Superbruger
Tilføjet:
26-02-2010 00:09:15
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har i dag købt mig et Sapphire 5770, og sidder og bander højlydt over ATI's såkaldte "fix" for os der har 120Hz skærme. Hvad fanden tænker de på??
Std kører et 5770, som i givetvist ved, 157/300, og når mit kort sommetider rammer den frekvens, flimrer min desktop irriterende meget. At ATI ikke havde opfundet den dybe tallerken på området ved vi vel alle, men hvad har de så gjort ved det? De har lavet en lille entry i driveren der dikterer, at vælges 120Hz, skal kortet springe op på 400/1200. Resultatet er at det bruger 15-20W mere idle. Altså på godt dansk: de har fordoblet idleforbruget i deres uendelige uvisdom.
Jeg er ikke den store overclocker, men havde da set jer andre skrive en masse om MSI Afterburner. Fat i skidtet, i håbet om at kunne få lov at tweake 2D indstillingerne. Mindre end 400/1200 må kunne gøre det. Men nej.. Afterburner kan kun fuske med 3D indstillinger.
Rivatuner fatter jeg hat af, ganske enkelt. Har aldrig forstået det program, og gør det stadig ikke. Muligvis fordi jeg kører Catalyst 10.2 og 64bit OS (fik jeg læst mig lidt til), vises driverinfo og knappen til modificering ikke på første faneblad i Rivatuner.
Inden jeg ender som en mere mavesur stodder end jeg i forvejen er, og får hevet for mange totter ud af min løvemanke: Sidder nogle af jer inde med en nogenlunde tilgængelig løsning på problemet?
Hvordan dælem fusker man med ATI's 2D indstillinger?
Hov, tilføjelse: Noget af det der morer, og egentlig også irriterer mig er flg: 2D clock som sagt 400/1200 ved 120Hz skærm, men søreme.. Overclocker du kortet 5MHz, springer det tilbage til 157/300?! Hvem har ATI til at sidde og lave drivere? En gymnasieknægt?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 26-02-2010 00:12:50.