MSI X58 Platinum ingen boot

Bundkort / CPU d.  05. marts. 2010, skrevet af mikam
Vist: 360 gange.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2010 12:38:10
Svar/Indlæg:
873/25
Jeg var nødt til at skifte mit MB, da grafikkortene sad for tæt og blev for varme.
Men det nye vil slet ikke boote. Af hvad jeg kan se på nettet er det ret kræsent med ram, jeg bruger nogle generiske Samsung ram på 1600mhz, jeg er næsten sikker på at det er det.
Den kører i 20 sekunder, så genstartet den, 20 sekunder osv. Hvis jeg starter uden ram overhovedet sker der det samme, men denne gang kun 5-10 sekunder mellem hver genstart :)
Jeg har ikke andre ram at prøve med og jeg har haft batteriet ud en hel nat.

Jeg ville bare høre om nogen har nogen input til problemet, men det ryger jo nok retur til fordel for et ASRock X58, det har fået gode anmeldelser.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af mikam d. 05-03-2010 12:38:32.
krikke

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2010 13:03:58
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja det lyder som det er dine ram,mit gør det samme hvis mine ram sider forkert,det er fordi den ikke kan finde dine ram den genstarter,første gang vil den genstarte og så starte op igen når strømmen har været taget,spørg mig ikke hvorfor sådan gør det bare.Hvis den så bliver ved at genstarte er det fordi det ikke kan med dine ram vil jeg tro. 😕

Prøv med en ramklods ad gangen,og start med at sætte den i DIMM 0 osv.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2010 14:14:37
Svar/Indlæg:
873/25
Hm, ja det undrer mig ikke. Har du ellers haft problemer med det board, eller kører det fint? Og hvad med overclocking, duer det til det?
Jeg synes godt nok at MSI er det mærke jeg har haft mest bøvl med i tidens løb, det jeg har købt får også en hel del negativ omtale af brugere på nettet.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2010 12:54:01
Svar/Indlæg:
873/25
Så fik jeg endelig nogle Kingston HyperX hjem og bingo, så var der boot 🙂

Et underligt board, det MSI, det er en demomodel fra Komplett, så den forrige ejer må have flashet bios med en, tiltænkt SLI udgaven, for det står som et sådan i alle programmer og SLI virker forrygende. Det skulle jo også kunne lade sig gøre, selvom MSI er gået stille med det (ja, hvorfor mon).

Overclock virker også lovende, det har bare et par mærkelige detaljer: der er ingen Turbo indstilling, i stedet er der en multiplier mere man kan forøge med! Det er da ikke det samme skulle jeg mene, da Turbo kun virker på en kerne, mens multiplieren går på alle?
Vcore er også er værre gedemarked med det MB, der er ikke absolutte værdier, men man skal lave hovedregning og lægge til stock værdien. Nogle gange får man så 0,08 volt mere end man har indstillet i bios, hvorefter det falder igen under load.
Argh, endnu engang er MSI klassens problembarn :no:

Nå, men jeg har i hvert fald indtil nu fået det samme overclock som med Gigabyte't og grafikkortene bliver knap så varme, så jeg er tilfreds 🙂