Må have nyt EEE tastatur

Diverse d.  02. marts. 2010, skrevet af Desyncer
Vist: 453 gange.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2010 09:18:49
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg er ejer af en brugt Asus EEE 900 bærbar med et defekt tastatur, efter der blev spildt vand i den. Et nyt koster mellem 300 og 600 dkk de steder jeg har kunne finde dem, men jeg syns det er ret mange penge, eftersom jeg kun gav 500 for maskinen.

Computeren bliver brugt til skrivearbejde og let programmering (indtil videre) på uni, men jeg må bruge et usb tastatur, for ellers tager det en evighed at skrive noget. Med det falder ideen med en lille bærbar altså lidt til jorden.
Er der bedere/billigere/alternative måder til at få bærbaren til at virke?

Her er et eksembel på hvordan en tekst ser ud hvis den skrives med tastaturet (kunstige mellemrun, eftersom space-knappen også trykker højere museknap i de fleste programmer):

Tastaturet på den bærbare co,mputer er olk,m så lkænfge ,man ilklke brufger ,m,m fg,m lk,m elklker controlk + c elklker vh,m elklker de fglkeste andre controlk fgunlktioner.

Jeg har mest lyst til at smide den ud :'-(
Den er oven i købet blevet købt på getmore i sin tid.
Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2010 09:31:45
Svar/Indlæg:
1972/260
Du kan prøve følgende....

Pille tastaturet af, pille knapperne af forsigtigt... vask alle dele af tastaturet med vand og sæbe, tør så meget du overhovedet kan med hårtørre og stil det derefter på en radiator på fuld knald i nogle timer.

Hvis du, efter at have pillet tastaturet af, kan se der er kommet noget ind under, så kan du prøve at skille kabinettet fra hinanden og bruge rensebenzin eller sprit til at rengøre de steder der er blevet udsat. Det er især vigtigt med de steder hvor der er stik til f.eks. touchpad, skærm, højttalere osv. (altså ikke de eksterne stik som er synlige for dig, men de små, som regel, hvide stik på printpladen inde i kabinettet).

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Hessi d. 02-03-2010 10:17:03.

G34R

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2010 11:26:25
Svar/Indlæg:
385/11
Tror selv jeg ville gå efter www.ebay.co.uk

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2010 13:13:49
Svar/Indlæg:
1972/260
#2 - Eller blot www.ebay.dk 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hessi d. 02-03-2010 13:13:56.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2010 19:55:52
Svar/Indlæg:
825/76
har ikke kunne finde noget på ebay.
Jeg har prøvet at rense tastaturet, bare med vand og tørre det på radiatoren. Det er næsten ikke muligt at skulle ad. Jeg prøvede at pille en knap af, men jeg er bange for at halvdelen af dem bare går i stykker