Superbruger
Tilføjet:
25-02-2010 18:07:31
Svar/Indlæg:
92/25
Hej igen HWT
Så bliver jeg igen nød til at bede om jeres hjælp.
For et par dage siden købte jeg en D-LINK Wireless N Desktop Adapter DWA-547.
Jeg har nu lige siden forsøgt at få det til at spille, men det virker af lort til, ren ud sagt.
Første 4 timer gik med at sætte kort ind og ud, installer software fra pakken, downloade opdaterede drivers til windows 7 64bit, genstarte for så at møde blå skærm op til flere gange under mine forsøg. En computer der "fryser" under forskellige tidspunkter af windows boot eller efter boot. Uforklarlig mørkelæggeles af skærmen under OS boot.
Idag gik jeg så tilbage til forretningen og sagde at kortet ikke virkede (computercity). Det var så ovre i deres "hospital-afdeling", hvor en ekspedient så straks tog kortet ud af pakken og ville tjekke det på en maskine de har stående til det samme. Efter lidt ventetid med opstart af windows, kunne ekspedienten fortælle mig at kortet virkede udemærket i den computer og han sagtens kunne surfe på nettet. Hvilket gjorde mig noget mundlam, efter at have været så meget igennem og det så bare virker nu. Jeg fortalte alt hvad jeg havde prøvet og at det ikke gav nogen mening at det lige plusligt virker i hans system.
Skuffet, men alligvel lidt glad over at kortet virkede tros alt, gik jeg hjem for at starte for fra.
3 timer senere sidder jeg stadig med et kort som jeg ikke kan få til at virke.
En lille side note, ekspedientens computer kørte vista og min kører windows 64 bit, hvis det har af betydning. Men her fortalte ekspedienten at han slev havde et kort magen til og var meget glad for det (jeg tænker sælger trick) og også brugte windows 7. Men på hans computer virkede det perfect.
Når jeg starter windows og lader de normale programmer starte op, kan mit kort godt finde forbindelse, få internet og endda også lade en netradio afspille. Men efter ca 2-4 min stopper alt det sjove og iconet som viser forbindelsen går over til tom og der kommer et lille krys. Jeg tænkte straks at nu den gal, så jeg gik ind under egenskaber på kortet og så konfigurer, under fanen strømstyring var der hakket af ved at windows kunne slukke for kortet for at sparer strøm, hvilket straks fik mig til at hive min bærbar op. Og rigtigt ja, min bærbar havde på forhånd slukket for det trådløse (en lille knap) så den holder strøm lidt længere. Samme icon, så jeg tænkte at det var da hel klart det flue-ben der var årsagen.
Genstarter windows, men der sker stadig det samme.
Hvordan skal jeg tackle dette?
Lige nu kører windows på min stationær hvor den ikke kan se at der er noget trådløst kort som er aktiveret.
Nogen der kan komme med et forslag eller en løsning?
På forhånd tak,
zafot