Indlæg:
699/41
Det er svært at sammenligne da snapdragon er ARM og ikke x86

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2010 14:21:21
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 jeg vil mene at cpu hastighed på de nyere smartphones er det mindste du skal bekymrer dig om, har haft en HTC diamound da de kom ud og har solgt telefoner for et par år siden,(da iphone 3G udkom. og Dengang var det bruger interface + softwaren man var begrænset af hastigheds messigt, HTCs med windows mobile er som real pisse ustabile grundet det windows lort, og imo er telefoner uden wiindows mobile at foretrække, Dog ska jeg ikke kunne sige hvor meget der er ændret nu men kunne forestille mig at ram/rom og softwaren stadigvæk er hovedbræmsen for om din smart phone føles hurtig eller ej, husk på at 500mhz -> 1ghz som de nyeste køre med er alt rigeligt til rigtigt mange ting, der var engang da en Athlon 800Mhz og en P3 800mhz var nok til vilde 3D spil osv i pc´eren også jo.

faktisk imo ikke cpu´en der begrænser med minde vi snakker HD afspilning og Krævende 3D intercaces på din telefon. Men ska nok blive godt når de udvikler telefon cpu érne lidt så vi ka steame/afspille HD movie på fonen og køre det via HDMI over på fladskærmen.. 😛

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2010 09:24:05
Svar/Indlæg:
1317/46
#2 Husk punktummer :) Nu er det ikke fordi jeg "bekymrer" mig over hastigheden på en smartphone, for det er jo ikke ligefrem muligt at udskifte cpu'en i sin mobil. Spørgsmålet er rent interessemæssigt fordi det netop er nyt at snakke om hastigheder på mobilen, men en 1 Ghz snapdragon er et arbitrært begreb så længe den ikke bliver sammenlignet med noget eller noget andet.