zepto 6615wd hjælp søges

Bundkort / CPU d.  18. februar. 2010, skrevet af Nme
Vist: 1021 gange.

Nme

Nørd
Tilføjet:
18-02-2010 22:35:36
Svar/Indlæg:
0/1
Har en zepto 6615wd med vista 32bit og service pack 2.

Ved normal opstart er der sort skærm, dog kan man se at skærmen får strøm.

Ved opstart i fejlsikret tilstand er der også sort skærm, men ved at tilslutte ekstern skærm får jeg billed frem, dog med striber.

Det kan tyde på grafikkort fejl(nvidia 7600 go).

Har prøvet at fjerne og installere forskellige drivere uden succes.

Vil prøve at geninstallere windows, men jeg kan ikke komme ind i bios ved opstart. (press f2 to enter setup) virker ikke.

Er grafikkortet dødt eller er det bundkortet ?
Kan det svare sig at få den repareret ?

Mvh
DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2010 22:53:49
Svar/Indlæg:
743/80
Nu tror du sikkert jeg tager pis på dig..
Har haft samme computer.. Og var da glad for den, indtil den lavede det nummer der!

test først:
Læg god vægt i og pres på bærbaren 5-10 cm over nederste venstre hjørne.
tænd dyret og se om der ikke kommer et skærmbillede :D
- Under det punkt sidder grafik chippen, den har et gitter over sig til at presse den ned mod mobo.. Det er ikke strammet nok..

Løsning:
Skruetvinge der presser på bærbaren på det punkt!

- Virkede for mig i et halvt år ! :D

(Havde fuld forsikring, som bare ikke dækkede for dumhed, (jeg tabte lortet..))

Kunne være griner hvis det virker igen :D

The

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2010 02:32:03
Svar/Indlæg:
1406/100
Lyder sku mere som et skræm kable som er silt i stykker eller er det noget køler væk som ikke sidder rigtig mere jeg ville ikke lægge press på den vis det var mig

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2010 13:18:31
Svar/Indlæg:
809/50
Så havde du ikke idiotforsikringen (fuld forsikring), for jeg kom da til at spilde kakaomælk ud over min, og det dækkede de satme og gav mig en NOX som jeg så endte med at få pengene tilbage for, samt pengene for forsikringen og alt jeg ellers havde lagt i hos Zepto :S

kebaba

Enthusiast
Tilføjet:
09-03-2010 18:21:15
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg kan desværre ikke hjælpe. Du kan evt. prøve at finde motherboard batteriet og tage det ud i et stykke tid og sætte det i igen. Jeg har haft samme problem med en Asus bærbar (også Nvidia grafik) og det så ud til at virke, dog kun for en kort bemærkning.

Jeg vil til gengæld gerne have fat i evt. folk der har en Zepto ????WD som ikke virker længere, da jeg er interesseret i reservedele.