Hvilket trådløst netværks udstyr???

Diverse d.  03. marts. 2010, skrevet af Grandt
Vist: 252 gange.

Grandt

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2010 13:15:51
Svar/Indlæg:
7/2
Hej!

Jeg skal ha' udvidet et eksisterende trådet netværk med et trådløst accespoint eller lignende. Der er intet trådløst i den nuværende installation. Da stedet hvor der skal være trådløst net ikke er i nærheden af modem og Router, ville det jo være nemmest med en form for switch med trådløst net, da der er ét ethernet kabel fremme ved adgangspunktet, som også skal bruges til en trådet forbindelse.

Kan en trådløs router bruges som switch, når der er en router foran???

Ellers er man vel ude i både noget switch (til tråd) og accespoint hver for sig?

Håber der er nogen der lige kan komme med sit syn på opgaven.

Mvh. Grandt
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2010 13:38:25
Svar/Indlæg:
1726/49
hvis du kører Switch -> Access Point vil routeren ved modem stå for uddeling af IPer.

hvis du kører Modem -> Router -> kabel -> Trådløs router kan der opstå problemer med uddelingen af IPer. da begge routere vil gå ind og give det.

så mit bedste bud vil være at købe et Access Point med 4 porte eller lign. da de vil fungere som repeater (switch) og du så eventuelt kører et kabel videre derfra, hvis nødvendigt.

måske sådan en:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

jeg har selv den med 1 antenne og den fungere perfekt, selv efter at have faldet på gulvet et par gange 😀

du skal dog lige være opmærksom på at de kan have indbygget en DHCP(?) server som kan uddele IPer, men det er nemt at slå fra.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Hediki d. 03-03-2010 13:44:44.

Grandt

Overclocker
Tilføjet:
05-03-2010 10:20:51
Svar/Indlæg:
7/2
#1 Ja, var jo netop bange for at en ekstra router ville kunne skabe problemer...

Kender så ikke lige mærket du linker til, men til den pris kan det da vist ikke gå galt... smil. Og nu regner jeg jo ikke ligefrem med at den skal være robust... hehe

Men det var helt klart noget i stil med den du linker til jeg havde forestillet mig... havde dog ikke kunnet finde nogen med ekstra porte... Så mange tak! c",)