Silent Hunter 5 er det største flop ever i serien. Hvor er kompasset til at styre roret med? Ja, man kan styre roret i 1-grads intervaller via piletasterne, men det er jo for latterligt, til gengæld kan man nu nøjes med at pege hvor man vil hen via waypoints. Jeg spiller FPS spil med omvendt Y-akse, men selvom stort set alle spil tilbyder den mulighed, gør Silent Hunter 5 det ikke... men de ville jo lave det såan, at det var som et FPS i ubåden, men ikke engang den detalje havde de tænke på (der er WASD knapperne og så en mouse1 (activate) knap - pisseringe).
Realismen er helt røget fløjten, alt er jo præ-beregnet, så det ikke længere er nogen udfordring... det kræver ikke nogen udregninger eller andet. Det er jo ikke en ubådssimulator. Interfacet er klodset, men vandet er smukt. Pis mig i øret Ubi, det er satme for sløjt, og hvor er i da naive herinde, og sidde og skamrose et fuldt smadret spil i en ellers genial serie. Jeg spår spillet en meget kort levetid, fordi det er komplet frit for udfordringer.
Man kan kun håbe på at modderne på subsim.com får fingeren ud og får fikset den uigennemtænkte lancering af en flydende lort.
Over and out .. osv.