BSOD - måske deffekt bundkort?

Diverse d.  21. februar. 2010, skrevet af SkylineGTR
Vist: 539 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2010 14:59:24
Svar/Indlæg:
2011/185
Hejsa her den sidste uges tid har min pc været temmelig ustabil. Det startede med at jeg i mandags kørte en test med prime95 og der fejlede den (det skal lige siges at det ikke er med overclock, faktisk har jeg ikke kørt med overclock på min pc i de sidste 4 måneder) ved at en eller flere workers bare stoppede uden grund og kom med beskeden:

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Jeg testede så min maskine og fandt frem til at mine ram ikke fungerer helt efter bogen med programmet memtest. Jeg lavede en RMA sag ved komplett.dk og fik nogle nye ram hjem. jeg satte dem i og aktiverer X.M.P profilen og igen fejlede mine ram og denne gang fik jeg enda BSOD når jeg kørte memtest (jeg fik kun BSOD når jeg kørte memtest altså pressede rammene). Så noget var helt galt og kørte op til SHG.dk i fredags og de de testede lidt og kom frem til at mine ram faktisk ikke var helt kompitablet med mit bundkort, okay fær nok. De prøvede nemlig med andre ram og der kom der igen fejl. Så jeg købte så nogle ram som er på asus officelle liste over kompitable ram med mit bundkort og da jeg kom hjem i fredag aktiverede jeg igen X.M.P profilen på rammene og testede med både prime95 og memtest. Denne gang igen fejl overhovedt, great tænke jeg og resten af dagen kørte maskinen perfekt. Men så i går få minutter efter jeg hade tænd maskinen, hvor jeg ikke engang pressede min PC fik jeg BSOD og det var helt katastrofalt. Windows kunne ikke starte op og jeg måtte gå ind og gendanne med Image filen for at kunne boote igen. Jeg testede så igen med prime95, memtest og denne gang også Mentest86+ og igen af programmerne fejlede. også her igen i dag fik jeg igen BSOD uden nogen enelig grund og uden at maskinen var presset på nogen måde (hørte kun lidt musik og var lidt på nettet da bang BSOD). Jeg kan kun kun holde maskinen stabil hvis alt på ram køre auto og ikke har X.M.P profilen aktiveret. Det er bare mærkelig for de andre ram jeg hade lavede kun BSOD når jeg pressede rammene. Men de ram jeg har nu og som oven i købet er på Asus officelle liste over kompitable ram har kun gjordt hele være. Nu laver den BSOD uden at jeg presser min maskine. Den aller første ram jeg hade kørte klippe stabil med X.M.P profilen aktiv. Det er bare lige som om at PC er blevet mere og mere ustabil med X.M.P prfil aktiveret. Og det er nu helt galt enda med ram som ellers 100 procent kompitable med mit bundkort. Det skal lige siges at jeg detsuden fik flere genstarter og blå skærm efter den første BSOD inden at jeg kunne boote op igen gendanne windows image filen.

I dag fik jeg følgene fejl meddelse efter BSOD:
Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landestandard-id: 1030

Flere oplysninger om problemet:
BCCode: 50
BCP1: FFFFFFFFFFFFFFB8
BCP2: 0000000000000001
BCP3: FFFFF88002D32039
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\022110-22230-0-
1.dmp
C:\Users\Tommy\AppData\Local\Temp\-
WER-30373-0.sysdata.xml

Og i går fik jeg den her fejl meddelse:
http://peecee.dk/upload/view/2...

Jeg nåede detsuden at tage billed af DSOD skærmen (beklager den lidt krappy kvalitet, men det er taget med en mobil telefon):
http://peecee.dk/upload/view/2...

http://peecee.dk/upload/view/2...

Min egen mistanke er som sagt at mit bundkort har en eller anden form for ustabilitet.

Kan en ud fra det her, give et finger peg om hvad der mere precis er galt?

Det er virkelig iriterende med en ustabil PC 😩


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af SkylineGTR d. 21-02-2010 15:08:29.
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2010 18:39:56
Svar/Indlæg:
998/134
Rampage II Extreme BIOS 1802 hvis du ikke har flashet den til version
kunne se det bundkort har svært ved tackle rammen
der flere ramforbedring til Rampage II Extreme i de forkelig bios
prøv følgende reset bios tag batteriet ud og sæt det i igen husk tage strømmen fra pc
så sætter du dine ram i bios til 1333mhz med timing 9-9-9-24 samt du sætter volt som står på rammen
det kunne også være du lige skal tage cpuen op og sætte den igen hjælper sommetider og på ramprolemer det har jeg oplevet på flere bundkort


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af doit d. 21-02-2010 18:43:52.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2010 10:25:26
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 hey, sorry jeg først svare tilbage nu.

Jeg har ellerede update biostil version 1802 (det gjorde jeg med de andre ram inden jeg skiftede for at se om det hjalp).

Jeg har prøvet med batteri og det hjalp ikke noget 😩

Jeg er ikke meget for at pille CPU´en ud selv, da det er en af de få ting jeg endu ikke har prøvet at skifte i en PC.

Men det korte og det lange er at jeg smider den op til shg.dk i morgen igen også må de kigge på den. Jeg har ikke tid eller overskud til mere fejlsøgning nu.