Direktøren blev mildt sagt ristet i det interview. En ren fornøjelse at opleve 🙂
Min far arbejdede for firmaet der sørger for at sende Dells varer ud til kunderne for nogle år siden. Han blev så træt af ledelsesfolk fra udlandet, der konsekvent krævede at han skulle skide på dansk arbejdsmarkedslovgivning, at han til sidst bad dem rende og skide. Dells moral ligner til forveksling alle andre store firmaers, med - så vidt jeg ved - nogle få undtagelser. De vil skide den enkeltre forbruger en hatfuld, og hvis indtjeningen er i fare, alt andet as well.
Bare se på det bøvl Toyota pt sidder med i USA. Som det gennemkorrupte stykke midebefængte lort det land nu en gang er, viser det sig nu, at man har holdt en del klager omkring Toyotaer skjult gennem i hvert fald de sidste ti år. Klagerne går på at bilerne pludselig accelererer for fuld skrue, og ikke sådan lige kan standses (et alvorligere problem på de mange moderne biler med keyless). Lige nu køres der en høring på området, og Toyota påstår naturligvis at problemet dels er mekanisk, dels kun berører nogle få biler årgang 09 og 10. Sagen er bare, at der - indtil videre - er fundet 2600 klager fra de sidste ti år, gående på samme problem. Oprindelig forsøgte Toyota sig med "måtterne kommer i klemme under speederen", og da den ikke holdt i det lange løb, har bl.a. mr Toyota himself forsøgt at skyde skylden på bilejerne.
Alt i alt gør de hvad de kan for at lyve sig fra hvad der ser ud til at være et problem i elektronikken på bilerne, og som indtil videre har kostet nogle dødsfald. Det gør man fuldstændig koldt og roligt, idet det handler om én ting; penge. Skulle det vise sig at være et problem med nogle af bilernes elektronik, er de nødt til at tilbagekalde og fejltjekke/rette et utal af biler. Det koster penge, og derfor vælger man at forsøge at lyve sig fra det i stedet.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Johnny d. 10-03-2010 00:06:15.