Skift til Telenor eller??

Diverse d.  24. februar. 2010, skrevet af skybear
Vist: 659 gange.

skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2010 16:30:37
Svar/Indlæg:
593/56
Er der nogen af jer der har net hos Telenor og er i tilfredse??? Kan nemlig spare 100 kr/mdr på den samme forbindelse ifh til TDC. Men vil ikke skifte til noget Lo..
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2010 16:43:50
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg synes det køre ganske udmærket.

Dengang det hed cypercity var min forbindelse meget ustabil men da de gik sammen med sonofon blev jeg informeret om at ip'en ville blive skiftet da de skulle starte på et nyt system.

Siden da har forbindelsen var super stabil og der har heller ikke været nogen problemer da jeg fik den opgraderet til 8/1 i starten af februar.

Men routerne de udlevere er godt nok noget skrammel..


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2010 16:50:27
Svar/Indlæg:
2534/80
Syntes også det kører ok, for det meste har jeg faktisk hurtigere forbindelse end jeg betaler for. Har en 20/2 og mange gange ligger den på 35-40/2

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af dasjap d. 24-02-2010 17:09:00.


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2010 16:55:39
Svar/Indlæg:
2151/51
Jeg har lige modsat oplevelse. Da de skiftede navn, gik jeg fra 20/2 til omkring 16/1, og oven i hatten gik nettet ned flere gange om ugen (mistede bare forbindelsen, i 1-5 timer)..

De sagde de intet havde ændret på, men det var jo ret mærkbart der var sket et eller andet. Så jeg sagde mit net op, og i den måned inden jeg skiftede, kørte det utroligt dårligt, som om jeg var blevet nedprioteret.

Skiftede til TDC og nu kører alt som det skal. Og det kører endda meget hurtigere 😎

Da min Telenor linie kørte optimalt var DL 1.8 MB/s og UL 180 KB/s.

TDC er DL 2.4 og UL 275. Begge linier 20/2 Mbit..

Men det er sådan set også bare en nødløsning indtil jeg får mit Fiber

Edit: Det skal lige siges at inden de skiftede navn, kørte det rigtigt godt. Kan kun huske én gang på 5 år, hvor det var nede. Så det kan jo være jeg bare har været meget uheldig 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 24-02-2010 17:03:28.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2010 16:56:39
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg får sådan ca som lovet på min 10/2. Har ingen problemer med stabilitet eller andet fnidder. Havde det lige da jeg hoppede på CC, men det er mere end et år siden det faldt på plads.


simonlol
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2010 19:00:57
Svar/Indlæg:
39/14
Mine forældre startede hos cybercity for ca. 7 år siden nu, og der har aldrig været nogen form for problemer, bortset fra en enkelt gang hvor det ikke virkede i nogle timer..

Jeg flyttede så hjemmefra for godt 2 år siden, og jeg startede med cybercity som så gik sammen med sonofon til telenor.. Har heller ikke her oplevet nogle form for problemer.

- Og jeg har endda gået fra 6/0,5mbit til 10/1mbit på 2år uden merpris .

Så jeg vil klart anbefale det.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2010 19:50:12
Svar/Indlæg:
593/56
Takker for svarene. Det bliver jo nok et skifte


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 20:08:16
Svar/Indlæg:
593/56
Hvis man troede at TDC havde ringe service, så skulel bare prøve TeleLORT.

Vi bestilte internet hos dem i starten af Marts. Det ville de så først kunne lever den 8/4. Nååå ja lidt lang leverings tid, men det kunne vi godt leve med vi havde jo TDC net imens.



Men så kom dagen, det blev den 8/4. Men hvad skete der så.........Ikke en skid, der var ikke nogen router med poste. Konen kontakter TeleLort og og ganske rigtigt de havde ikke lige fået sendt routeren, Men den ville komme næste dag 9/4.



Fredag 9/4. Jo sørme så der var en pakke fra TeleLort. Pink får det sluttet til og hvad skete der så..... IKKE en skid. Konen ringer til TeleLort. Og det kan de da godt se, de har jo ikke fået os oprettet i systemet. Og desværre så er de jo gået på weekend, så det kan først blive Mandag den 12/4. d



Mandag 12/4.

Nååå jeg kommer hjem fra arbejde og regner jo med at jeg så kan få sat routeren op. Jeg starter maskineriet op og hvad sker der..... IKKE EN SKID. Ringe til TeleLORT. Den sædvanlige lorte support, prøv at slukke, prøv at resete. JAMEN FOR HELVEDE DET HAR JEG GJORT 100 gange din so (tænkte jeg). Nå hun må opgive og stiller mig videre til en lidt smarter ( Og hos TeleLort er smartere åbenbart det samme som klogere). Han køre sgu samme rumle som kvinden. Bliver stillet om til en 3 person.

Og så skete der sgu faktisk noget. Han får sgu liv i linien.....YES Sådan vi er på banen igen. Jeg takker pænt for hjælpen og ligger på.... SKULLE jeg aldrig have gjort.



Går på nettet og det køre sgu noget sløvt, nå ind og tjekke hastigheden på linien.....Fandme så om de ikke har koblet os forkert op på centralen, vi har en 256Kb/256Kb linie og ikke en 10Mb/1Mb. Og så må man jo ringe til TeleLort igen. Igen får man fat i en eller anden udulig support tosse. Det kunne hun godt ikke forstå, for hos hende var vi slet ikke online.



Bliver igen, igen ,igen stillet videre. Og ender med at snakke med en gut der fortæller at de ganske rigtig har koblet os forkert op og givet vores linie til en anden. Jamen det er jo ikek noget problem troede jeg. Det var jo bare at sende en teknikker ud og flytte det skide stik på centralen...... MEeeeeeen nej nej for TeleLORT bruger jo TDC ´s kabler osv. Og vi var jo koblet op på en ubemandet central, så der kunne TeleLort først komme til når TDC havde en teknikker tid til dem. OG DET HAR DE FOR FANDEN FUCK I HELVEDE FØRST DEN 20/4-10.



Så inden vi får vores TeleLORT net har det taget 2 mdr og jeg ved ikke hvor mange timer i telefonen og et blodtryk der kunne slå en giraf ihjel.

Nu skal de fandme bare give os gratis internet de næste 3 mdr mindst, Og så snart det halve år er gået er vi fandme færdige MED TeleLORT.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af skybear d. 15-04-2010 20:08:54.


Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 20:39:38
Svar/Indlæg:
654/36
Startede med en forbindelse på 256 - 128, nu ligger den på 8/1, og problemer kan jo næsten ikke undgås når man flytter 🤣 Ellers har jeg midstet den omkring 2-3 gange de sidste 7 år. Men CyCt har været utrolig hjælpsomme og deres support er vel top dollar... Endnu bedre nu med Telenor hvor de lige har lovet mig en 10mbit forbindelse 😉

Men det hele virker perfekt for mig. Dog er routeren ikke noget jeg er særlig glad for 😩


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 20:40:49
Svar/Indlæg:
7765/230
ja vil også sige at vi havde detbedre da det var cybercity..som det kører nu har vi ca halvdelen af den forbindelse vi betaler for...så er på udkik efter noget andet :yes: :'-(


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2010 20:59:12
Svar/Indlæg:
2180/15
jeg ha nu heller ik de store problemer🙂


Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2010 21:08:13
Svar/Indlæg:
688/32
Har TeleNor 20/2 og jeg har ingen problemer haft med det. Det har kørt i over 2 år uden at være nede. Dog afhænger det nok meget af hvilket udstyr de har til at stå i de forskellige centraler.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 17:55:21
Svar/Indlæg:
593/56
Så fortsætter TeleLORT Farcen.


Når TeleLORT har sat sig for at være landets ringeste leverandør af internet, så må man sige at de har gjort til et rent 13 tal.

FUCKING LORTE SELSKAB, aldrig har jeg oplevet så elendig service. Vi skulle jo få vores internet forbindelse idag.

Så man kommer hjem fra arbejde sætter routeren op, og hvad sker der IKKE EN SKID FOR 300 gang, ingen ting, intet. ikke engang de 256kb/256kb vi dog havde før.

Så igen ringer man til TeleLORT, og den gang gider man ikke en gang forklare hvad det drejer om, oplyser bare kundenummer. Og igen kan den fucking support ikke gøre en kæft, viderestiller til deres fejlmelding. Og han stiller også videre til deres erhvervs afdeling.

Også igen stråler TeleLort med deres manglende evner. de har sørme haft en teknikker ude på centralen, men men han kunne ingenting gøre for det viser sig at han mangler et stik. pudsigt nok det stik de også manglede første gang der var en teknikker på centralen. Og mindsandten om de så ikke også har glemt at bestille det skide stik. Så nu kan vi så få internet den 26/4

HVAAAAddddddd fanden i hele helvede foregår der hos sådant et selskab, jeg kunne sgu lige godt have bestilt net hos Stein Bagger.

Så nu er aftalen ophævet, og bestilt hos Telia. Det kan da kun blive bedre måske.


Vaptor-x
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2010 18:02:48
Svar/Indlæg:
475/22
Et ganske godt selskab, hvis de da bare for helvede ville holde op med at spørge om man har slukket og resat routeren, når man har problemer, som om det er løsningen på alle verdens problemer 😕


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2010 19:01:06
Svar/Indlæg:
2180/15
#12 sjovt at i har så mange problemer, hele mit forløb gik smertefrit..


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 19:30:41
Svar/Indlæg:
3233/128
Har været der i 5 år og er tilfreds. Skifter dog til 50/50 inden længe 🤣


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2010 19:35:57
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvorfor overhovedet Telenor eller TDC? 🙂

Jeg ville klart gå efter noget Telmore eller Fullrate - de er kendt for at levere meget bedre service end både Telenor og TDC. Endda til lavere priser. :yes:


Det skal lige siges, at jeg har TDC hjemme, fordi jeg bor hjemme, og min far har medarbejderbredbånd fra dem. Det har kørt upåklageligt, og deres service har også været fin(undtagen TDC's omstillingshelvede når man ringer til dem). Men set i et bredere perspektiv...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 20-04-2010 19:37:16.