Det er højest sandynligt et almindeligt telefonkabel. Skal ikke gøre mig klog på hvor langt et almindeligt telefonkabel kan trække et signal, men har du prøvet at slutte routeren/modemmet til ude i køkkenet for at se om det overhovedet gør en forskel på jeres stabilitet? Hvis de tidligere beboere ikke har installeret kablet ordentligt kan han jo have ret i at det er der jeres problem er, men det lyder lidt mystisk at signalet ikke skulle kunne forlænges med mere end 2m, medmindre at man med vilje stripper ledningen for alt isolering og hælder lidt jernoxid på for at fremme rust 😛 .
Jeg ved at min svoger, vha. en TDC teknikker, fik "flyttet" hans hovedstik fra et rum der lå ca 20-25 m væk, og det kabel lignede et ganske almindeligt telefonkabel, men undersøgte det godt nok ikke nærmere, så kan selvfølgelig ikke vide mig sikker.
Ellers er der jo ikke andet at gøre end, som du selv er inde på, at trække et patchkabel(rj45) ude fra køkkenet ind til stuen hvis det ikke kan lade sig gøre på andre måder.
Var det mig ville jeg nok starte med at sætte routeren ud i køkkenet, og undvære fjernsyn 😲 i så lang tid som i nu skal bruge for at tjekke jeres forbindelse nu også er stabil(ved ikke hvor tit forbindelsen falder ud for jer) så du er sikker på at det rent faktisk er de sidste meter på din forbindelse der er problemet, og ikke bruger penge på noget, der i givet fald, alligevel ikke ville hjælpe dig.