Superbruger
Tilføjet:
01-03-2010 15:19:51
Svar/Indlæg:
198/26
Hej alle,
Fik samlet min første PC i går aftes/nat. Alatså ikke min første PC overhovedet, men min første PC som jeg har samlet selv fra bunden af. Jo jo, og jeg fik fyret op under den i nat og lagt Windows 7 på den.
Det jeg overvejer nu her, i forhold til at få den op at køre så optimalt som muligt, samt at afprøve om jeg har samlet den ordentligt (køling) er følgende
1) Fik jeg mon smurt for meget kølepaste på CPU'en? Var faktisk i tvivl om der overhovedet skulle kølepasta på, da der allerede var noget kølepasta på kølehovedet på den Corsair hydro H50 jeg havde købt. Det kan vel kun testes med at køre noget benchmark program samtidig med at jeg overvåger temperaturen. Hvilket benchmark program er bedst og hvad bruger i til temp. og volt overvågning?
2) Jeg var inde og kigge i BIOS, og der stod mine RAM til at køre 1066 Mhz. Det er Corsair PC3-12800 RAM, så de burde da køre 1600 Mhz? Kunne også se at voltene står til 1,5V, men på pakken til RAM'ene står der 1,65V. Kunne det være der problemet ligger?
3) Jeg kører med Gigabyte GA-X58A-UD3R mobo som er ret nyt, så er det nødvendigt at søge efter nye drivere til mobo og evt. BIOS updates?
4) Nogen der kender nogle gode linkes til guides med henblik på Tweak og OC af nyere Gigabyte mobo's?
Hov, opdaterer lige min profil.
På forhånd tak!
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af BlingBling d. 01-03-2010 16:14:07.