Tror i TDC vil ringe og tilbyde følgene ..

Diverse d.  11. marts. 2010, skrevet af DEVIL_DK
Vist: 633 gange.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 22:51:54
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg er meget skeptisk ang denne sag min søster fortalte mig om.

I dag ringede hendes fastnet tlf, en dame siger hun ringer fra TDC med et godt tilbud " allerede der knækker filmen for mig " TDC og et godt tilbud i en sætning hmmmm.

de vil kunne spare ca 150.- kr på deres 3 mobil foner og 250.- på internet hvis de laver deres abbonent om ud over det kan de efter første fakture med det nye abbo gå ned i en TDC butik og vælge 2 valgfri mobiler.

her kommer det jeg stejlede mest over hun skulle opgive nummeret på deres mobil kort altså der der lange nummer på kortet.

er det bare mig eller lyder dette ikke som helt ude i skoven ?
ras123

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2010 23:13:30
Svar/Indlæg:
258/70
Lyder meget underlig med at skulle opgive nummeret på mobil kortet går ud fra det er sim nummeret du mener

KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 23:13:33
Svar/Indlæg:
259/5
Jeg tror hun ikke lige har fanget den helt med, at de skal kunne vælge frit mellem to mobiler. Der sætter jeg min tvivl.

Men det kan sagtens passe, at de er blevet ringet op af en, som har et godt tilbud. Hvor længe har din søster været kunde hos dem?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 23:17:00
Svar/Indlæg:
6531/410
tror siden ruder konge var knægt :)

det er vist meget normalt var svarene inde på hol.

så jeg x finge og håber, jeg bliver bare mistenksom over sådan noget,
jeg ville sige send mig et tilbud med brev.

Hakan1986

Overclocker
Tilføjet:
11-03-2010 23:27:02
Svar/Indlæg:
424/11
du kan prøve at ringe ind til dem, eller gå ned i en tdc-butik

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2010 23:43:02
Svar/Indlæg:
1643/172
Det er meget normalt at teleselskaberne ringer til deres kunder og giver dem tilbud. Især når de kan se at det er kunderne der kan smutte når som helst (ikke bundet af en bindingsperiode) og i kampen om at holde fast i sin markedsandel er det bedste værktøj altid at holde fast i de kunder man allerede har. Det er jo meget unormalt at teleselskab får over 10.000 nye kunder på en mdr her i landet da alle har en mobil/internet og folk er i de selskaber de nu er i. Marked er rimeligt fast opdelt og det eneste teleselskaberne kæmper om for tiden er at holde fast i deres markedsandel for at aktionærer ikke mister troen på dem her i krisen. For selv om man ikke tjener lige så godt i krisen er det stadigt vigtigt at vise at man er i stand til at holde på sin markedsandel for at tjene lige så godt som før i tiden når krisen er blæst over.

En af mine venner blev ringet op da hans regning 2 mdr i træk havde ramt 1000 kr. Så ringede de og sagde at der var et produkt hos dem gav flat rat tale, som så betød at han nu betaler fast 299 kr for ubegrænset taletid og nu spare han så 700 kr om mdr. Det er jo fin måde at holde fast i sine kunder, samt at vokse lidt i markeds andel. I #0 tilfælde 2 ny kunder af hvad jeg kunne forstå på det?

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2010 01:11:27
Svar/Indlæg:
2072/117
Nummeret på simkortet skulle TDC allerede gerne have, derfor lyder det lidt suspekt.

Men de første ting om abonnement og mobiler lyder ikke ualmindeligt.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2010 02:27:12
Svar/Indlæg:
3065/208
#6 Ja, det er komplet vanvittigt og fuldstændigt suspekt, at TDC behøver SIM-numrene oplyst over telefonen, når de kan få dem nede i butikken.

#0 Fik du noteret nummeret der blev ringet fra? Du er nok nødt til at ringe til enten TDC for, at oplyse dem om din tvivl, eller ringe til politiet i fald du mener din moster er blevet franarret et simkort-nummer. Sådan et simkort-nummer kan bruges til at oprette et nyt abonnement med, såfremt de har noget falsk dokumentation af anden art, så DER ER HØJST SANDSYNLIGT TALE OM ET FUPNUMMER. Af legitimation der kræves, er fx et pasnummer eller et kørekortnummer, som skal indtastes når ordren bestilles, men der florerer jo massevis af pas rundt på det sorte marked.

Jeg ville først ringe til TDC for at finde ud af, om det er en procedure de bruger når de giver tilbud til eksisterende eller nye kunder. Hvis de svarer, at det er det ikke, så er det din pligt at ringe til politiet, for så kan en svindler afsløres.

Et pasnummer og et simkort-nummer er nok til at der kan købes en telefon over nettet for en krone. Og den krone bliver først trukket over næste regning, men det bliver nok ikke moster der henter telefonen, telefonen er allerede afhentet og kan nemt låses op og sælges i Den Blå Avis osv.

TDC og så Politiet. Den slags fup skal sku udryddes 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 12-03-2010 02:37:00.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2010 13:16:49
Svar/Indlæg:
6531/410
har lige haft ringet til TDC mobil og det er helt normalt de gør det på den måde.