CPU:
Der kommer nye 6-kernes CPU'er (6-kerner & 12-threads) i løbet af i år. Den er nok værd at vente på.
Ellers er der altid i7-920 eller i7-940/i7-950... i yderste tilfælde extreme-edition CPU'erne, hvor du får en unlocked multiplier, men prisen på de CPU'er i forhold til letheden i at overclocke en 920'er på FSB'en (QPI nu til dags) er helt hen i vejret. Eksempelvis kan de fleste gode i7 (LGA-1366) boards overclockes til over 200MHz på QPI'en, hvilket giver en hastighed på 20x200MHz = 4GHz og med turbo på, hvor multiplieren øges til 21 - 21x200MHz, altså 4,2GHz.
At overclocke en Extreme edition CPU, giver ikke meget mindre varmeudvikling ift. OC'et, så det kan in-my-opinion ikke betale sig.
MB:
Både Asus og Gigabyte har for nyligt lanceret et par nye LGA-1366 (i7) bundkort, med både USB 3.0 og SATA III. Et spørgsmål jeg selv har haft svært ved at finde et svar på er, om SATA III implementeringen stadig kører på PCI-bussen, hvilket sætter en overførselshastighed på 266MB/s som et maksimum, hvilket er uhensigtsmæssigt, skulle man fx have så lidt som 2 SSD'er@200MB/s/stk. i eksempelvis RAID-0.
De nye udgaver af LGA-1366 boards'ne vil være kompatible med de nye LGA-1366 CPU'er, som de kommende 6-cores. Det vil de gamle X58 kort også efter en bios-opdatering så vidt jeg ved.
Men der er vel ingen grund til at rende uden om USB 3.0 og SATA III.
GFX:
Nvidia's nye serie som udkommer engang i indeværende kvartal, spåes at sparke ATI's nuværende 58x0 serie godt og grundigt af banen, så den er nok værd at vente på. Ellers er fx 2 stk. 5870 ekstremt kraftige ift. Full-HD m. max eyecandy i de nyeste spil, men Nvidia's nye (GF100 / GTX485) er nok værd at vente på.
HDD:
Et par SSD'er i Raid-0 til system-disk er nok den optimale løsning, hvor du så kan tilføje eksempelvis en 2TB disk som hovedlager.
Jeg ved at både OCZ, Corsair og Intel har nogle fremragende performance-SSD'er på markedet for tiden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 18-02-2010 17:53:28.