Falske kunder roser Dell...

Diverse d.  08. marts. 2010, skrevet af oban666
Vist: 1301 gange.

oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 16:59:47
Svar/Indlæg:
1440/318
NYE pinlige sager om dårlig service fra computergiganten Dell og NYE lovbrud . Nu afslører tidligere DELL-medarbejdere så firmaets tvivlsomme metoder. I februar nægtede Dells danske direktør at svare på kritikken - men så let slipper han ikke denne gang! www.dr.dk/Kontant

Det sendes imorgen tirsdag kl 21.25 på DR1

Jeg tror vist nok lige, jeg skal se fjernsyn imorgen 🤣 🤣 🤣
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
08-03-2010 17:12:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg skal helt sikkert se det.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 17:36:37
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg skal også se det.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 17:38:05
Svar/Indlæg:
2038/121
Jeg skal ikke se det... fordi jeg ikke har nogle kanaler efter de har skiftet til digitalt signal :(


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
08-03-2010 17:39:59
Svar/Indlæg:
5039/109
#3, du kan se det på deres hjemmeside.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 17:51:23
Svar/Indlæg:
1440/318
http://www.dr.dk/tv/live #/DR1

Som #4 siger kan du se det her 🙂


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 22:10:58
Svar/Indlæg:
826/60
haha, Dell har da bare gjort hvad Getmore har gjort i årevis! 😲


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2010 22:17:28
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg ville nu elelrs godt rose dem, jeg har bestilt ny strømadapter i dag, fin service


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2010 23:27:49
Svar/Indlæg:
2072/117
Roser dem gerne, hvis de giver mig en gratis bærbar eller desktop.

Den skal godtnok sælges med det samme igen, but who cares 😀


hvalen
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2010 00:15:48
Svar/Indlæg:
51/7
Syndes de har nogle gode skærme, mine er så købt via ebay.co.uk 🤡 Dell i Danmark er for dyrt


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2010 09:29:18
Svar/Indlæg:
1317/46
#6 Du har ret, Getmore burde overveje at tage patent på falske anmeldelser, det kunne redde deres økonomiske situation.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2010 21:55:49
Svar/Indlæg:
1440/318
Har lige set programet...

For sa**n hvor er dell´s chef en lallende idiot...
Det er da dybt laterlig og prøve og slippe uden om et inteviu bare fordi han er ved og få bollerne i klemme...

Jeg vil ALDRIG nogensinde lade nogen jeg kender købe dell. Om nødvendig vil jeg hellere skyde dem i benet for af forhindre det 😉


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2010 22:07:46
Svar/Indlæg:
2127/11
Direktøren blev mildt sagt ristet i det interview. En ren fornøjelse at opleve 🙂

Min far arbejdede for firmaet der sørger for at sende Dells varer ud til kunderne for nogle år siden. Han blev så træt af ledelsesfolk fra udlandet, der konsekvent krævede at han skulle skide på dansk arbejdsmarkedslovgivning, at han til sidst bad dem rende og skide. Dells moral ligner til forveksling alle andre store firmaers, med - så vidt jeg ved - nogle få undtagelser. De vil skide den enkeltre forbruger en hatfuld, og hvis indtjeningen er i fare, alt andet as well.

Bare se på det bøvl Toyota pt sidder med i USA. Som det gennemkorrupte stykke midebefængte lort det land nu en gang er, viser det sig nu, at man har holdt en del klager omkring Toyotaer skjult gennem i hvert fald de sidste ti år. Klagerne går på at bilerne pludselig accelererer for fuld skrue, og ikke sådan lige kan standses (et alvorligere problem på de mange moderne biler med keyless). Lige nu køres der en høring på området, og Toyota påstår naturligvis at problemet dels er mekanisk, dels kun berører nogle få biler årgang 09 og 10. Sagen er bare, at der - indtil videre - er fundet 2600 klager fra de sidste ti år, gående på samme problem. Oprindelig forsøgte Toyota sig med "måtterne kommer i klemme under speederen", og da den ikke holdt i det lange løb, har bl.a. mr Toyota himself forsøgt at skyde skylden på bilejerne.

Alt i alt gør de hvad de kan for at lyve sig fra hvad der ser ud til at være et problem i elektronikken på bilerne, og som indtil videre har kostet nogle dødsfald. Det gør man fuldstændig koldt og roligt, idet det handler om én ting; penge. Skulle det vise sig at være et problem med nogle af bilernes elektronik, er de nødt til at tilbagekalde og fejltjekke/rette et utal af biler. Det koster penge, og derfor vælger man at forsøge at lyve sig fra det i stedet.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Johnny d. 10-03-2010 00:06:15.


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2010 22:58:01
Svar/Indlæg:
873/25
#12
Men hvad har den historie så med Dell at gøre? Nu så jeg ikke udsendelsen, men er det sådan at Dell har en masse tekniske problemer med deres produkter, som de forsøger at feje ind under gulvtæppet?


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2010 23:59:57
Svar/Indlæg:
1440/318
Du kan se klippet her.

http://www.dr.dk/dr1/kontant


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2010 00:07:28
Svar/Indlæg:
2127/11
¤13 Mindre rettelse tilføjet #12. Det var firmaet der står for at sende Dells varer i DK ud til kunderne han arbejdede ved.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2010 14:29:13
Svar/Indlæg:
1189/118
....
her er så min Dell reklame;



Foran min laptop ligger MSIs Big Bang laptop, men den gad jeg sgu ikke bruge 😛


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2010 14:34:22
Svar/Indlæg:
2038/121
#16 jaja, man kan se du lukker øjnene og drømmer dig til det var en asus bærbar 😉


hvalen
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2010 14:46:20
Svar/Indlæg:
51/7
Så er man bare så glad for at man selv samler sin comp ! 🤡

Utroligt at det kan betale sig at skide så meget på folk at man faktisk organiserer det.

Men hvis man ser rundt på nettet er det nok en kvalifikation at være et røvhul hvis man skal arbejde hos Dell :no:


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2010 15:29:02
Svar/Indlæg:
1317/46
Den vigtigste lære fra både Dell, Getmore m.fl. er at tage brugeranmeldelser med et gran salt, især positive brugeranmeldelser uden stave/slå fejl. Langt bedre er er erfaringer fra egentlige tests, venner og forums.

Jeg har heller intet til overs for firmaer som giver brugerne mulighed for at anmelde firmaets produkter, især ikke når man kun ser positive anmeldelser. Hvis jeg tror på det produkt jeg producerer giver det mere mening at få hwt eller tom til at komme med en uafhængig anmeldelse. Men desværre lever brugeranmeldelserne fint, fordi folk er naive.



Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 13:55:40
Svar/Indlæg:
2038/121
Jeg vil lige tilføje, at jeg købte en dell bærbar til min kæreste for lidt over et år siden, bundkortet brændte lige sammen fornyligt og der afhentede dell og leverede den igen.
Så jeg har ikke haft dårlige erfaringer med Dell, endnu.. Så helt skidt kan de da ikke være :no:

EDIT: #19 Ja det har du ret i, især den der trustpilot, de fleste folk der skamroser et firma de har købt noget ved er jo bare fordi de har købt en vare, og den er kommet frem til tiden, 9 ud af 10 har jo ikke handlet der flere gange, eller har skullet køre en RMA sag hos dem, men alligevel tillader de at give dem 5 stjerner.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 11-03-2010 14:04:06.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 14:02:56
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har lige pt kun oplevet suveræn service fra Dells side.

Har fået en ny PSU til min alienware 2 dage efter jeg ringede til dem og oplyste dem om at den ikke virkede, min XPS laptop som jeg havde en del problemer med fik jeg lavet af flere omgange på mit arbejde dagen efter jeg havde fejlmeldt den.


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 14:13:57
Svar/Indlæg:
765/28
DRs journalister er også dygtige til at finde de negative historier frem, men glemmer at finde de positive. Det gør de efterhånden alt for ofte, også inden for de "upolitiske" DR nyheder


ras123
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2010 14:59:45
Svar/Indlæg:
258/70
Har da købt et par computer hos Dell og har da også kun oplevet god kundeservice,da den ene af dem skulle laves.

#12 "Bare se på det bøvl Toyota pt sidder med i USA. Som det gennemkorrupte stykke midebefængte lort det land nu en gang er"

hvad har Usa lige med Toyota at gøre?