Kan ikke formatere?

Software d.  28. februar. 2010, skrevet af zaider
Vist: 573 gange.

zaider

Nørd
Tilføjet:
28-02-2010 19:08:11
Svar/Indlæg:
4/2
Hej,

Jeg har for ca. 2 uger siden erhvervet mig en computer med Intel i7 860 og NVIDIA GeForce GTX285, jeg fik en ven til at installere et Windows 7 Ultimate 32bit OS på computeren, og det har da kørt fint. Men jeg har været utilfreds med måden mine spil kørte på og er derfor blevet anbefalet af en mate jeg har lid til at jeg skal prøve og downgrade til XP.
Jeg har altid selv kørt XP så det var jeg frisk nok på, så jeg tog mig en Windows XP CD og kastede ind i, da han fortalte mig det ikke var noget problem at bruge en Windows XP CD i et Win7 OS.
Jeg putter den i og booter og der går lidt tid og efter lidt tid får jeg en fejlmelding der skriver følgende:

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren, hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Kontroller, om der er vira på computeren, fjern eventuelt nyligt installerede harddiske eller harddiskcontrollere, sørg for at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet.
Kør CHKDSK /F for at kontrollere, om harddisken er beskadiget og genstart computeren.

Jeg har forresten også prøvet at køre Format C: inde i cmd og kørt Systemgendannelse fra den dag jeg tændte min computer for første gang. Og det burde ikke være CD'en den er gal med da jeg har prøvet 2 forskellige, den ene helt ny.

Er der nogle der kan hjælpe her?
G34R

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2010 19:20:32
Svar/Indlæg:
385/11
Prøv at bruge: http://www.killdisk.com/ først, også smide din XP CD i 🙂

EDIT: Windows vil nemlig ikke downgrades 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af G34R d. 28-02-2010 19:21:02.

Spoonguard

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2010 19:23:06
Svar/Indlæg:
42/15
Er det ikke muligt at formatere med din Win7 cd og så simpelthen vælge ikke at installere en ny kopi at windows.

Reboote og smide xp skiven i og så installere?

Xp burde da kunne boote og installere fra en clean pc. Mener da ikke Win7 formatere på nogle speciel måde.

Anyways mit bud: Formater med Win7 reboot, skift til Xp cd, install.

håber det virker