Tv tuner

Media Center d.  23. februar. 2010, skrevet af Perrep
Vist: 650 gange.

Perrep

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2010 14:43:15
Svar/Indlæg:
2/2
Jeg vil til at bygge mig et medie center. og i den leglighed tænkte jeg også om man ikke kunne sætte en DVB-C tuner i den, da mit fjernsyn kun har DVB-T? og om der findes nogen i sådan en kvalitet at det var til at leve med, og om der findes noget godt software som kan kombinere mediecenter og almindelig fjernsyns kiggeri?

Derudover tænker jeg også at de fleste tuner nok har sin egen fjernbetjening, men vil man ikke godt kunne have én der kan bruges til både mediecentret og tvtuneren?

håber i forstår det jeg har skrevet

på forhånd tak :D
ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2010 15:34:32
Svar/Indlæg:
185/2
Dette er et forslag til en komplet løsning:

http://www.terratec.net/en/pro...

Indeholder DVB-C tuner / CI / fjernbetjening

Men hvilket styresystem ønsker du at bruge og har du i forevejen en fjernbetjening til din pc (hvis ja - hvilken?)?

Perrep

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2010 15:41:21
Svar/Indlæg:
2/2
Hej.
jeg overvejer det her bundkort:
ASUS M4A785G HTPC/RC

og der er der en fjerbetjening med.

Jeg regner med at bruge windåse. Måske en Linux distro af en art hvis jeg kan finde en passende.

ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2010 17:19:39
Svar/Indlæg:
185/2
#2 OK jamen så kan du jo rode med hvilken fjernbetjening/remotesoftware der er bedst i dit setup - om det er den til MB eller tuner er lige meget, men jeg ville nok satse på den til MB, så behøver du jo heller ikke absolut finde en tuner med fjernbetjening.

Uanset hvad så kan du sagtens nøjes med én fjernbetjening der fungere til det hele, de har hver især deres software til at indstille de funktioner du har behov for.

Den jeg selv bruger fulgte med til mit HTPC kabinet.

Med hensyn til Media Center software, syntes jeg du skal prøve dig frem, først med Win7 hvis du har mulighed for det, hvis dette ikke er tilfredsstillende så ville MediaPortal være et fornuftigt valg.
Vil du hellere igang med linux er MythTV vist vejen frem, men det har jeg ingen erfaring med.

Perrep

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2010 09:49:36
Svar/Indlæg:
2/2
#3 Okay, mange tak for input.

Men der er måske ikke den store forskel på kvaliteten når det kommer til tunere eller hvad? Skal jeg bare gå efter den billigste?

ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2010 20:46:28
Svar/Indlæg:
185/2
Jeg ville holde mig til TerraTec eller Hauppauge.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ParadoXX d. 25-02-2010 20:46:43.