Telenor inet med telefoni

Diverse d.  18. februar. 2010, skrevet af loopstr
Vist: 837 gange.

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
18-02-2010 14:50:03
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg er kommer over på Telenor internet grundet arbejdet og har i den forbindelse fået en Zyxel router incl modem. Jeg har haft en del problemer med at få den configureret som jeg egentlig ville og nu er der noget helt galt da den genstarter spontant 3-6 gange i timen. Har egentlig ikke lyst til at køre med Zyxel har jeg fundet udad så skal have købt et andet hjem.

Bruger PPPOE modem fra TDC (Telmore) og kan jeg sagtans fortsætte med. Jeg bruger min egen router som kører godt men ikke kan bruges grundet at der ikke er stik i den til telefon.

Jeg bor ret langt ude på landet så er derfor PPPOE kunde hos Telenor.

Det jeg skal bruge er en router som har telefoni stik der virker hos Telenor, trådløs N standard og 1Gbit 4 ports switch indebygget. Der er masser som er 1Gbit men kan ikke rigtig finde udad det telefoni.

Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg skal købe ?

pft
speed

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2010 16:48:30
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg føler med dig.

Jeg har selv været i samme vogn, da jeg var kunde hos Telenor.

I første omgang prøvede jeg at koble min egen router sammen med routeren fra telenor men det fik jeg aldrig til at spille sammen.

Jeg måtte derfor bide i det sure æble og acceptere Telenors alt i en boks løsning fra ZyXel. Den virkede nu også godt men der var kun 100 Mbit switch og kun wirelees g.

Jeg er indtil videre ikke stør på nogen boks, der har det hele, dvs. modem, IP-telefoni modem, router, gigabit switch og wireless N.

Jeg var dog forledes forbi yousees hjemmeside, og der synes jeg, at jeg fandt en router fra Netgear, der havde det hele. Prøv at søge på Netgears hjemmeside.

/Henrik

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
18-02-2010 17:33:21
Svar/Indlæg:
494/66
#1 Tak 🙂

Men der behøves ikke være modem der i da jeg har det.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2010 18:15:32
Svar/Indlæg:
1375/88
Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at Belkin laver sådan en router. Men du må ikke hænge mig op på det.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2010 18:34:01
Svar/Indlæg:
786/83
OK, men jeg tror nu ikke, at din søgen bliver nemmere af den grund.

Jeg sidder pt. med en Belkin alt i en løsning til mit TDC internet. Her er indbygget modem til både ADSL og IP-telefoni sammen med trådløs N og 4 port swicth. Dog er switchen kun 100 Mbit.

Det er dog et skridt i den rigtige retning. Bare ærgerligt, at jeg nu har en D-Link 825 router herhjemme, som jeg ikke rigtig kan bruge ☹

/Henrik