Superbruger
Tilføjet:
12-03-2010 10:36:16
Svar/Indlæg:
74/17
Ja jo, jeg har en udmærket pc. Havde et 8800GT grafikkort, som jeg fik at vide herinde (i en anden tråd) nok var en flaskehals for mit system.
Jeg fik samtidig en sær bug når spil som Mass Effect og Borderlands blev kørt hvor computeren bare slukkede når jeg satte grafikkortet på arbejde. Satte jeg opløsningen og detaljegraden ned på "normal" kunne pc'n ofte køre uden probs... I hvert fald et par timer, indtil samme fejl... Som når man tager strømmen. Jeg konkluderede at det nok var mit gfxkort som blev varmt eller lign, selv om det vel bare burde crashe spillet og ikke hele computeren..
Jeg skiftede grafikkortet, og købte mig et Sapphire 5770 vapor-x, hvorefter der således ikke skulle være mere med varmen fra GFX-kortet galt. men...samme fejl...
Hvad er det så? - Jeg har ikke overclocket min cpu, og endda forsøgt at sætte hastigheden ned (underclocket heh..) uden effekt. Kører samme bios som altid og har en enorm Scythe Infinate til at kørl mine 4 små cpu-kerner... Uden at jeg er i spil, kører pc'n udmærket.
Dvs, mangler fx et godt program til at teste hvor fejlen ligger...noget som kan monitorere temperaturerne på core, cpu, gfx osv inden jeg begynder at skille det hele af for at se hvad jeg har gjort galt... Måske køleren ikke sidder ordentligt på min cpu? Kan jeg bruge cpu-z til det?
Alternativt kunne det være min strømforsyning, der synes jeg trækker lige lovligt meget. Har 4x active cooling 90mm blæsere til airflow og harddiskkøling samt GFXkort og cpukøler. 2 stk SATA HD og et dvd-drev til at trække strøm... altså ikke alverden...
Nogen gode bud på hvad der er galt, og evt løsningsforslag?... Kan man overhovedet bugteste en strømforsyning?
på forhånd tak
/Troels
edit. Jeg kan ikke rigtigt fortælle hvornår dether begyndte at komme. Alle pc'er crasher jo fra tid til anden, men med mere og mere krævende spil vel.. Tidligere gik der en sirene igang nede fra bundkortet når jeg belastede det med spil. Den slog jeg så fra...
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af HardwareNoob d. 12-03-2010 10:50:25.